Brawn GP podsumowuje ostatni dzień testów

"Jesteśmy niesamowicie zadowoleni z debiutu BGP001 na torze Catalunya w tym tygodniu"
13.03.0910:44
Bartosz Pyciarz
3409wyświetlenia

Kierowca Brawn GP - Rubens Barrichello przewodził stawce kierowców Formuły 1 podczas ostatniego dnia testów na Circuit de Catalunya, powtarzając wyczyn zespołowego partnera Jensona Buttona z poprzedniego dnia.

Jak tylko mgła podniosła się, Rubens z powodzeniem pokonał pełny dystans wyścigu (66 okrążeń), łącznie z pit-stopami i użyciem obu mieszanek opon typu slick przygotowanych przez Bridgestone. Samochód BGP001 po raz kolejny okazał się niezawodny, pozwalając Brazylijczykowi uzyskiwać konkurencyjne czasy na wszystkich trzech przejazdach.

Po południu najbardziej doświadczony kierowca w F1 symulował okrążenia kwalifikacyjne, uzyskując przy tym najlepszy czas całych testów - 1:18,926. Tym samym Rubens doprowadził do pozytywnego zakończenia pierwszych przedsezonowych testów zespołu z Brackley. Brawn GP weźmie jeszcze udział w trzydniowych testach w Jerez, które rozpoczną się 15 marca, a potem poleci już na pierwszy wyścig sezonu do Australii.

Rubens Barrichello: Jestem bardzo zadowolony z dystansu, jaki dzisiaj pokonaliśmy oraz z tego, że zaliczyliśmy kolejny pełny dystans wyścigu. Ćwiczenie kwalifikacji również było bardzo użyteczne zarówno dla mnie, jak i dla zespołu, abyśmy mogli wyciągnąć pełne osiągi z tego bolidu i być gotowi na Melbourne. Samochód był szybki i niezawodny przez cały tydzień, a więc jedziemy do Jerez podbudowani wynikiem naszych pierwszych testów.

Ross Brawn: Jesteśmy niesamowicie zadowoleni z debiutu BGP001 na torze Catalunya w tym tygodniu. Zespół wystartował bardzo późno z przedsezonowym programem testów, dlatego mamy tylko siedem dni jazd przed pierwszym wyścigiem. W związku z tym nasza uwaga skupia się głównie na niezawodności i osiągach, a także na przejechaniu jak największej liczby kilometrów. Oba te cele zostały zrealizowane w tym tygodniu.

To, że ten samochód jest tak niezawodny niemalże po 'wyjęciu go z pudełka' możemy zawdzięczać mocnej ekipie, którą mamy w fabryce w Brackley i dobrej pracy, jaką wykonali wszyscy w tym trudnym dla zespołu okresie. Samochód spisuje się tak, jak oczekiwaliśmy i odczucia Jensona i Rubensa są pozytywne, a w dodatku obaj kierowcy przejechali pełny dystans wyścigu. Przed nami ostatnie trzy dni testów w Jerez i nie mogę się doczekać chwili, kiedy zobaczę, jak samochód rozwinął się od tego momentu.

Warto dodać, że w stopce materiałów prasowych zespół ma już wypisanych kilku sponsorów. Są nimi następujące firmy: PerkinElmer, Alpinestars, Ciber, Cytec, Endless, IBM, Laverstoke Park i STL.

