A1GP: Jani zwycięzcą głównego wyścigu w Portugalii (aktualizacja)
Carroll stracił drugie miejsce za zbyt wczesne wyprzedzenie rywala podczas restartu
12.04.0918:59
3210wyświetlenia
Neel Jani wygrał główny wyścig A1GP na torze Algarve, który miał dość spektakularny przebieg. Wszystko zaczęło się od pożaru instalacji elektrycznej na okrążeniu formującym w bolidzie zwycięzcy sprintu - Roberta Doornbosa, a później był jeszcze falstart Adama Carrolla i dwie neutralizacje wyścigu po wypadkach.
Jani po nieudanym występie w sprincie (kara za postój w niedozwolonym momencie), w głównym wyścigu nie popełnił już żadnego błędu, a prowadzenie objął w czasie drugiej rundy postojów, przeskakując lokalnego bohatera Filipe Albuquerque. Nie był to jednak jeszcze koniec walki w czołówce, ponieważ w końcówce wyścigu tuż za plecami kierowcy Team Switzerland znalazł się Carroll.
Irlandczyk po wykonaniu kary przejazdu przez boksy za falstart spadł na odległą pozycję, ale dzięki dwóm neutralizacjom i świetnej pracy mechaników swojej ekipy w alei serwisowej zdołał powrócić do czołówki i na ostatnich okrążeniach mocno naciskał na Janiego. Nie udało mu się jednak pokonać Szwajcara i linię mety przekroczył mniej niż pół sekundy za zanim. Niestety po wyścigu okazało się, że Carroll zasłużył na jeszcze jedną karę za zbyt wczesne wyprzedzenie rywala podczas wznowienia po neutralizacji. W efekcie doliczono mu 25 sekund do końcowego wyniku i zamiast na drugiej został sklasyfikowany na piątej pozycji, co dla ekipy Irlandii było jednoznaczne z utratą prowadzenia w mistrzostwach na rzecz Szwajcarii.
Na drugim miejscu sklasyfikowany został Albuquerque, a więc zajmująca trzecie miejsce w mistrzostwach Portugalia zdołała w ten weekend odrobić trzy oczka do Szwajcarii i traci do niej obecnie sześć punktów. Trzecie miejsce w głównym wyścigu zajął Fairuz Fauzy z Team Malaysia, a tuż za nim uplasował się Salvador Duran, który prowadził przez kilka okrążeń przed swoim ostatnim postojem. Dla Team Mexico był to dopiero pierwszy zarobek punktowy w tym sezonie. Pierwsze w miarę udane występy w tym sezonie zaliczyli także Nicolas Prost (Team France) i Dan Clarke (Team Great Britan), choć niewątpliwie miejsca 6 i 7 zawdzięczali głównie kilku wypadkom w tym wyścigu.
Najpierw Earl Bamber z Team New Zealand zderzył się z Adrianem Zauggiem (RPA) podczas walki w okolicy szóstego miejsca, co dla obu z nich skończyło się odpadnięciem z wyścigu. Niedługo potem Vitantonio Liuzzi (Team Italy) zderzył się z Marco Andrettim z Team USA podczas walki o miejsce na podium i tu także żaden z nich nie był w stanie kontynuować jazdy, a do tego w kolizję tę wplątany został Clivio Piccione (Team Monaco) i on również nie dojechał do mety. Kolejne dwa wyścigi A1GP zostaną rozegrane za trzy tygodnie na torze Brands Hatch w Wielkiej Brytanii.
Źródło: Autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Neel Jani (-) | Powered by Ferrari | 42 | 1h10m45,011 | 15 | |
2 | Filipe Albuquerque (-) | Powered by Ferrari | 42 | +0:06,786 | 12 | |
3 | Fairuz Fauzy (-) | Powered by Ferrari | 42 | +0:09,705 | 10 | |
4 | Salvador Duran (-) | Powered by Ferrari | 42 | +0:16,332 | 8 | |
5 | Adam Carroll (-) | Powered by Ferrari | 42 | +0:25,411 | 6 | |
6 | Nicolas Prost (-) | Powered by Ferrari | 42 | +0:27,322 | 5 | |
7 | Dan Clarke (-) | Powered by Ferrari | 42 | +0:29,880 | 4 | |
8 | Ho-Pin Tung (-) | Powered by Ferrari | 42 | +0:34,586 | 3 | |
9 | Andre Lotterer (-) | Powered by Ferrari | 42 | +0:43,970 | 2 | |
10 | Zahir Ali (-) | Powered by Ferrari | 42 | +1:13,993 | 1 | |
Niesklasyfikowani | ||||||
11 | Narain Karthikeyan (-) | Powered by Ferrari | 39 | |||
12 | John Martin (-) | Powered by Ferrari | 38 | |||
13 | Vitantonio Liuzzi (-) | Powered by Ferrari | 18 | |||
14 | Marco Andretti (-) | Powered by Ferrari | 18 | |||
15 | Clivio Piccione (-) | Powered by Ferrari | 18 | |||
16 | Adrian Zaugg (-) | Powered by Ferrari | 15 | |||
17 | Earl Bamber (-) | Powered by Ferrari | 15 | |||
18 | Daniel Morad (-) | Powered by Ferrari | 1 | |||
19 | Felipe Guimaraes (-) | Powered by Ferrari | 0 | |||
20 | Robert Doornbos (-) | Powered by Ferrari | 0 |
Pole position: Robert Doornbos - 1:30,415 Najszybsze okrażenie: Adam Carroll - 1:31,453 na 35 okrążeniu (+1 pkt.)