GP2: Dani Clos kierowcą Racing Engineering w głównej serii
Zespół Trident Racing również pozyskał nowego kierowcę, a jest nim Davide Rigon
10.02.0911:35
2075wyświetlenia
Racing Engineering znalazło następcę Giorgio Pantano, który w zeszłym roku zdobył tytuł mistrzowski w głównej serii GP2. Nowym kierowcą tego zespołu będzie Dani Clos, ostatnio udzielający się w Formule 3 Euro Series.
Szef zespołu Alfonso de Orleans-Borbon oczekuje, że rok 2009 będzie okresem nauki dla Closa, który już jakiś czas temu testował bolid Formuły 1 Williamsa (zobacz wyniki testów).
Zawsze chciałem, aby on jeździł dla nas, już od czasów F3.- powiedział szef Racing Engineering.
To jest dwuletni projekt, a podczas pierwszego sezonu Dani będzie przyzwyczajał się do nowej kategorii i samochodu GP2. Jednakże zważywszy na jego doświadczenie i fakt, że prowadził już samochód Formuły 1 jestem pewien, że i teraz czymś nas zaskoczy. Później będziemy starali się wygrać z nim mistrzostwa.
Clos to były mistrz włoskiej Formuły Renault, a w ostatnich dwóch latach ścigał się w F3 Euro Series w zespołach Signature i Prema. W F3 zaledwie dwa razy udało mu się stanąć na podium.
Starty w takim zespole jak Racing Engineering to dla mnie wielka szansa, z osobistego punktu widzenia i także ze sportowego.- stwierdził 20-letni Hiszpan.
Moim priorytetem w tym roku będzie zrozumienie samochodu możliwie ja najlepiej, a także zdobywanie doświadczenia w zwycięskim zespole.
Zespół Trident Racing również pozyskał nowego kierowcę. Jest nim Davide Rigon, który dołączy do Frankiego Provenzano już w najbliższym wyścigu GP2 Asia Series w Katarze. Włoch jest doświadczonym zawodnikiem. W zeszłym roku zwyciężył w inauguracyjnym sezonie Superleague Formula, gdzie jeździł w barwach chińskiego klubu piłkarskiego Beijing Guoan.
Jestem bardzo zadowolony z szansy, jaką stworzył mi zespół Trident.- powiedział Rigon.
Nie jeździłem samochodem tego typu już od dwóch miesięcy i z niecierpliwością czekam na powrót do kokpitu. Umowa z Trident stwarza mi możliwość poznania zespołu i mam nadzieję, ze uda mi się przekonać ich, aby powierzyli mi jeden z bolidów w GP2 Main Series.
Źródło: Autosport.com, GPUpdate.net
KOMENTARZE