GP2: Krótki wywiad z Philippe Jacquet
To właśnie u niego wszystkie ekipy GP2 zaopatrują się w zapasowe elementy
05.06.0811:24
1721wyświetlenia

Jeśli potrzebujesz zapasowej części do samochodu albo nawet małej śrubki do skrzyni biegów, Philippe Jacquet jest facetem, którego potrzebujesz. To właśnie on jest łącznikiem ze wszystkimi zespołami formuły GP2 w trakcie weekendów wyścigowych, to u niego zaopatrują się w zapasowe elementy wszystkie ekipy.
Philippe, gdzie pracowałeś przed dołączeniem do serii GP2 jako dostawca części zapasowych?
Zacząłem 30 lat temu w Alpine-Renault, gdzie początkowo byłem mechanikiem. Następnie przeniosłem się do działu zaopatrywania w części zamienne. Potem pracowałem dla Ligiera, gdzie byłem odpowiedzialny za robione przez nich zakupy, a następnie pełniłem tę samą funkcję w zespole Prost. Dziś jestem odpowiedzialny za całą serię GP2.
Jak wygląda twoja praca w typowy weekend wyścigowy GP2?
Na padok przybywamy we wtorek. W środę zespoły przychodzą do nas ze swoimi 'listami życzeń'. Od czwartku do niedzieli pracujemy w naszej ciężarówce. Mechanicy przychodzą do nas kiedy tylko czegoś potrzebują. Przed opuszczeniem padoku w nocy zawsze upewniamy się, czy każdy zespół otrzymał to, o co prosił.
Jako że każdy wyścig jest inny, jak przygotowujecie się do każdego z nich?
Stosujemy nasze statystyki z lat poprzednich, by osądzić, jakie części będą najbardziej potrzebne. Dla przykładu w Monako skrzynie biegów są zazwyczaj poddawane większemu obciążeniu, zatem zaopatrujemy się w większą ilość części zamiennych do nich.
A jak przygotowujecie się z częściami zamiennymi na nieznane trasy, jak chociażby w Walencji?
Walencja jest podobna do Monako, jako że jest to miejski tor uliczny. Wykorzystamy więc nasze statystyki z Monako, jako podstawę do opracowania listy potrzebnych części zamiennych. Nasz cel jest niezmienny: mamy mieć pewność, że wszystkie 26 samochody będą w pełni przygotowane do uczestnictwa we wszystkich wyścigach.
Źródło: GP2Series.com
KOMENTARZE