WTCC: Rydell i Coronel zwycięzcami wyścigów na Okayamie
Oba wyścigi zostały rozegrane na mokrej i bardzo śliskiej nawierzchni
26.10.0811:22
2697wyświetlenia
Podczas przedostatniej rundy tegorocznego sezonu WTCC kierowcy ścigali się na japońskim torze Okayama. Tor ten gościł kierowców WTCC po raz pierwszy, jednak nie przywitał ich zbyt miło. Oba wyścigi zostały rozegrane na mokrej i bardzo śliskiej nawierzchni.
Wyścig 1
Pierwszy wyścig na Okayamie wygrał Rickard Rydell, pomagając Seatowi zdobyć tytuł mistrzowski wśród konstruktorów. Szwed wyprzedził jadącego na pierwszej pozycji Jorga Mullera (BMW) na cztery okrążenia przed końcem, by ostatecznie dojechać do mety z ponad pięciosekundową przewagą.
Podium uzupełnił Andy Priaulx (BMW), który startował dopiero z 11 miejsca, jednak pokazał się z bardzo dobrej strony w tych trudnych warunkach. Walka o pozycje 3-8 toczyła się aż do ostatniego okrążenia. Czwarte miejsce zajął ostatecznie Robert Huff (Chevrolet), a jadący przez większą część wyścigu na trzeciej pozycji Tiago Monteiro (Seat) musiał zadowolić się piątym miejscem.
Monteiro nie jechał jednak zbyt porywająco i generalnie musiał bronić się przed atakami z tyłu. O ile Priaulx i Huff zdołali go w końcu wyprzedzić, o tyle mniej szczęścia tej miał James Thompson (Honda), dla którego próba ataku na ostatnim okrążeniu zakończyła się bączkiem po kontakcie z Seatem i utratą wielu pozycji.
Ostatnie okrążenie było za to bardzo szczęśliwe dla Augusto Farfusa(BMW), który startował z pole position, jednak po zamieszaniu w pierwszym zakręcie spadł na 13 pozycję. Brazylijczyk zdołał awansować na szóstą pozycję, a tuż za nim znalazł się Yvan Muller (Seat), który wydawało się, że zamierza bronić jedynie ósmej pozycji i pole position do drugiego wyścigu. Jednakże po problemach Thompsona awansował nieco mimowolnie na siódmą pozycję, a pole position otrzymał Tom Coronel.
Bardzo nieudany wyścig zanotował tymczasem główny rywal Yvana Mullera w walce o tytuł - Gabriele Tarquini (Seat), który wypadł z toru w pierwszym zakręcie i powrócił na niego dopiero na pozycji 17, by zająć ostatecznie 10 miejsce.
Wyścig 2
Drugi wyścig, który odbył się na przesychającej nawierzchni, wygrał dzięki odważnemu doborowi opon Coronel. Podczas samego wyścigu nie padało, jednak nawierzchnia była mokra i wielu kierowców miało dylemat, czy wybrać opony na suchy czy mokry tor. Coronel poszedł na kompromis i w jego samochodzie założone zostały z tyłu opony na mokry tor, a z przodu slicki.
Posunięcie to opłaciło się bardzo szybko, gdy benzynowy Seat już po pięciu okrążeniach po prostu objechał Leona TDI prowadzonego przez Monteiro, aby wyjść na prowadzenie. Fabryczne samochody Seata wyglądały na mocne na początku wyścigu, jednak wszystkie jechały na oponach na mokry tor, a gdy ten zaczął przesychać, ich przewaga zaczęła topnieć względem kierowców korzystających z opon na suchy tor.
Straty Seata zostały jednak zminimalizowane dzięki serii przygód kierowców BMW i Chevroleta, przez co na dłuższą metę zdolny do walki był tylko Farfus. Brazylijczyk był czwarty po pierwszym okrążeniu, a kilka okrążeń później zdołał wyprzedzić Yvana Mullera i Monteiro, by zabrać się do odrabiania ponad trzysekundowej straty do Coronela. Ostatecznie Brazylijczykowi udało dogonić się Seata, jednak nie miał możliwości zaatakowania go i musiał zadowolić się drugą pozycją.
Na trzecim miejscu wyścig ukończył kierowca niezależny Sergio Hernandez (BMW), zawdzięczając to głównie temu, że udało mu się uniknąć zamieszania na torze. Był to jego najlepszy rezultat w tym sezonie. Bardzo dobrze zaprezentował się też Thompson, który po przygodach w pierwszym wyścigu i starcie z odległej pozycji awansował na czwarte miejsce, przed Huffa i Yvan Mullera, którzy stracili sporo pozycji na starcie przez brak przyczepności.
