Nowe Concorde Agreement jest już niemal gotowe
"Wszyscy producenci samochodów są gotowi podpisać się pod nowym Concorde Agrement"
07.03.0910:55
2573wyświetlenia
Według Luki di Montezemolo, przewodniczącego Stowarzyszenia Zespołów Formuły Jeden (FOTA), nowe porozumienie Concorde jest w fazie finalizowania i zostanie wkrótce podpisane przez wszystkie zespoły.
Prezydent Ferrari ogłosił to w czwartek podczas konferencji prasowej FOTA w Genewie. Porozumienie to, które w ostatniej formie obowiązywało w F1 do końca 2007 roku ustala ogólne warunki i zasady współzawodnictwa zespołów.
Nie mam pisemnego potwierdzenia ze strony zespołów ani producentów aut, ale jak wiecie utrzymuję wiele kontaktów z moimi kolegami.- powiedział di Montezemolo.
Wypowiadam się obecnie jako prezes Fiata i chcę powiedzieć, że wszyscy producenci samochodów są gotowi podpisać się pod nowym Concorde Agrement, które będzie obowiązywało wszystkie zespoły i producentów samochodów rywalizujących w Formule 1 do końca 2012 roku.
Kilka dni temu media napisały, że dyrektor generalny Renault - Patrick Pelata zagroził, iż francuski zespół zrezygnuje ze startów w F1, jeśli nie zostaną znalezione rozwiązania znacząco ograniczające koszty. Di Montezemolo wyjaśniając tę wypowiedź powiedział:
Myślę, że to co powiedział to było dokładnie to, o czym dyskutowaliśmy kilka tygodni temu z prezesem Renault (Carlosem Ghosnem).
Podzielamy pogląd, że aby utrzymać producentów samochodów w F1 ważne jest zachowanie równowagi pomiędzy przychodami i wydatkami. Nie ma co do tego wątpliwości. Biorąc pod uwagę decyzję, jaką podjęła FOTA, a której celem jest obniżenie kosztów w 2010 roku, Renault jest w pełni usatysfakcjonowane planowanym poziomem wydatków, mającym obowiązywać również w dwóch kolejnych sezonach. Jednak na następne lata musimy planować zwiększenie przychodów.
W historii F1 podpisanych było już pięć porozumień Concorde - w 1981, 1987, 1992, 1997 (z pominięciem McLarena, Williamsa i Tyrrella) i w 1998 roku (już przez wszystkie zespoły). Porozumienie z 1998 roku wygasło 31 grudnia 2007 roku, a podpisanie nowego dokumentu było opóźniane między innymi przez takie problemy, jak brak porozumienia w temacie nadwozi klienckich.
Źródło: GPUpdate.net
KOMENTARZE