Superleague: Najświeższe doniesienia przed drugim sezonem
Promotorzy serii starają się o pozyskanie nowych klubów, w tym również z Polski
06.01.0913:45
2689wyświetlenia

Ponad 100 tysięcy kibiców na trybunach zebrało się w trakcie pierwszego sezonu Superleague Formula, z czego aż 34 tysiące gościło na finałowej, szóstej rundzie w Jerez. Wyścigi SF były transmitowane w ponad 70 krajach na całym świecie. Sezon pierwszy okazał się dużym sukcesem, teraz nadchodzi czas na przygotowania do kolejnego.
Drugi sezon ma być jeszcze okazalszy. Ma być więcej samochodów, więcej zespołów, więcej wyścigów, więcej imprez towarzyszących i jeszcze więcej emocji na torze. Względem pierwszego, który trwał niespełna trzy miesiące, nowy sezon ma być zdecydowanie dłuższy. Real Federación de Automovilismo Espanola, czyli Hiszpańska Federacja Automobilowa, zaakceptowała już w grudniu wstępny kalendarz mistrzostw. Figuruje na nim 7 torów, chociaż hiszpańska firma Superleague Formula S.A. mająca siedzibę w Barcelonie zarządzająca bezpośrednio mistrzostwami SF pierwotnie miała ustanowić 9 rund, z czego jedną poza Europą.
Sezon 2009 ma rozpocząć się w połowie maja rundą na hiszpańskiej Jaramie, a zakończyć w Jerez, tak jak w ubiegłym roku. Potrwa zatem 6 miesięcy. Nowe tory w kalendarzu to właśnie Jarama oraz Magny-Cours i Hockenheim. Na tych dwóch ostatnich w zeszłym roku ścigali się kierowcy Formuły 1. Z kalendarza zniknął niemiecki Nurburgring i włoska Vallelunga. Możliwe, że zajdą w nim jeszcze zmiany, ponieważ w organizatorzy nie podali dotychczas oficjalnego kalendarza mistrzostw na rok 2009. Niewykluczone, że w ostatecznej wersji znajdzie się również Vallelunga. Promotorzy SF zabiegają podobno też o organizację wyścigu na torze Dijon-Prenois.

Najprawdopodobniej na torach ujrzymy przede wszystkim te same zespoły wyścigowe i te same kluby piłkarskie, co w ubiegłym roku. Należy się jednak spodziewać nieco innej obsady kierowców. Na dzień dzisiejszy tylko włoski zespół Scuderia Playteam potwierdził uczestnictwo w sezonie 2009 i nadal ma opiekować się autami klubu AC Milan i Galatasaray Stambuł. Stawka ma powiększyć się o nowe drużyny piłkarskie.
W gronie faworytów wymieniane są kluby: niemiecki Bayern Monachium, Suwon Blue Wings z Południowej Korei, portugalska Benfica Lizbona, francuskie kluby PSG, Olympique Lyon i Olympique Marsylia. Ponadto prezydent SF Alex Andreu liczy na pozyskanie nowych krajów, w tym klubów z Meksyku, Japonii, Rosji, Republiki Południowej Afryki, Stanów Zjednoczonych, Argentyny i Polski. Organizatorzy zabiegają o to, by na stracie do pierwszego wyścigu pojawiło się ponad 20 aut.
Prowizoryczny kalendarz na sezon 2009 | ||||
Data | Tor | Kraj | ||
---|---|---|---|---|
1 | 16-17 maja | Jarama | ![]() | Hiszpania |
1 | 13-14 czerwca | Magny-Cours | ![]() | Francja |
1 | 27-28 czerwca | Zolder | ![]() | Belgia |
1 | 01-02 sierpnia | Donington Park | ![]() | Wielka Brytania |
1 | 05-06 września | Estoril | ![]() | Portugalia |
1 | 19-20 września | Hockenheim | ![]() | Niemcy |
1 | 14-15 listopada | Jerez | ![]() | Hiszpania |
KOMENTARZE