Wurz chce wejść do F1 wraz z Superfund

To już siódma nowa ekipa, która wysłała zgłoszenia do startów w sezonie 2010
31.05.0918:59
Marek Roczniak
5098wyświetlenia

Jak informuje serwis AUTOSPORT, były kierowca Formuły 1 - Alex Wurz zgłosił do startów w sezonie 2010 ekipę o nazwie Team Superfund. Austriak ma być szefem zespołu, wsparcie finansowe ma zapewnić spółka inwestycyjna Superfund, której właścicielem jest również Austriak Christian Baha, a dostawcą silników ma być Cosworth.

Sugeruje się, że Superfund przeprowadził już wcześniej poważne rozmowy z FIA, i że planowanie projektu jest już w zaawansowanej fazie, wliczając w to starania o kluczowy personel. Z dalszymi poczynaniami austriacki zespół wstrzymuje się jednak do momentu ogłoszenia przez FIA listy wybranych zgłoszeń na sezon 2010. Od wyniku rozmów pomiędzy FOTA i FIA będzie z kolei zależeć ich metoda funkcjonowania - z wsparciem od obecnych zespołów lub przy ograniczeniu budżetu do 40 milionów funtów.

Nieoficjalnie mówi się, że Wurz wolałby powiązać swój zespół z istniejącym konstruktorem F1 z siedzibą w Wielkiej Brytanii, wynajmując u niego lub gdzieś w pobliżu tymczasową przestrzeń, podczas gdy Superfund będzie czynił starania o stworzenie własnej bazy w Austrii. Takie rozwiązanie dałoby także nowemu zespołowi możliwość zdobycia cennego doświadczenia od bogatego w wiedzę obecnego konstruktora. Superfund ma jednak podobno niezbędne fundusze, aby w razie potrzeby utworzyć ekipę nawet od zera.

Baha jest znany z tego, że jest wielkim fanem motosportu. W przeszłości jego firma sponsorowała zespoły F1, a także juniorskie serie wyścigowe. Były też czynione starania o utworzenie serii wyścigowej Superfund, ale projekt ten ostatecznie nie doczekał się pełnej realizacji. Wurz, który jeszcze w ubiegłym roku uczestniczył w testach F1 z zespołem Hondy, obecnie jest kierowcą rezerwowym Brawn GP, choć są co do tego pewne wątpliwości. W przyszłym miesiącu Austriak ma po raz kolejny wystartować w wyścigu Le Mans 24 Godziny.

Potwierdzone zgłoszenia do sezonu 2010
Obecne zespoły @P. Nowi chętni
1BMW Sauber (warunkowe)1.Campos Meta 1
1Brawn GP (warunkowe)2.Litespeed
1Ferrari (warunkowe)3.Lola
1Force India (warunkowe)4.MarchF1
1McLaren (warunkowe)5.Prodrive
1Red Bull (warunkowe)6.Superfund (Alex Wurz)
1Renault (warunkowe)7.Team US F1
1Toro Rosso (warunkowe)
1Toyota (warunkowe)
1Williams
Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

