BMW Sauber przed Grand Prix Turcji

Team z Hinwil liczy na dużą poprawę w stosunku do GP Monako
30.05.0911:56
Patryk Pokwicki
6032wyświetlenia

Zespół BMW Sauber jest jak do tej pory największym rozczarowaniem tego sezonu. Team zapowiada jednak wiele poprawek na Grand Prix Turcji - między innymi podwójny dyfuzor. Czy team z Hinwil odbije się od dna podczas weekendu na torze Istanbul Park?

Nick Heidfeld: Mam nadzieję, że nasz słaby występ w Monako był spowodowany tylko tym, że nasz samochód słabo radzi sobie na tego typu torach. W Hiszpanii uczyniliśmy niewielki postęp, a na GP Turcji szykowane są kolejne poprawki - w tym także podwójny dyfuzor.

Tor Istanbul Park ma kilka ciekawych miejsc, zwłaszcza zakręt nr 8, który stanowi dla nas wyzwanie, ponieważ jest bardzo długi, szybki i ma aż 4 'wierzchołki'. Poza tym do długiej prostej potrzebujesz wysokiej prędkości maksymalnej. Stambuł to ogromne miasto, międzynarodowe i bardzo fascynujące. Będę tam już w środę, aby wziąć udział w działaniach promocyjnych naszego sponsora - firmy Intel. Będę przebywał w hotelu po europejskiej stronie i znowu będę dojeżdżał na tor skuterem.

Robert Kubica: Tor w Stambule jest zupełnie inny niż w Monako. Jest to nowoczesny obiekt z wieloma szybkimi zakrętami. Najsławniejszy z nich to zakręt nr 8. Oczywiście liczę na lepszy występ niż w Monako.


Willy Rampf - szef działu inżynierii: Będziemy mieli w Turcji nowy pakiet aerodynamiczny, zawierający podwójny dyfuzor. F1.09 nie był do tego przystosowany, dlatego musieliśmy go znacznie przebudować. Mamy zmiany w przednim skrzydle, sekcjach bocznych, osłonach kół i tylnej części pokrywy silnika. Spodziewamy się postępu, choć wiemy, że nasi rywale nie stoją bezczynnie.

Po wyścigu w Monako, przyjrzeliśmy się również problemom z oponami. W Turcji, Bridgestone dostarczy nam opony miękkie i twarde, które bardzo się od siebie różnią, co będzie wyzwaniem dla inżynierów.

Istanbul Park jest jednym z nielicznych torów, gdzie ruch odbywa się w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara. Są tutaj wolne miejsca, które wymagają dobrej trakcji, ale mamy również szybkie części jak np. zakręt nr 8, który należy pokonać w jednej linii z prędkością ok. 250 km/h. Tor ten wymaga bardzo dobrze zbalansowanego samochodu. Po rozczarowującym GP Monako, mamy nadzieję na dobry wynik tutaj.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

