Gokart Kubicy trafił do Muzeum Sportu i Turystyki
Pojazd w oryginalnym stanie został przekazany przez byłego zawodnika Mateusza Iłowieckiego
07.10.0810:04
3811wyświetlenia
W dniu 06.10.2008 roku Polski Związek Motorowy w budynku Polskiego Komitetu Olimpijskiego zorganizował konferencje prasową, związaną z przekazaniem gokarta Roberta Kubicy do Muzeum Sportu i Turystyki. Gokartem tym polski kierowca zdobył w 1997 roku tytuł Kartingowego Mistrza Polski w klasie 50 kategorii MŁODZIK 01.
Mimo krótkiej kariery w Polsce, Robert zdobył sześć tytułów Mistrza Polski. Już jako 7-latek Robert robił niesamowite wrażenie na torze, posiadał naturalne predyspozycje oraz determinację, jaką trudno spotkać u tak młodej osoby. Zawsze był bardzo wymagający wobec siebie i przejawiał ogromną wolę jazdy.
W latach szkolnych ojciec zabierał małego Roberta ze szkoły w Krakowie prosto na oddalony o 150 km tor do Wyrazowa, koło Częstochowy, gdzie przyszły mistrz ćwiczył godzinami do późnego wieczoru. Mody wiek nie pozwalał mu na starty w zawodach, ale z uporem uczestniczył niemal we wszystkich z obowiązkowych treningów, by poznać warunki jakie panują w czasie wyścigów. Po osiągnięciu wymaganego wieku, tj. 10 lat, ojciec zdecydował zabrać syna na włoskie tory.
Od tego momentu stało się jasne, że Robert wystartuje w Otwartych Mistrzostwach Włoch. Po pierwszym wyścigu w Urgento Robert otrzymał propozycję od CRG zostania kierowcą fabrycznym. Potem szybko dostał się do Renault Driver Programme. W 1998 roku wygrał prestiżowe Monte Carlo, a sezon zakończył z tytułem Wice Mistrza Europy w kategorii Intercontinental A Junior Cadet.
Pojazd w oryginalnym stanie został przekazany przez byłego zawodnika Mateusza Iłowieckiego, który kilka lat temu nabył wózek Roberta i startował nim na polskich torach kartingowych. Aktualny stan gokarta jest zasługą uczniów Zespołu Szkół Samochodowych i Licealnych nr 1, im. R. M. Pijanowskiego w Warszawie, którzy pieczołowicie wyremontowali przekazany sprzęt.
Specyfikacja gokarta Roberta Kubicy
Klasa narodowa 50, kategoria Młodzik 01:
Silnik - SIMSON, dwusuwowy jednocylindrowy, chłodzony powietrzem, poj. skokowa 50 ccm., skrzynia 4 biegowa, moc około 11 KM, obroty rzędu 20 000/min.
Rama - MACH, minimalny rozstaw osi 900 mm
Opony - VEGA, typ slick , max. szerokość kół 185 mm.
Minimalna masa gokarta wraz z zawodnikiem 110 kg.
Źródło: Informacja prasowa Polskiego Związku Motorowego
KOMENTARZE