Pytania do Vettela z czwartkowej konferencji prasowej
Kierowca Red Bull Racing był pytany między innymi o swoją kolizję z Robertem Kubicą
02.04.0919:25
4927wyświetlenia
Sebastian Vettel wziął udział w dzisiejszej konferencji FIA na torze Sepang w Kuala Lumpur. Kierowca Red Bull Racing był pytany o swoją kolizję z Robertem Kubicą i o karę przyznaną mu za nią, a także o system KERS, opony i kwestię pogody w ten weekend.
Sebastian, opowiedz nam o incydencie z Robertem Kubicą. Co myślisz na ten temat?
Mogę tylko powtórzyć to, co powiedziałem w Australii. Oczywiście miałem złe wyjście z zakrętu numer 1, Robert miał większą prędkość. Byłem na oponach wykonanych z bardziej miękkiej mieszanki, która na tym torze bardzo się ścierała, a Robert był na twardszych oponach. Potem podczas hamowania do zakrętu numer 3 starałem się bronić swojej pozycji. Byłem po wewnętrznej stronie i bardzo uważałem na rozpoczęcie hamowania, ponieważ nie wiedziałem, jak brudno było po tej stronie toru.
On zahamował trochę później. Podczas hamowania trochę go dogoniłem i jechaliśmy mniej więcej koło w koło. Zauważyłem, że zjeżdża w stronę wewnętrzną zakrętu i nie zostawia mi zbyt wiele miejsca. Starałem się uniknąć kontaktu, lecz w tym momencie nie było szansy na ucieczkę stamtąd, więc byłem już całkowicie po prawej stronie i jechałem przez tarkę, a później doszło do kontaktu. Straciłem swoje przednie skrzydło i od tego momentu nie miałem żadnej kontroli nad bolidem, więc trochę szkoda, że oznaczało to koniec wyścigu dla nas obojga. To w sumie tyle, nie mam wam nic więcej do powiedzenia.
A jazda tutaj z nałożoną na ciebie karą?
Oczywiście nie jestem zadowolony z tej kary. Dla mnie był to typowy incydent wyścigowy. Oczywiście nie ma logiki przemawiającej za wyeliminowaniem go z wyścigu - nie tylko on na tym stracił, ale także i my. Mieliśmy dobry weekend, dobry wyścig i tylko kilka okrążeń, aby dojechać ze świetnym rezultatem, tak więc tym bardziej szkoda. Będziemy jednak próbować wykonać jak najlepszą pracę. Myślę, że mamy dobry bolid. Sądzę, że mieliśmy dobry bolid w Australii i taki będzie również tutaj. Tor jest trochę inny i pogoda nie jest teraz najlepsza. Zobaczymy w niedzielę. Będziemy starali się osiągnąć jak najlepszy rezultat podczas wyścigu.
Czy odbierasz KERS bardziej jak ofensywny, czy defensywny system? Używałbyś go do wyprzedzania ludzi, czy bronienia swojej pozycji?
Myślę, że kierowcy używają go głównie w celu zdobycia przewagi czasowej na okrążeniu, a później może to oczywiście pomóc w wyścigach do obrony, czy ataku na pozycję. Używamy go głównie w celu poprawy osiągów bolidu, inaczej nie miałoby sensu korzystanie z niego.
Pytanie na temat opon. Jak bardzo duża różnica czasowa między mieszankami wpływa na wyścig, jak bardzo wpływa to na dobór strategii przed nadchodzącymi wyścigami?
Myślę, że ma to wpływ na strategię. Można było zaobserwować, że wszyscy mieli problemy na miękkim ogumieniu przez cały zeszły weekend, co przyczyniło się do bardzo późnych, ostatnich zjazdów do alei serwisowej i w efekcie mieli bardzo krótki ostatni przejazd. W Australii mieliśmy dość duże zróżnicowanie w oponach, ponieważ twardsze gumy bardzo ciężko się rozgrzewało, a te bardziej miękkie było bardzo trudno utrzymać przy życiu. Zobaczymy, jak będą się spisywały opony tutaj. Czekam na przetestowanie twardej mieszanki, ponieważ będzie to zupełnie nowy rodzaj opony, z którym nikt nie ma żadnego doświadczenia. Zobaczymy, jak potoczą się tutaj sprawy.
Czy twoim zdaniem zmiana pogody może wpłynąć na dwa pierwsze miejsca na podium w niedzielę?
Tak, myślę, że może. Widzieliśmy już takie sytuacje w przeszłości - oczywiście, nie jestem jeszcze zbyt stary i nie mam zbyt wiele doświadczenia - ale uważam, że było wiele wyścigów, w których deszcz potrafił przemieszać stawkę i czasami zdarza się tak, że podium wygląda inaczej.
Źródło: FIA.com
KOMENTARZE