Stuck przedstawia własny pogląd na obecną sytuację w F1

"Nie mogę zrozumieć, dlaczego Mercedes i BMW nadal budują bolidy"
10.06.0916:55
Michał Roszczyn
3145wyświetlenia

Były kierowca Formuły Jeden - Hans-Joachim Stuck twierdzi, że producenci samochodów powinni wycofać się z tego sportu, pozostając w nim jedynie jako dostawcy silników.

Niemiec, obecnie związany z koncernem Volkswagen, doradza takim markom jak BMW i Mercedes-Benz, aby przestały wydawać miliony na projektowanie bolidów. Stuck uznaje dawne i prawdopodobne przyszłe sukcesy koncernów samochodowych, ale uważa, że inwestowanie setek milionów euro oznacza, iż cena ewentualnej porażki jest zbyt wysoka.

McLaren, którego znacznym udziałowcem jest Daimler (właściciel Mercedesa), a także BMW ze swoim zespołem BMW Sauber, zajmują odpowiednio piąte i ósme miejsce w klasyfikacji konstruktorów sezonu 2009, natomiast Renault znajduje się na siódmej pozycji. Nikt o zdrowych zmysłach nie wydałby 300 milionów w jeden rok tylko po to, aby następnie nie stanąć nawet na podium, ale tak się właśnie dzieje - powiedział Stuck. Nie mogę zrozumieć, dlaczego Mercedes i BMW nadal budują bolidy. Powinni ograniczyć się do tego, co potrafią najlepiej: projektowania i sprzedawania silników.

Stuck dodaje, iż współpraca Mercedesa z zespołem Brawn GP powinna być przykładem zaangażowania producentów w Formułę 1. Ich własny zespół McLaren, na który wydają ogromne sumy pieniędzy jest daleko w tyle, podczas gdy Norbert Haug sprzedaje silniki dla Brawn GP za 10 milionów euro i oni będą mistrzami świata, zarabiając również pieniądze. Tymczasem w hiszpańskim dzienniku Marca, kolejny raz w tym tygodniu napisano, że Flavio Briatore może kupić zespół Renault, ale nadal używać jednostek napędowych francuskiego producenta w przyszłym i w następnych sezonach.

