Drugi dzień testów na torach Catalunya i Mugello
10.07.0300:00
818wyświetlenia
Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane na torze Catalunya | |||||
Ralf Schumacher | Williams BMW | mic | 1:17.908 | 98 | |
1 | Marc Gene | Williams BMW | mic | 1:18.383 | 92 |
1 | Kimi Raikkonen | McLaren Mercedes | mic | 1:18.836 | 83 |
1 | Rubens Barrichello | Ferrari | bri | 1:18.838 | 81 |
1 | Nick Heidfeld | Sauber Petronas | bri | 1:18.861 | 86 |
1 | Jenson Button | B.A.R Honda | bri | 1:18.993 | 91 |
1 | Takuma Sato | B.A.R Honda | bri | 1:19.201 | 75 |
1 | Cristiano da Matta | Toyota | mic | 1:19.311 | 80 |
1 | Allan McNish | Renault | mic | 1:19.540 | 146 |
1 | Mark Webber | Jaguar Cosworth | mic | 1:19.736 | 86 |
1 | Ralph Firman | Jordan Ford | bri | 1:19.740 | 63 |
1 | Pedro de la Rosa | McLaren Mercedes | mic | 1:19.954 | 38 |
1 | Alex Wurz | McLaren Mercedes | mic | 1:20.217 | 32 |
1 | Anthony Davidson | B.A.R Honda | bri | 1:20.568 | 115 |
Czasy uzyskane na torze Mugello | |||||
Felipe Massa | Ferrari | bri | 1:21.967 | 81 | |
Trzeci czas uzyskał Kimi Raikkonen, mając do dyspozycji bolid MP4-17D. Obecni od wtorku w Hiszpanii kierowcy testowi zespołu McLaren - Pedro de la Rosa i Alex Wurz kontynuowali tymczasem testy nowego bolidu, jednak wyraźnie odstawali od Raikkonena, który był od nich szybszy o ponad sekundę. Ponadto ze względu na problemy techniczne kierowcy testowi stajni w Woking, którzy sklasyfikowani zostali kolejno na 12 i 13 pozycji, przejechali stosunkowo niewiele okrążeń i z tego względu debiut bolidu MP4-18 w wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii jest coraz bardziej wątpliwy.
Na czwartej pozycji uplasował się Rubens Barrichello, zastępując wczoraj za kierownicą bolidu F2003-GA kierowcę testowego Ferrari - Lukę Badoera. Brazylijczyk od Raikkonena był wolniejszy zaledwie o 0.002 sekundy. Oprócz Barrichello testy na innym torze (Mugello) kontynuował w środę drugi kierowca testowy Ferrari - Felipe Massa. Brazylijczyk tym razem miał już do dyspozycji bolid F2003-GA i skupił się bardziej na testowaniu opon Bridgestone. Dla Massy był to jednak ostatni dzień testów - dzisiaj jego obowiązki przejął Michael Schumacher.
Zespół Sauber wczoraj reprezentowany był nadal tylko przez jednego kierowcą, choć tym razem był to Nick Heidfeld. Niemiec jako ostatni kierowca zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Ralfa Schumachera i uplasował się na piątej pozycji, testując między innymi nową wersję silnika Petronas 03 (Ferrari 051), oznaczoną symbolem C. Decyzja o ewentualnym użyciu tego silnika w najbliższych wyścigach zostanie podjęta na podstawie zebranych danych.
Na kolejnych pozycjach sklasyfikowani zostali kierowcy z zespołu B.A.R, który wczoraj rozpoczął pierwszy dzień testów w Hiszpanii - Jenson Button i Takuma Sato. Trzeci reprezentant brytyjskiej stajni - Anthony Davidson, który powrócił już do pełni sił po wypadku na torze Le Mans, uplasował się na ostatniej pozycji. Brytyjczyk od najszybszego kierowcy był wolniejszy o ponad dwie i pół sekundy, ale za to jako jeden z nielicznych przejechał ponad 100 okrążeń. Zespół B.A.R testował opony Bridgestone, a także modyfikacje silnika i elementy aerodynamiczne.
Cristiano da Matta kontynuował wczoraj rozpoczęte we wtorek testy bolidu Toyota TF103, koncentrując się głównie na testach opon Michelin. Na kolejnych trzech pozycjach sklasyfikowani zostali tymczasem kierowcy z zespołów, które zgodziły się na ograniczenie zwykłych testów na rzecz dodatkowych dwóch godzin w każdy piątek poprzedzający wyścig. Pierwszy z nich, kierowca testowy Renault - Allan McNish przejechał aż 146 okrążeń, co przekłada się na ponad dwa pełne dystanse wyścigów. Zespoły Jaguar i Jordan reprezentowane były z kolei przez głównych kierowców - Marka Webbera i Ralpha Firmana, którzy mieli już blisko dwie sekundy straty do Ralfa Schumachera.