18
skejl
31.05.2009 08:59
punkt 11 na http://timesonline.typepad.com/formula_one/2009/05/notes-from-monaco.html Nie wynika z tego, że Robert przejdzie do Maca, raczej że taka opcja jest zaledwie rozważana.
mielony
31.05.2009 07:52
Z zespołami i KERS wyszło ciekawie. McLaren przebąkiwał, że zrobi 2 bolidy: do jazdy z KERS i bez. Tymczasem jest jedynym zespołem, który jeżdził z KERS wszędzie. Za to w najbardziej spektakularną "kratkę" (jeden kierowca z KERS, drugi bez) jeżdził największy przedsezonowy zwolennik KERS - BMW. :) Co do przyszłości Roberta - The Times nigdy się nie mylił? A włoskie gazety schebiać czytelnikom lubią... Maki słyną ostatnio z mocnego podwozia - stylowi jazdy zarówno Lewisa jak i Roberta to raczej nie szkodzi. Lewis i Robert chyba tak bardzo różnie nie jeżdżą - może Robert troszkę lepiej dba o opony. Idiotyczne uwagi (Denisa?) o nosie Roberta też chyba nie byłyby przeszkodą. Do Ferrari - wiadomo... obojętnie z kim. A może BMW F1.10 będzie znacznie lepszy? Ale pamiętajmy, że zgłoszenia Maca i Ferrari są warunkowe...
seba_d
31.05.2009 07:22
może i McL chce Kubice, Vettela czy Rosberga ale czy oni chcą McL?
ctulu1
31.05.2009 03:18
zgadzam sie w 100% tylko tak jak pisalem wyzej the times rzadko sie myli...
Robin Hood
31.05.2009 01:25
Oj - nie wyobrazam sobie Pana Roberta wraz z Lewisem.To calkiem inni ludzie,czym innym kierujacy sie w zyciu,inne wartosci,inny swiat.Juz blizej do Alonso-przyjaznia sie,wiec to moglby byc dobry dodatkowy argument.
ctulu1
30.05.2009 10:07
no zrodlo to The Times i La Gazetta de la Sport(chyba tak to sie pisze)poszukaj na the times online moze bedzie,ja widzialem ta gazete na wlasne oczy bo mieszkam na stale za granica...
sisiorex
30.05.2009 09:25
ctulu1---> Żródła prosiłbym bardzo :) A z braku ciekawych rzeczy to poplotkujmy :p Mac z Lewisem to nie jest dobry wybór, ale w Ferrari z Alonso juz tak :P Z ostatnich lat widac że nie maja nr uno w teamie, i niech wygra lepszy !
ctulu1
30.05.2009 04:26
co sadzicie o rewelacjach The Times o tym ze Kubica ma jezdzic w McLarenie od nastepnego sezonu??ja od siebie powiem tyle,ze The Times pisal kiedys o tym ze Man City ma zatrudnic S.Erikssona juz miesiac wczesniej i wszystko okazalo sie prawda... no i druga sprawa o doniesieniach wloskiej pracy o tym jakoby Kubica mialby startowac w Ferrari razem z Alosno od 2010
Kamikadze2000
30.05.2009 03:19
Robert nie przebierał w słowach i powiedział, co myślał. Nick jak zawsze coś musiał dopowiedziec, ale to nie źle. Jeśli chodzi o poprawki, na pewno powinny zniwelowac stratę do czołówki, ale jak dużo, to już inna bajka. Oby pomógł znacząco. Przynajmniej na wejście do Q3 i punkty.
zawias
30.05.2009 01:14
ICEman-Też mi na to wygląda. Hei musi się produkować ze względu na niepewną przyszłość a Roberta oszczędność oddaje zimny stosunek do rzeczywistości.
ICEman
30.05.2009 11:39
Kubica już olewa wszystko bo w BMW spędza ostanie chwile
SirKamil
30.05.2009 11:34
Wszystko jest o tyle ciekawsze, że BMW już w Hiszpanii głosiło, że chętnie założyliby nowy KERS, ale ze względu na poznanie nowego pakietu aero nie mieliby czasu bawić się bateryjkami... pomijając nawet stosunek ich założeń do obecnej formy, BMW to trochę taka krowa co dużo ryczy, a mało mleka daje... ich walka z KERS jest dość... kompromitująca.
kemot
30.05.2009 11:18
Kłik Nick Wojażer xD. Co do Roberta, to też by mi się nie chciało gadać po tylu frustracjach w trakcie sezonu, w Turcji musi mieć dobry wyścig, żeby podbudować morale - 5/6 miejsce i już Kubica nie będzie taki sfrustrowany.
Maraz
30.05.2009 10:59
Ciekawe, że nic o KERS nie wspomnieli (Theissen też - jego pominęliśmy, bo BMW dało tę samą wypowiedź, co kilka dni wcześniej).
noofaq
30.05.2009 10:30
to Kubica pogadał ;) przypomina mi to kiedyś komentarz STR: nie mamy nic do powiedzenia :)
Dżejson
30.05.2009 10:15
natomiast Nick mógłby pracować w agencji turystycznej :) akurat tutaj tego nie widać ale w każdym newsie przed GP Nick skrzętnie opisuje miasto/miejsce/region w którym położony jest tor :)
rolnik sam w dolinie
30.05.2009 10:10
gorzej niż w monaco być niemoże to liczą na poprawe :P
Kajek
30.05.2009 09:59
Kubicy juz nawet nie chce sie gadać :]