Zespoły nie są zadowolone z braku przerwy letniej w 2009

Martin Whitmarsh: "Sądzę, że zabranie nam sierpniowej przerwy w przyszłym roku jest złe"
11.07.0817:45
Konrad Házi
2692wyświetlenia

Kalendarz Formuły Jeden na sezon 2009 liczy sobie o jeden wyścig więcej niż obecny. Oznacza to, że nie będzie tradycyjnej przerwy wakacyjnej podczas ostatnich trzech tygodni sierpnia. Niektórzy szefowie zespołów F1 wyrazili już swoje obawy z tym związane, gdyż jest to bardzo ważny okres wypoczynkowy dla członków zespołu.

Ross Brawn z Hondy stwierdził w wywiadzie dla ITV, że zespoły będą musiały zatrudnić dodatkowych mechaników, aby uniknąć przepracowania pracowników. Sierpniowa przerwa została wprowadzona z myślą o tym, aby dać wszystkim czas na odetchnięcie w połowie sezonu. - powiedział Brawn.

Chcemy teraz zwiększyć liczbę wyścigów w sezonie, więc musimy postarać się o rezerwowych mechaników i inne osoby, które będą mogły zastąpić ludzi, którzy pójdą na urlop. Posiadanie pełnej ekipy wyścigowej bez możliwości urlopu od lutego do listopada nie jest łatwe. Przechodzimy przez to kolejny raz, ponieważ już wcześniej były dyskusje na ten temat. Doszliśmy wtedy do odpowiednich wniosków, które znów zostały zapomniane. Szkoda, że tak się stało.

Martin Whitmarsh z McLarena zgadza się ze swoim przedmówcą: Sądzę, że zabranie nam sierpniowej przerwy w przyszłym roku jest złe. Negatywnie odbije się to zwłaszcza na mechanikach. Wystarczy tylko spojrzeć na kalendarz, aby zobaczyć o ile mniej czasu spędzą w domu mechanicy i cała ekipa.

