Nowe zasady dot. SC zostaną przetestowane w GP Francji

"Nic nie zostało jeszcze zatwierdzone i najpierw musimy zobaczyć, czy to w ogóle działa"
05.06.0816:01
Marek Roczniak
3014wyświetlenia

Jak poinformował autosport.com, podczas weekendu Grand Prix we Francji przetestowany zostanie nowy system, który ma umożliwić zmianę zasad dotyczących sytuacji, kiedy na tor wyjeżdża samochód bezpieczeństwa (SC) w czasie wyścigu.

Próba ta planowana była już na czwartkowe treningi w Monako, jednak ostatecznie zdecydowano się ją odłożyć na późniejszy termin, aby umożliwić zespołom sprawdzenie oprogramowania podczas testów w Barcelonie, które odbędą się pomiędzy wyścigami w Kanadzie i Francji. Tym samym oficjalna próba nowego systemu odbędzie się podczas piątkowych treningów na torze Magny-Cours.

Opracowany system opiera się najprawdopodobniej na wysyłaniu do każdego kierowcy sygnału informującego o tym, że na tor został wypuszczony samochód bezpieczeństwa. Każdy kierowca będzie musiał potwierdzić odbiór takiego sygnału, wciskając odpowiedni guzik na kierownicy, a następnie przełączyć elektronikę bolidu (ECU) w tryb samochodu bezpieczeństwa. Ma to umożliwić monitorowanie szybkości bolidów podczas neutralizacji i tym samym wyeliminować konieczność zamykania boksów.

Do wprowadzenia nowego systemu wymagana jest jednogłośna zgoda wszystkich zespołów, jednak FIA sądzi, że uda się ją uzyskać w niedalekiej przyszłości. Nic nie zostało jeszcze zatwierdzone i najpierw musimy zobaczyć, czy to w ogóle działa. - powiedziało Autosportowi źródło wewnątrz Federacji. Zgodziliśmy się to wypróbować i to wszystko, ale jeśli dobrze się to sprawdzi na Magny-Cours, to może uda się przyspieszyć wprowadzenie tego systemu.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

8
rafaello85
05.06.2008 06:20
Kombinują jak koń pod górę:/ Na pewno będzie konieczna modyfikacja SECU i kupe problemów z tym związanych. Najlepiej by było powrócić do tego co mieliśmy przed 2007r.
rmn
05.06.2008 05:39
no start trek to juz wiemy, ze nie bedzie tak samo;)
Sar trek
05.06.2008 04:53
Będzie lepiej (albo gorzej)
pablo3243
05.06.2008 04:11
Teraz będzie - im później wciśnięty guzik tym lepszy czas. Będą kombinacje :-)
hawaj
05.06.2008 03:28
@ deeze - ja rozumiem że to potrzebne, sam się wielokrotnie denerwowałem gdy kierowca tracił miejsce przez safety car, jednak w moim odczuciu to lekko siłowe rozwiązanie. Z całą pewnością to pomoże, lecz z drugiej strony zawsze kierowcy i zespoły będą kombinować jak ograć rywala :-) Można wprowadzać, przepis do przepisu o przepisie i mnożyć zakazy, nakazy i reguły ale to z pewnością nie ułatwi zabawy. W pewnym momencie tylko wybitni znawcy tematu będą wiedzieli kto i kiedy co zrobił źle, a dla przeciętnego widza będzie to zagadka. Podam tylko jeden przykład: kara dla Kimiego w Monaco, kto z Was wiedział że zbyt późno założył kółka i będzie za to kara ?
adams
05.06.2008 02:36
firma od pomysłu chce zarobić
deeze
05.06.2008 02:22
hawaj: może dla kierowcy sprawa jest ciut bardziej skomplikowana, ale z pewnością woleć będą taką sytuację, niż żeby utracić np. kilka pozycji tylko dlatego, że mieli trochę więcej paliwa od rywali, co bodajże powinno im jeszcze przynosić same korzyści. A dla widza nie sądzę by miało to znaczenie. Nie wiem więc, gdzie u Ciebie ta komplikacja...?
hawaj
05.06.2008 02:12
Jakoś to do mnie nie przemawia, niby powinno pomóc ale wydaje się że jeszcze bardziej komplikuje sprawę ...