Force India liczy na korzyści ze współpracy z EADS

Czterech pracowników Airbusa pracuje w stajni z Silverstone nad aerodynamiką i CFD
14.04.0812:18
Marek Roczniak
1879wyświetlenia

Zespół Force India ma nadzieję, że powiązania z Europejskim Koncernem Lotniczo-Rakietowym i Obronnym (ang. European Aeronautic Defence and Space Company, w skrócie EADS) zapewnią mu wymierne korzyści.

Niemiecki magazyn Auto Motor und Sport ujawnił, że czterech pracowników powiązanego z EADS producenta samolotów Airbus zostało oddelegowanych do stajni z Silverstone, gdzie pracują nad aerodynamiką i komputerową mechaniką płynów (CFD).

Współpraca Force India z EADS rozwinęła się głownie dzięki współwłaścicielowi zespołu Vijayowi Mallyi, dla posiadanych przez którego indyjskich linii lotniczych Kingfisher dostawcą samolotów jest Airbus.

Mam kontakty z tymi dwiema firmami, tak więc mogą one pomóc Force India w dziedzinie aerodynamiki. - powiedział Mallya. Jeśli potrafisz zbudować Airbusa A380 i Eurofightera, to z pewnością wiesz wiele na ten temat.

Źródło: F1-Live.com

KOMENTARZE

10
jarux
14.04.2008 08:43
Widać, że FI poważnie myśli o zwycięstwach i mam nadzieje, że im się to uda.
rafaello85
14.04.2008 05:07
Widać Mallya mówił poważnie o tym, że chce żeby Force India miało podium podczas pierwszego w historii GP Indii;) Dąży do tego!
rannt
14.04.2008 02:48
tylko, żeby im nie zamontowali spojlerów do góy nogami, bo są chłopcy przyzwyczajeni, że u nich wszystko lata
Luki_F1
14.04.2008 02:43
Mnie cieszy wiadomosc że się rozwijają i po mam nadzieje że ten zespół pobędzie w F1 minimum 10 lat ;)
jędruś
14.04.2008 01:58
Z pewnością wsparcie z EADS i Airbusa wiele da Force India . Sub- chodzi tu też o potencjał rozwojowy . Inżynierowie lotnictwa z pewnością wiedza wiele o aerodynamice Do tego dodamy potężne i nowoczesne tunele aerodynamiczne i technologie zaczerpnięte z lotnica.. Mogą podrzucać pomysły zaczerpnięte z projektowania samolotów . To z pewnością nie zaszkodzi Force India . Do tego wsparcie z Ferrari w dziedzine silników i KERS . To musi przynieść niedługo jakieś efekty .
Sub
14.04.2008 12:33
Samochód to nie samolot. I koniec. Pewne reguły w aerodynamice zapewne są stałe jednak auto na torze a samolot w powietrzu to 2 różne rzeczy. Nie mniej życzę im powodzenia.
duszek998
14.04.2008 11:46
rmn ale co tu ma ich sprzedaż chodzi o to czy są dobrymi specialistami
rmn
14.04.2008 11:27
EADS to sztuczny twór, który nie ma najlepszego czasu obecnie więc wątpię aby znacząco zaangażowali się w pomoc małemu zespołowi F1.. ale może ta 4ka to super specjaliści:)
jaszczur
14.04.2008 10:51
moze doinstaluja w bolidzie tez wyrzutnie rakiet co z pewnoscia podniesie skutecznosc wyprzedzania :DDD @TobaccoBoy: "hiperwydalny tunel aero" - bardzo podoba mi sie takie okreslenie :DDDD
TobaccoBoy
14.04.2008 10:39
I nagle jeden z mniejszych graczy w stawce zaczyna szybko rosnąć. Dostęp do hiperwydalnych tuneli aerodynamicznych oraz do najnowszych technologii lotniczych znacząco zwiększa potencjał FO. Niby oficjalnie w Silverstone pracuje około 400 ludzi, ale sojusz z EADS powoduje, iż ta liczba (+ potencjał rozwojowy) rośnie wielkrotnie. Dla nierozgarniętych - to tak jakby Ferrari korzystała z potencjału NASA.