Mimo, że nie zdobył zbyt wielu punktów w Japonii, to jednak bardzo do tytułu mistrzowskiego przybliżył się Yvan Muller, ponieważ jego największy rywal dwukrotnie nie dojechał do mety. Francuz ma teraz 14 punktów przewagi nad Tarquinim, podczas gdy do zakończenia pozostały jedynie dwa wyścigi w Macau. Po dzisiejszym wyścigu z nadziejami na obronę tytułu pożegnał się tymczasem Priaulx, który na trzy okrążenia przed metą wypadł z toru, jadąc na drugim miejscu. Wyścig nie ukończyli też dwaj inni kierowcy BMW - Alex Zanardi (kraksa na pierwszym okrążeniu) i Jorg Muller (wpadł w żwir na 9 okrążeniu).
• Klasyfikacje generalne WTCC
Źródło: Autosport.com
Wyścig 1
Pierwszy wyścig na Okayamie wygrał Rickard Rydell, pomagając Seatowi zdobyć tytuł mistrzowski wśród konstruktorów. Szwed wyprzedził jadącego na pierwszej pozycji Jorga Mullera (BMW) na cztery okrążenia przed końcem, by ostatecznie dojechać do mety z ponad pięciosekundową przewagą.
Podium uzupełnił Andy Priaulx (BMW), który startował dopiero z 11 miejsca, jednak pokazał się z bardzo dobrej strony w tych trudnych warunkach. Walka o pozycje 3-8 toczyła się aż do ostatniego okrążenia. Czwarte miejsce zajął ostatecznie Robert Huff (Chevrolet), a jadący przez większą część wyścigu na trzeciej pozycji Tiago Monteiro (Seat) musiał zadowolić się piątym miejscem.
Monteiro nie jechał jednak zbyt porywająco i generalnie musiał bronić się przed atakami z tyłu. O ile Priaulx i Huff zdołali go w końcu wyprzedzić, o tyle mniej szczęścia tej miał James Thompson (Honda), dla którego próba ataku na ostatnim okrążeniu zakończyła się bączkiem po kontakcie z Seatem i utratą wielu pozycji.
Ostatnie okrążenie było za to bardzo szczęśliwe dla Augusto Farfusa(BMW), który startował z pole position, jednak po zamieszaniu w pierwszym zakręcie spadł na 13 pozycję. Brazylijczyk zdołał awansować na szóstą pozycję, a tuż za nim znalazł się Yvan Muller (Seat), który wydawało się, że zamierza bronić jedynie ósmej pozycji i pole position do drugiego wyścigu. Jednakże po problemach Thompsona awansował nieco mimowolnie na siódmą pozycję, a pole position otrzymał Tom Coronel.
Bardzo nieudany wyścig zanotował tymczasem główny rywal Yvana Mullera w walce o tytuł - Gabriele Tarquini (Seat), który wypadł z toru w pierwszym zakręcie i powrócił na niego dopiero na pozycji 17, by zająć ostatecznie 10 miejsce.
Wyścig 2
Drugi wyścig, który odbył się na przesychającej nawierzchni, wygrał dzięki odważnemu doborowi opon Coronel. Podczas samego wyścigu nie padało, jednak nawierzchnia była mokra i wielu kierowców miało dylemat, czy wybrać opony na suchy czy mokry tor. Coronel poszedł na kompromis i w jego samochodzie założone zostały z tyłu opony na mokry tor, a z przodu slicki.
Posunięcie to opłaciło się bardzo szybko, gdy benzynowy Seat już po pięciu okrążeniach po prostu objechał Leona TDI prowadzonego przez Monteiro, aby wyjść na prowadzenie. Fabryczne samochody Seata wyglądały na mocne na początku wyścigu, jednak wszystkie jechały na oponach na mokry tor, a gdy ten zaczął przesychać, ich przewaga zaczęła topnieć względem kierowców korzystających z opon na suchy tor.
Straty Seata zostały jednak zminimalizowane dzięki serii przygód kierowców BMW i Chevroleta, przez co na dłuższą metę zdolny do walki był tylko Farfus. Brazylijczyk był czwarty po pierwszym okrążeniu, a kilka okrążeń później zdołał wyprzedzić Yvana Mullera i Monteiro, by zabrać się do odrabiania ponad trzysekundowej straty do Coronela. Ostatecznie Brazylijczykowi udało dogonić się Seata, jednak nie miał możliwości zaatakowania go i musiał zadowolić się drugą pozycją.