Zobacz także:  Prowizoryczny kalendarz wyścigów Formuły Jeden na sezon 2009

Źródło: F1Technical.net

KOMENTARZE

17
michal2111
14.07.2008 08:25
rafaello85 zgadzam się. Format kalendarza jest żałosny. Kto go wymyślił? Poza tym, 19 rund w sezonie mi nie pasuje. 17, 18 - to byłaby lepsza ilość wyścigów. No i mamy przedsionek tego, co nas będzie czekać w 2010. Kolejne wyścigi w Europie pójdą się kochać. Korea i Indie wejdą do F1. Co ta Europa sobie narobiła. A wszystko przez to co się zdarzyło pod koniec lat 90-tych. Kiedy Brukselka i Unia oskarżyła FIA o stosowanie monopolistycznych praktyk i o nadużywanie władzy. I od tego wszystkiego rozpoczęła się emigracja z Europy. Szkoda, że tak to się wszystko potoczyło. Nowe tory powstają tylko w Azji (Europejscy ekolodzy nie pozwolą na nowe tory na terenie UE), a że Azjaci mają kasy dużo, to wchodzą to F1. Motto Ecclestona i Mosley'a to pewnie - Żyć, nie umierać i kosić kasę. Teraz tylko mieć nadzieję, że nowe tory dostarczą nam emocji. Wszystkim tego życzę.
Sar trek
12.07.2008 08:36
mielony zgodzę się z tobą , co roku mam ten problem , ale jak nic się nie zmieni to wtym roku wyjadę w czasie 3 tygodnowej przerwy .
rafaello85
11.07.2008 08:50
Taka przerwa na pewno jest potrzebna mechanikom. W ogóle kalendarz na 2009 r. jest dziwny! Sezon rozpoczyna się zdecydowanie za późno! Wystarczyłoby inaugurację zrobić dwa tygodnie wcześniej i znalazłby się czas na te 3- tygodniowe wakacje.
mielony
11.07.2008 08:08
->sceptyk właściwie bym się z tobą zgodził, ale... ja też jestem "klientem końcowym" i chcę trochę dłużej poprzebywać z dala od cywilizacji (a więc i telwizji...). A nie chcę przegapić wyścigu. Lepiej byłoby nieco "zagęścić" wyścigi i jednak przerwę w lato (na półkuli północnej) zrobić. Co do wypoczynku - ludzie lepiej wypoczywają kiedy chcą, a nie kiedy muszą.
ICEman
11.07.2008 06:29
wszystko przez to że sezon zaczyna się zbyt późno, moim zdaniem F1 powinna ruszac na początku lutego
Amalio
11.07.2008 06:09
Robert będzie brakiem przerwy zachwycony. I tak uważa, że sezon jest za krótki i jest za mało wyścigów ;)
sceptyk
11.07.2008 05:37
Zaraz pojawią się związki zawodowe, urlopy macierzyńskie, posiłki regeneracyjne z wkładką, wczasy w ośrodkach zakladowych itd. Za tą kasę - do roboty, a nie wydawać socjalistyczne jęki! A jeżeli brak motywacji finansowej - to przykro mi ale trzeba po prostu mechanikom troche dołożyć. A Wy nie zapominajcie, że jesteście klientem końcowym, to dla Was jeżdżą i za to biora kasę. Niech sobie zrobią miesiąc urlopu po zakończeniu sezonu, inaczej będziecie czekali na kolejne GP z trzytygodniowymi przerwami.
Fan1
11.07.2008 05:10
Brakuje im ludzi? Ja się zgłaszam, bez urlopów, wystarczy dach nad głową i miska zupy! Taniej nie znajdziecie :)
K
11.07.2008 05:04
Sądzę, że skoro szefowie team'ów siedzący w tym biznesie od jakiegoś czasu :P tak mówią, to coś jest na rzeczy. Pewnie, że chciałbym więcej wyścigów jako fan, ale z drugiej strony każdy ma prawo do wypoczynku. A poza sezonem pracuje się nad nowym bolidem - w sumie cały rok zajęty. Poza tym ciągłe podróżowanie odbija się na kondycji i wszyscy ortodoksyjni zwolennicy większej ilości wyścigów w kalendarzu powinni wziąć to pod uwagę.
andy
11.07.2008 05:00
każdy kto pracuje wie jak ważny jest urlop i takim mechanikom czy innym osobom zaangażowanym w ten cały cyrk powini zarezerowwać w trakcie sezonu te głupie 3 tygodnie na wypoczynek. Na złapanie oddechu
buran
11.07.2008 04:29
dało sie zrobić w 2005 wiec powinno dac sie w przyszłym.
sceptyk
11.07.2008 04:10
Urlop? Chyba ich powaliło! Aż się wzruszyłem.... Urlop to niech sobie robią po Brazylii.
kriZq
11.07.2008 04:03
I o to chodzi FIA, zeby to nam kibicom bylo lepiej,bo dzieki nam kibicom ten sport zarabia...ja mimo wszystko uwazam,ze powinni miec ta przerwe
Chłodny
11.07.2008 04:03
Dobrze mówią, a to ze wyścigi są czesciej to sie nei zgadzam. Rok temu wyścigi były nawet co tydzień, po to by odpocząć sobie od wyścigów w sierpniu.
Maraz
11.07.2008 03:58
Denis, ale jak mechanicy zorganizują strajk, to wtedy fanatycy i fani wyścigów będą bardzo biedni ;)
sniezek
11.07.2008 03:57
Niby Denis masz rację, ale Ross ma rację. Każdy oczekuje odpoczynku.
Denis
11.07.2008 03:54
Fanatycy i fani wyścigów mają zupełnie odmienne zdanie na ten temat… dla nas to nawet lepiej :) Im więcej wyścigów -> tym lepiej :) Krótsze przerwy pomiędzy wyścigami -> krótszy czas wyczekiwania :) też lepiej :)