Źródło: BrawnGP.com

KOMENTARZE

12
NEO86
15.03.2009 12:13
@Ramzes-> nie wiem dlaczego mówisz że IBM zapewni byt zespołowi na długie lata, przecież ich też dotkną kryzys
ht-hubcio
13.03.2009 03:43
Laverstoke Park to sklep mięsny :D
ksAnderson
13.03.2009 01:59
@ Fagaldo Co racja to racja, McLaren też Westów na tylnym skrzydle dawno nie miał i to chyba z podobnych powodów, niemniej jeśli traci się jednego sponsora to się szuka następnego, a z earthdreams to chyba pożytku nie było, więc nijak się to ma do likwidacji problemów z budżetem zespołu (chyba że o pogłębianiu deficytu mówimy). Ekologia może sprawa słuszna, ale w F1 mało dochodowa.
Fagaldo
13.03.2009 01:51
@ ksAnderson OK, ale Honda straciła swojego tytularnego sponsora, Lucky Strike, bo po sezonie 2006 w życie wszedł zakaz reklamy fajek na bolidach, jest to sprzeczne z UE. Podobnie Renault utracił swojego Mild Sevena i przeszedł na ING. Jedynie Ferrari jeszcze się miga, ale napisu Marlboro na bolidzie nie uświadczysz... ostatni raz widać go było chyba w Monaco 07. Tak więc nie jest to głupota ze strony Hondy - oni nie mieli nic do gadania. A że trafiło na earthdreams, cóż... trudno.
Maraz
13.03.2009 12:38
Ramzes, poprawiłem tytuły tabel - mam nadzieję, że teraz jest ok. Aha, ale chyba coś Ci się pomyliło - jedno to dystans na torze Catalunya w roku 2009 na testach, a drugie to dystans ogólnie na testach w 2009 (wszystkie tory). W każdym razie te dane nie obejmują w ogóle 2008.
ksAnderson
13.03.2009 12:36
Widać że Brown jest mądrzejszy niż Honda... w dobie rosnących wydatków pozbawianie się sponsorów ku chwale ekologii to głupota, dlatego nie dziwi mnie upadłość hondowego zespołu F1. Kto wie czy jeśli budżety zespołów nie zostaną obniżone do 50 - 100 mln za sezon to Japończycy wrócą do tego sportu?
Ramzes
13.03.2009 12:21
Maraz faktycznie jest, wszystko ok, moje przeoczenie :) Tylko, dopisz tutaj: http://www.f1wm.pl/php/testy.php?dzial=5&sezon=2009 "Dystans pokonany przez kierowców w całym roku 2009"-->"Dystans pokonany przez kierowców w roku 2008/2009(testy)", bo gryzie się trochę z tym: http://www.f1wm.pl/php/testy.php?dzial=4&sezon=2009&tor=Catalunya Pozdrawiam
Maraz
13.03.2009 11:53
Ramzes, testy będą pięciodniowe tylko dla Williamsa - Brawn GP będzie przez dni jeździć. Rozkład jazdy podawałem zresztą na końcu raportu z wczorajszych testów.
Ramzes
13.03.2009 11:37
"Brawn GP weźmie jeszcze udział w trzydniowych testach w Jerez", a nie czasem 5-dniowych testach? Edit: "mamy tylko siedem dni jazd przed pierwszym wyścigiem" Czyli wychodzi na to, że testy w Jerez będą trwały tylko 3 dni, poprawcie to w "Centrum testowe". "Warto dodać, że w stopce materiałów prasowych zespół ma już wypisanych kilku sponsorów. Są nimi następujące firmy: IBM", jeśli tak będzie to starty mają zapewnione na dłuuugie lata :) Pozdrawiam
noofaq
13.03.2009 10:31
na stronce alpinestars.com jest już nawet zdjęcie bolidu - http://alpinestarsinc.com/auto tak wiec podejrzewam że to jest grubszy podstęp mający na celu wzbudzić zainteresowanie ;) przy okazji BGP to też skrót od Border Gateway Protocol - poważne zagadnienie sieciowe, które oferuje w swoich produktach IBM ;)
michalki498
13.03.2009 10:26
bardzo bym chaciał aby pokazali fabrycznym zespołom że można zawsze odbić się z trudnego położenia.Oby im się udało.Czekam na potwierdzenie wysokiej formy w pierwszym wyścigu.
Seraf
13.03.2009 09:54
Czekam na decyzje Bwin. Fajnie by bylo zobaczyć bukmachera na bolidzie ;p kasy na pewno im nie brak nawet na F1