23
Twarzer
02.06.2009 06:36
Podobno Brabham i Epsilon rowniez sie zglosili.
arahja
01.06.2009 08:58
moim zdaniem prodrive nie ma szans. Richards już raz dostał pozwolenie na starty i wystawił Maxa do wiatru. FIA powinna się teraz nie zgodzić żeby nowe zespoły nie myślały że można tak sobie lawirować z wejściem do F1.jeśli zgodzą się na prodrive to będzie sygnał dla pozostałych dwóch zespołów że mogą się jeszcze wycofać i to bez większych konsekwencji.
Kamikadze2000
01.06.2009 04:05
No tego z całą pewnością się nie spodziewałem. To fajnie, że chce ponownie zaangażowac się w pełni w F1, ale teraz jako pracodawca, a nie pracownik/kierowca. Oby mu się udało. Teraz jestem już w pełni za przedkwalifikacjami!!!
rafaello85
01.06.2009 04:01
Wurz porwał się z motyką na słońce... Nie zrobił w F1 kariery kierowcy, tym bardziej nie zrobi kariery szefa zespołu:| Załóżmy, że 10 obecnie startujących ekip weźmie udział w przyszłorocznych mistrzostwach świata. Trzeba będzie dokoptować 3 nowe. IMHO będą to: Team US F1, Prodrive i Lola. Takie jest moje zdanie, wydaje mni się, że te zespoły mają największe szanse.
mikolajbr
01.06.2009 03:15
śłyszalem ze do klasy Moto2 ( zastepowac bedzie klase 250cm3) w wyscigach o MŚ motocyklistow zglosiło sie 45 zespołów :O sądzicie że tu może byc podobnie :P? oczywiscie zartuje, ale dzieki tym nowym pomyslom FIA coraz więcej nowych "tworów" na rynku...
omen10
01.06.2009 12:46
Na bank będzie Lola i Prodrive, który miał startować w zeszłym i w tym roku zamiast Super Aguri. Ja bardziej widzę klasyki w nowym sezonie. Wyobraźcie sobie, że Kubica wygrywa sezon 2010 z Jordanem :) Jordan niestety się nie zgłosił :( Właśnie jako trzeci widziałbym zespół Jordana. Ale skoro go nie ma to albo Litespeed albo March albo USF1 który ponoć wystartuje jeszcze w tym sezonie :)
quickmick
01.06.2009 08:29
Mnie się wydaje, że przede wszystkim Wurz decydując się na prowadzenie nowego zespołu ryzykuje swoją posadę w Brawn GP (jakoś nie bardzo widzę rozwiązanie, w którym on będzie jednocześnie kierowcą testowym tego zespołu i równolegle szefem in spe nowego) - Ross Brawn chyba dość szybko go pozbawi nadmiaru pracy... a jeszcze niedawno tak upominał wszystkich, że to on jest kierowcą testowym, a nie Davidson... trochę to nielojalne... A jeśli chodzi o zgłoszenia do nowego sezonu, to FIA powinna przyjąć zgłoszenia 7 nowych teamów i Williamsa i uzupełnić grid 6 zespołami z listy warunkowej (pozwolę sobie zacytować klasyka Berniego - jeśli ktoś wyciąga w moją stronę pistolet na wodę, musi liczyć się z tym, że ja wyciągnę taki, który ma ostre naboje)...
Adam1970
01.06.2009 07:51
Żal mi tego Wurza. Robi chłopak co się da aby istnieć w F1. A robi to już na siłę. Jedną nogą jest w Brawnie(?) , drugą nogą z jakąś Bahą włażą do F1 bo Baśka ma trochę gotówki. A Wurz ma być szefem :) Czy on był kiedyś szefem czegokolwiek? A jeśli jest jednak kierowcą Brawna .... nie nie nie to po prostu niepoważne..... Oczywiście szanuje wszelką inicjatywę i popieram zawsze zaangażowanie w Wielką Orkiestrę 19-stu Tysięcy Obrotów ale Wurza tam nie widzę w roli szefa!
Provo
01.06.2009 06:59
Wszyscy nowi nie mają szans wejść do F1 w 2010, ale może gdyby wcześniej zagrali taktycznie i połączyli siły mieliby większe szanse i tak np.Superfund z Lola; pierwsi mają fundusze, drudzy zaplecze techniczne, tym sposobem byłaby szansa na silny team.
hagj
01.06.2009 05:25
FIA pewnie wybierze tych, którzy pierwsi rozpoczęli z nimi rozmowy na temat wejścia do F1, obstawiam, że będzie to Team USF1 i Prodrive, ale kto trzeci? Może March, jako że Max Mosley był jednym z założycieli tego zespołu w latach '70, teraz będzie chciał niejako przez sentyment przywrócić go do stawki (mimo iż nie ma już powiązań z tym zespołem).
TimOOv
01.06.2009 02:55
nie może tak zrobić warunkowo czy nie ma pierwszeństwo
noofaq
31.05.2009 08:41
ale będą jaja jak się wypnie FIA i weźmie bezwarunkowych a z warunkowych zgłoszeń wybierze tych których chce...
mielony
31.05.2009 08:02
I mogą oszczędzić na gażach kierowców - przynajmniej testowych :) Szef testujący bolid... Wyobrażacie sobie teraz w roli testera np. Flavio? :)
pawel92setter
31.05.2009 06:12
nie mieli szczęścia pojawiając się na bolidach Midlanda, to może uda im się coś osiągnąć na własną rękę ;)
Anderis
31.05.2009 05:57
Trzymam kciuki za powodzenie tego projektu. Moim zdaniem Wurz to inteligentny człowiek i może odnieść sukces. Jeżeli ich zgłoszenie zostanie rozpatrzone pozytywnie, to będą moim drugim ulubionym zespołem w stawce F1.
kissinger77
31.05.2009 05:56
Zdaje się w w końcówce lat 80-tych było grubo ponad 30 kierowców w stawce. Chciałbym żeby tak ponownie było. W piątek był pierwszy odsiew na kwalifikacjach a w sobotę drugi i pozostawało 26 kierowców na gridzie.
ir3n3usz
31.05.2009 05:32
Należy pamiętać, że limit to 13 zespołów, więc nie zobaczymy 34 kierowców na gridzie. Wg mnie, z nowych zespołów wejdą: USF1, Prodrive(to sa pewniaki) i Lola lub Litespeed(z przewagą dla Loli)
McLuke
31.05.2009 05:20
nie wiem czemu, ale coś mi mówi, ze tymi 3 nowymi zespołami w stawce w przyszłym roku będą: Team USF1, Lola i Prodrive/Aston Martin :D :P
Metalpablo
31.05.2009 05:15
Boro=> motocykle z silnikami 600cm,za rok mają wejśc za 250cc w Motocyklowch Mistrzostwach Świata.
Boro
31.05.2009 05:13
co to jest Moto2 ?
Metalpablo
31.05.2009 05:08
Do Moto2 zgłosiło sie 47 zespołów:D ,więc może rzeczywiście i ten zespół sie zgłosił,ale jak rozumiem jest to nieoficjalna wiadomość.Może jednak i Epsilon wysłał zzgłoszenie.
Kordas
31.05.2009 05:08
i tak nie będzie bo przecież w regulaminie na 2010 jest że maksymalna dozwolona ilość zespołów to 13. Więc pewnie wezmą 10 które aktualnie występują i spośród pozostałych wybiorą jeszcze trzy.
Maly-boy
31.05.2009 05:04
17 zespołów ? wydaje się dość nieprawdopodobne żebyśmy za rok zobaczyli 34 bolidy na gridzie