Na trzecim miejscu wyścig ukończył kierowca niezależny Sergio Hernandez (BMW), zawdzięczając to głównie temu, że udało mu się uniknąć zamieszania na torze. Był to jego najlepszy rezultat w tym sezonie. Bardzo dobrze zaprezentował się też Thompson, który po przygodach w pierwszym wyścigu i starcie z odległej pozycji awansował na czwarte miejsce, przed Huffa i Yvan Mullera, którzy stracili sporo pozycji na starcie przez brak przyczepności.
Mimo, że nie zdobył zbyt wielu punktów w Japonii, to jednak bardzo do tytułu mistrzowskiego przybliżył się Yvan Muller, ponieważ jego największy rywal dwukrotnie nie dojechał do mety. Francuz ma teraz 14 punktów przewagi nad Tarquinim, podczas gdy do zakończenia pozostały jedynie dwa wyścigi w Macau. Po dzisiejszym wyścigu z nadziejami na obronę tytułu pożegnał się tymczasem Priaulx, który na trzy okrążenia przed metą wypadł z toru, jadąc na drugim miejscu. Wyścig nie ukończyli też dwaj inni kierowcy BMW - Alex Zanardi (kraksa na pierwszym okrążeniu) i Jorg Muller (wpadł w żwir na 9 okrążeniu).
• Klasyfikacje generalne WTCC
Źródło: Autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tom Coronel (20) | Seat Leon TFSI | 14 | 0h26m15,135 | 10 | |
2 | Augusto Farfus (3) | BMW 320si | 14 | +0:00,097 | 8 | |
3 | Sergio Hernandez (31) | BMW 320si | 14 | +0:06,426 | 6 | |
4 | James Thompson (15) | Honda Accord Euro R | 14 | +0:07,207 | 5 | |
5 | Robert Huff (7) | Chevrolet Lacetti | 14 | +0:08,363 | 4 | |
6 | Yvan Muller (12) | Seat Leon TDI | 14 | +0:15,576 | 3 | |
7 | Tiago Monteiro (18) | Seat Leon TDI | 14 | +0:17,992 | 2 | |
8 | Felix Porteiro (5) | BMW 320si | 14 | +0:18,692 | 1 | |
9 | Rickard Rydell (10) | Seat Leon TDI | 14 | +0:20,168 | ||
10 | Jordi Gene (9) | Seat Leon TDI | 14 | +0:20,265 | ||
11 | Franz Engstler (42) | BMW 320si | 14 | +0:23,298 | ||
12 | Nicola Larini (6) | Chevrolet Lacetti | 14 | +0:29,879 | ||
13 | Alain Menu (8) | Chevrolet Lacetti | 14 | +0:31,540 | ||
14 | Matthew Marsh (88) | BMW 320si | 14 | +0:35,782 | ||
15 | Andrej Romanow (43) | BMW 320si | 14 | +0:42,163 | ||
16 | Norbert Michelisz (75) | Seat Leon TFSI | 14 | +0:42,284 | ||
17 | Jaap van Lagen (29) | Lada 110 | 14 | +0:45,991 | ||
18 | Manabu Orido (80) | Chevrolet Lacetti | 14 | +0:51,511 | ||
19 | Yukinori Taniguchi (72) | Honda Accord Euro R | 14 | +1:21,839 | ||
20 | Melvin Choo (69) | BMW 320si | 13 | +1 okr. | ||
21 | Masaki Kano (81) | BMW 320i | 13 | +1 okr. | ||
22 | Andy Priaulx (1) | BMW 320si | 10 | +4 okr. | ||
23 | Stefano D'Aste (26) | BMW 320si | 10 | +4 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
24 | Gabriele Tarquini (11) | Seat Leon TDI | 9 | |||
25 | Jörg Müller (2) | BMW 320si | 7 | |||
26 | Kirył Ładygin (27) | Lada 110 | 4 | |||
27 | Alessandro Zanardi (4) | BMW 320si | 1 | |||
28 | Takayuki Aoki (17) | BMW 320si | 0 | |||
Nie wystartowali | ||||||
29 | Ibrahim Okyay (13) | BMW 320si | 0 |
KOMENTARZE