Źródło: Eurosport.Yahoo.com

KOMENTARZE

22
Kamikadze2000
11.06.2009 04:54
Trochę zaskoczyła mnie taka wypowiedź Stucka, ale w małym stopniu (a może nie na takim mały) trzeba się z nim zgodzic. Obecnie zespoły fabryczne więcej tracą na F1, niż zyskują.
meszek
11.06.2009 08:07
Reklama kosztuje ...:) A skąd pan Stuck wie ze w tym sezonie nie staną na podium .A nawetm jeśli nie , to kampania reklamowa jest oparta na parę lat ...A za dwa lata kryzys moze się skączyć...
rafaello85
10.06.2009 10:21
Ciekawe czy on ma na myśli wszystkich producentów? Czy tylko tych, którzy dopiero od kilku lat projektują swoje własne bolidy?
Kazik
10.06.2009 09:45
Hans nie jest jedynym expertem ,który ostatnio "ma swoje zdanie" na temat obecnej sytuacji w F1. Myślę,że wielu innych ekspertów jeszcze zabierze głos w tej sprawie (np. Niki Lauda lub .....ktoś odpowiedzialny za polską edycję F1 racing ).
A.S.
10.06.2009 08:09
Mercedes ostatni bolid do F1 zbudował w latach 50-tych, więc nie wiem o co chodzi Stuckowi. Jeśli Stuck się dziwi, że Mercedes wydaje grube pieniądze to ok, ale niech nie robi od razu z nich konstruktorów i projektantów bolidów F1, bo nie mają o tym pojęcia i wszystko robi McLaren.
Dżejson
10.06.2009 06:57
Dzięki hagj, btw teraz zauważyłem że napisałem "aero dynamike" OMG, nie wiem jak mogłem zrobić taki błąd :(( oczywiście ma być razem, byłbym wdzięczny gdyby jakiś kochany mod to skleił :)
hagj
10.06.2009 06:13
@Dżejson Bigois przeszedł z Williamsa do Hondy w 2007 roku. http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=6009
Dżejson
10.06.2009 06:07
@niza - Ross Brawn i Nick Fry nawet nie dotknęli tego bolidu w trakcie jego projektowania, oni tam są od zarządzania teamem a nie od konstruowania bolidów @mbq - Jorg Zander, nie Jorge, on jest Niemcem a nie Portugalczykiem :PP + do tego jeszcze John Owen, odpowiedzialny za aerodynamike, obaj pracowali wcześniej z BMW Sauber, natomiast nie pamiętam gdzie Bigos. __________ skleiłem, wedle życzenia:) /// rafaello85
mbg
10.06.2009 05:59
niza>> BGP001 w głównej mierze zbudowali Jorge Zander i Loic Bigois.
niza
10.06.2009 05:40
tomapacz mała różnica: zespół Brawn GP wygrywa bo zbudowali go dwaj doskonale znający się na tej robocie ludzie: Ross Brawn oraz Nick Fry, Honda tylko wyłożyła kasę na konstrukcje tych bolidów
Ducsen
10.06.2009 05:38
@Master - nie rozumiem cię. Jak to McLaren istnieje od początku F1?... Przecież wystartowali dopiero w 66... "Dużo zespołów teraz prywatnych, niegdyś były koncernami. BMW to Sauber, Brawn to Honda.." Akurat przykład BMW i Saubera chyba tutaj nie pasuje, bo Sauber koncernem nie był, ani też BMW nie jest teraz zespołem prywatnym.
ICEman
10.06.2009 04:31
Skoro mercedes i BMW budują auta drogowe to nie rozumiem dlaczego nie mieli by budować bolidów.
akkim
10.06.2009 04:25
Odkąd Świat istnieje, jedno się nie zmienia. Punkt widzenia zależy, od miejsca siedzenia !!!
Master
10.06.2009 04:14
Stuck powinien się stuknąć w głowę ;) Dużo zespołów teraz prywatnych, niegdyś były koncernami. BMW to Sauber, Brawn to Honda.. Po drugie sam Mercedes-McLaren istnieje od początku istnienia F1.
wierchus03
10.06.2009 03:59
każdy przypadek jest inny i Stuck nie powinien mówić o producentach w F1 tak ogólnie
ergie
10.06.2009 03:46
A dla mnie, ma rację
tomapacz
10.06.2009 03:38
Stuck zapomniał o jednym. Brawn wygrywa bolidem który zbudowała Honda, a to przecież koncern, , o ile mnie oczywiście pamięć nie myli.
SirKamil
10.06.2009 03:37
"Stuck przedstawia własny pogląd na obecną sytuację w F1" Nic z tego. Stuck przedstawia pogląd VW.
hagj
10.06.2009 03:31
Przywołanie McLarena trochę moim zdaniem nietrafne. W końcu McLaren ongiś też zaczynał jako prywatny zespół i obecnie nadal jest takim quasi-prywatnym zespołem, mimo że pakiet udziałów posiada Mercedes. A co Stuck powie za 10 lat gdy (załóżmy) BrawnGP się tak rozwinie, że będzie wydawało grube miliony (pomińmy budget cap) na rozwój lecz akurat im nie będzie szło najlepiej w rywalizacji? Że powinni się wycofać bo pieniądze idą w błoto? Całe to zamieszanie trochę mnie śmieszy bo jeśli koncerny chcą wydawać zielone a nie przynosi im to wymiernych korzyści w wynikach na torze to jest to ich wewnętrzna sprawa.
Ducsen
10.06.2009 03:12
Stuck może sobie gadać, ale w tej chwili robi to jako wolny obserwator. Gdyby VW zaangażowało się w F1 tak poważnie jak chociażby BMW nie sądzę by miał takie samo zdanie... A jak już poruszył temat Brawn GP to niech spojrzy w drugą stronę, bo Mercedes pomaga także Force India, które w tabeli jest... no właśnie.
Anderis
10.06.2009 03:11
Stuck mądrze prawi. Absolutnie się z nim zgadzam. Koncerny samochodowe w F1 tylko jako dostawcy silników!
marcinek_com
10.06.2009 03:07
coś w tym jest ;)