Williams przeciwny zakazowi korzystania z dwóch tuneli aero
"Nawet ślepy zobaczyłby, że jest to jawne dyskryminowanie zespołów z dwoma tunelami"
20.02.0915:55
2903wyświetlenia
Frank Williams powiedział serwisowi autosport.com, że jest niezadowolony z proponowanego zakazu użycia więcej niż jednego tunelu aerodynamicznego przez każdy zespół, gdyż jego zdaniem postawi to stajnię z Grove w niekorzystnej sytuacji względem rywali.
Stowarzyszenie zespołów F1 (FOTA) dyskutuje obecnie nad nowymi propozycjami dotyczącymi ograniczenia wydatków na badania związane z aerodynamiką. Wczesne regulacje dotyczące tych ograniczeń dawały zespołom możliwość wyboru tego, jak dużo z wyznaczonej sumy pieniędzy chcą przeznaczać na prace w tunelu aerodynamicznym a jak dużo na komputerowe symulacje z użyciem numerycznej mechaniki płynów (CFD).
Williams tak komentuje tę sytuację:
Byłem zadowolony z wcześniejszych postanowień do czasu, gdy kilka zespołów powiedziało 'mamy tylko jeden tunel aerodynamiczny, więc wy też powinniście mieć tylko jeden', co według mnie było wyraźnym przejawem dyskryminacji. Wszyscy wyłożyliśmy ostatnio karty na stół na temat swoich możliwości CFD. Wyszło, że jesteśmy ostatni na równi z Force India. Mamy dwa bardzo dobre tunele, jednak nagle z jakiegoś niezbyt rozsądnego powodu pojawiła się propozycja, że możemy korzystać tylko z jednego.
Szef stajni z Grove dodał, że nie tylko oni są przeciwni takiemu rozwiązaniu, ale także Toyota i podobnego zdania była najprawdopodobniej ekipa Hondy.
Nawet ślepy zobaczyłby, że jest to jawne dyskryminowanie tych zespołów, które mają dwa tunele. A gdyby była taka sytuacja, że ktoś ma dwóch kierowców, a ja tylko jednego, to czy wszyscy z tego powodu też powinni mieć możliwość posiadania tylko jednego? Niektórzy poczynili wielkie inwestycje, ale ci z jednym tunelem powiedzieli 'hola hola, nie możecie mieć drugiego tunelu'.
Williams ma jednak nadzieję, że uda się osiągnąć lepszy kompromis, nawet jeśli wprowadzony zostanie zakaz użycia więcej niż jednego tunelu aerodynamicznego.
Myślę, że zbliżamy się do znalezienia rozwiązania, które będzie dość akceptowalne, ale powtarzam jeszcze raz - nie jesteśmy zadowoleni z takiego obrotu spraw.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE