Bridgestone ujawnia mieszanki na wyścigi 10-14

Na torze Hockenheim użyte zostaną dwie najtwardsze mieszanki - średnia i twarda
13.06.0817:59
Marek Roczniak
2645wyświetlenia
Mieszanki wybrane na wyścigi 1-14 sezonu 2008
Grand Prix         Tor@Supermiękka@Miękka@Średnia@Twarda@Strategie
1AustraliiAlbert ParkXXpokaż
1MalezjiSepangXXpokaż
1BahrajnuSakhirXXpokaż
1HiszpaniiCatalunyaXXpokaż
1TurcjiIstanbul ParkXXpokaż
1MonakoMonte CarloXXpokaż
1KanadaGilles VilleneuveXXpokaż
1FrancjiMagny-CoursXXpokaż
1Wielkiej BrytaniiSilverstoneXXpokaż
1NiemiecHockenheimXXpokaż
1WęgierHungaroringXXpokaż
1EuropyValenciaXX
1BelgiiSpa-FrancorchampsXX
1WłochMonzaXX
@,LEFT,williams/bridgestone2.jpg,Bridgestone,Wyłączny dostawca opon do Formuły Jeden - japońska firma Bridgestone - ujawnił mieszanki wybrane na wyścigi 10-14 sezonu 2008 (od Grand Prix Niemiec od Grand Prix Włoch).

Na torze Hockenheim, który po dwuletniej przerwie ponownie ugości kierowców F1 użyte zostaną dwie najtwardsze mieszanki - średnia i twarda. Jako że na tym torze nie były użyte jednolite opony Bridgestone, odkąd japoński producent stał się ponownie wyłącznym dostawcą opon dla F1, przed wyścigiem odbędą się tutaj trzydniowe testy (9-11 lipca).

Na Grand Prix Węgier Bridgestone przywiezie podobnie jak w ubiegłym roku dwie najbardziej miękkie mieszanki - supermiękką i miękką. Takie same opony zostaną użyte podczas inauguracyjnego wyścigu na nowym torze ulicznym w Walencji, natomiast na zamykające europejską część sezonu wyścigi w Belgii i we Włoszech wybrane zostały dwie najtwardsze mieszanki, a nie tak jak w ubiegłym roku miękka i średnia.


Dane, które zebraliśmy podczas pierwszych siedmiu wyścigów sezonu pozwoliły nam dokonać wyboru mieszanek na pięć kolejnych rund. - powiedział Hirohide Hamashima, szef Bridgestone Motorsport ds. rozwoju opon. Z wyścigów tych na szczególną uwagę zasługują te w Walencji i Hockenheim.

Nie ścigaliśmy się na Hockenheim w ubiegłym roku, więc to będzie pierwszy raz, kiedy użyjemy tutaj obecnej rodziny opon. Z kolei Walencja to oczywiście nowy tor uliczny i nie mamy żadnych danych z poprzednich lat, nawet z innych serii wyścigowych. Poznanie charakterystyki tego toru będzie ciekawym doświadczeniem dla wszystkich zainteresowanych stron.

Na Spa i Monzę zmieniliśmy mieszanki na twardsze i przywieziemy tu twarde i średnie opony, zamiast użytych w 2007 roku średnich i miękkich. Dokonaliśmy tej zmiany po przeanalizowaniu danych z ubiegłego roku, jako że tory te okazały się bardziej wymagające dla opon, niż przewidywaliśmy. Wybór opon na ostatnie cztery wyścigi sezonu ogłosimy w dalszej części roku.
Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

6
Clydebarrow
13.06.2008 10:30
Maraz, a ta przerwa to nie powinna być "dwuletnia", a nie "dwuroczna"? Chyba nie ma takiego słowa w polskim... przepraszam, że się czepiam... Faktycznie powinno być "dwuletniej", nie wiem skąd mi się wzięło to "dwurocznej"... Poprawiłem.
MMM
13.06.2008 08:59
mój post tu dużo nie wniesie ale fota po lewej stronie super :P
rafaello85
13.06.2008 07:29
To samo miałem napisać - rok temu na torze Hungaroring mieszanki: miękka i supermiękka się nie sprawdzały.
patgaw
13.06.2008 05:35
no tak na hungaro dwie najbardziej miekkie, chyba zapomnieli co bylo rok temu.
Darondi
13.06.2008 04:32
Teraz będą ciekawsze, bo niektóre zespoły w poprzednich wyścigach miały problemy z tymi mieszankami...Zobaczymy jak sobie poradzą. A zresztą, mieszanki, nie mieszanki, aby widowiskowo było! ;p
vero
13.06.2008 04:12
szkoda ze niema np supermiekka / srednia bo ciekawsze wyscigi by byly