Trochę o nowych oponach
Menedżer techniczny Bridgestone - Tetsuro Kobayashi mówi o zmianach na rok 2009
06.03.0919:41
2822wyświetlenia
Rok 2009 to rok, w którym będziemy świadkami największych zmian pomiędzy sezonami w F1 prawdopodobnie od początku istnienia mistrzostw świata. Zakaz testów oznacza dodatkowo, że zespoły mają jeszcze mniej czasu na ostateczne przygotowania przed otwierającym sezon GP Australii 29 marca.
Również w toku szaleńczych prac rozwojowych jest firma Bridgestone Motorsport, która dodatkowo opracowuje opony na sezon 2010, testując je już teraz w Jerez, bowiem od rozpoczęcia sezonu aż do 1 stycznia 2010 roku będzie obowiązywał zakaz testów.
Przepisy dotyczące aerodynamiki na rok 2009 opracowane zostały z myślą o zmniejszeniu dostępnej siły dociskowej.- powiedział Tetsuro Kobayashi, menedżer techniczny Bridgestone Motorsport.
Na suchej nawierzchni utrata przyczepności zrównoważona została częściowo większą ilością przyczepności z gładkich opon, które na większej powierzchni stykają się z asfaltem.
W mokrych warunkach sytuacja z dociskiem aerodynamicznym jest taka sama, ale nasza specyfikacja deszczowych opon nie zmieniła się od roku 2008, co oznacza mniejszą ogólną przyczepność na mokrym torze niż wcześniej i kierowcy będą musieli się dostosować odpowiednio do nowej sytuacji.
Zmieni się również sposób znakowania bardziej miękkiej z dwóch mieszanek na suchą nawierzchnię w trakcie weekendów grand prix, co wymusił brak rowków na nowych oponach.
Będziemy znakować bardziej miękką mieszankę zieloną obwódką na ściance bocznej. Wybraliśmy zielony kolor, ponieważ to pokazuje nasze zaangażowanie w kampanię FIA - Make Cars Green.
Źródło: GPUpdate.net
KOMENTARZE