Bridgestone gotowe na trudy wyścigu w Turcji

"Istanbul Park posiada szeroki wachlarz różnego typu zakrętów i jest to bardzo trudny tor"
02.05.0817:19
Bartosz Pyciarz
1828wyświetlenia

Formuła Jeden zmierza do Turcji na piątą rundę tegorocznego sezonu, gdzie średnia i twarda mieszanka opon Bridgestone zmierzą się z trudami zakrętu nr 8, jak i pozostałej części wymagającego toru Istanbul Park o długości 5,34 km.

Pierwszy z tegorocznych torów, na którym kierowcy będą jechali w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara jest mieszanką różnego typu zakrętów. Jedynie mała część toru jest na równej wysokości, a przeważają fragmenty pod górę i w dół, co sprawia, że odczucia kierowców są podobne do tych, jakie ma się podczas jazdy kolejką górską.

Ósmy zakręt jako jeden z nielicznych na tym torze znajduje się na równym terenie, ale mimo to jest największym wyzwaniem dla kierowców. Składający się z aż trzech wierzchołków (apex) lewy zakręt wytwarza jedno z najwyższych przeciążeń w całym sezonie, co stawia wysokie wymagania przed oponami, bolidami oraz kierowcami.


Hirohide Hamashima, szef Bridgestone Motorsport ds. rozwoju opon powiedział: Istanbul Park posiada szeroki wachlarz różnego typu zakrętów i jest to bardzo trudny tor, jeśli chodzi o odpowiednie ustawienia samochodu oraz wyciągnięcia maksimum z opon. Możemy zaobserwować jedne z najwyższych przeciążeń w całym sezonie, dlatego zabieramy tutaj najtwardsze mieszanki opon.

W przeszłości spotykaliśmy się w Turcji z wysokimi temperaturami, a przeniesienie wyścigu na maj powinno oznaczać mały spadek temperatur. W zeszłym roku zauważyliśmy też, że kilku kierowców miało problemy z naszymi oponami, dlatego w tym roku wprowadziliśmy poprawki w konstrukcji opony, aby takie sytuacje nie miały miejsca. Ten tor jest nie tylko wyzwaniem dla opon, lecz także dla kierowców, ponieważ jazda na nim odbywa się w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara, podczas gdy większość torów jest prawoskrętna.

Źródło: GPUpdate.net

KOMENTARZE

9
rafaello85
03.05.2008 08:06
Niech McLaren dobrze posprawdza obręcze kół! Żeby znowu nie było powtóki z Barcelony.
piotrek74
03.05.2008 06:46
myślałem że dla opony niema różnicy czy więcej skręca w prawo czy w lewo (grubo myliłem się ) Ja chcę Michelin.
blader
02.05.2008 09:05
szkoda, że Michelin nie dostarcza już opon dla F1... :(
pyciek
02.05.2008 07:48
Jakuzo --> miał, miał przez co stracił niemal pewne 3. miejsce, ale na strzepkach opony dotoczyl sie do pitu i jakos mu to wymienili
Jakuzo
02.05.2008 07:45
Czy w zeszlym roku Hamilton nie mial tez jakiegos problemu z oponami na tym torze?
jędruś
02.05.2008 07:14
Mclarenowi :D Istambuł jest naprawdę wymagający pod względem przeciążeń. Tu awarię wadliwej opony dużo łatwiej niż gdzieś idziej .
jaguar666
02.05.2008 05:44
Pozostaje tylko pytanie: komu tym razem przypadnie wadliwy komplet opon?
Maly-boy
02.05.2008 04:57
nie,z trzech i tak pewno zespoły będa mialy problemy z tymi syfiastymi oponami od bridgestone
patgaw
02.05.2008 04:14
"Składający się z aż trzech wierzchołków (apex)" a nie czterech?