Heidfeld: Ciągle mnie to fascynuje

"Chociaż jestem w środku projektu, to nie rozumiem wszystkiego"
18.05.0811:44
BMW Sauber
4906wyświetlenia

Projekt Formuły 1 jest w BMW ściśle połączony z produkcją seryjną. Nick Heidfeld i Robert Kubica nie są jedynymi, którzy korzystają na innowacjach inżynierów BMW - beneficjentami są również klienci BMW na całym świecie.

W związku z wieloma zmianami, jakie czekają królową sportów motorowych w 2009 roku, BMW stawia na bliskości produkcji seryjnej i Formuły 1. Szczególnym elementem tego połączenia jest Centrum Badań i Rozwoju BMW (FIZ). To miejsce narodzin wszystkich samochodów seryjnych BMW, a jego zasoby i możliwości są dostępne również dla inżynierów zajmujących się Formułą 1.

Szef BMW Motorsport Mario Theissen wyjaśnia: Istnieje bardzo bliskie połączenie między naszym projektem i różnymi technologiami rozwijanymi przez FIZ. Dotyczy to wszystkiego, od podstaw i montażu komponentów, po elektronikę i elektrykę. Nowe wyzwania, takie jak KERS, sprawią, że Formuła 1 przyjmie jeszcze bardziej odkrywczą rolę dla produkcji samochodów seryjnych w przyszłości.

Kierowcy BMW Sauber F1 Team są również pod wrażeniem technologicznych możliwości sportu. Chociaż jestem w środku projektu, to nie rozumiem wszystkiego. - przyznaje Nick. Gdy tylko jestem w Hinwil, czy szczególnie w Monachium, gdzie budowany jest cały układ napędowy, jestem po prostu zdumiony. W te wszystkie rzeczy idzie tyle pracy, tyle szczegółowych działań, specjalne projekty badawcze i rozwojowe sprawiają, że w tym siedzę, to ciągle mnie to fascynuje.

Źródło: Informacja prasowa BMW-Sauber-F1.com

KOMENTARZE

6
coboss
19.05.2008 05:12
Nie moga ale sa wprowadzane zobacz na nowe bety jak bardzo sa nawalone technologiami!!! Nie dziwi mnie pozniej ze nowa 5 w najprostrzej wersji kosztuje ponad 200tys zl A jezeli chodzi o nika to tez chcialbym tak poszperac po fabrykach bo na bank jest to niezla wycieczka i mega fascynacja
Lukas
18.05.2008 03:42
No tak, na kilkadziesiąt lat tego sportu to naprawdę przełomowe wynalazki...
F1-HELP
18.05.2008 12:27
@Lukas Cytat: "aktywne zawieszenie czy hamulce tarczowe, były specjalnie zaprojektowane dla Formuły 1 a potem znalazły zastosowanie w samochodach ulicznych" ;)
iKubA
18.05.2008 11:16
Gdyby nie F1 to prawdopodobnie nie było by w samochodach seryjnych systemu ABS. Albo przynajmniej byłby trochę później ponieważ ABS został wynaleziony właśnie na potrzeby F1
Kurczaq
18.05.2008 10:43
Artykuł traktuje o tym, że to w ośrodku badawczym BMW powstaje mase innowacji, które z czasem mogą być wprowadzane do seryjnych aut. Oczywiście mowa tu o podzespołach stwrzonych na bazie doświadczen w f1. Nikt nie twierdzi, że jakikolwiek element przedostaje się bezpośrednio do seryjnych. Niemniej w tym ośrodku dysponują taką wiedzą, że mogą zapewne wybudować auto przyszłości tylko po co :D Przykłądem jest cacko BMW hybryda przygotowana na wyścigi 24h :)
Lukas
18.05.2008 10:11
Już kilkaset razy było mówione, że z F1 do seryjnych aut przechodzi naprawdę niewiele...