Campos zdecydowany na F1 pomimo braku ograniczenia budżetów

Gian Paolo Dallara: "Nadal kontynuujemy pracę, jakby nic się nie stało
29.06.0918:06
Patryk Pokwicki
2360wyświetlenia

Mimo braku ograniczenia budżetów w przyszłym sezonie powinniśmy zobaczyć na starcie nowy hiszpański zespół Formuły 1 - Campos Meta Team. Adrian Campos zgłosił swój zespół do startów w przyszłym sezonie po tym, jak FIA ogłosiła, że będzie obowiązywało ograniczenie budżetów do 40 milionów funtów.

Jednakże pomimo zażegnania konfliktu pomiędzy FIA i FOTA oraz rezygnacji z tego ograniczenia, właściciel włoskiej firmy projektującej bolidy wyścigowe Gian Paolo Dallara twierdzi, że nadal pracuje z teamem Campos nad projektem ich przyszłorocznego samochodu. Nadal kontynuujemy pracę, jakby nic się nie stało - powiedział GP Week, wyjaśniając, że projekt Campos-Dallara rozpoczął się trzy miesiące temu.

Pomimo opublikowania pierwotnej wersji regulaminu technicznego na 2010 rok wydaje się, że Dallara wybrała (ostatecznie poprawną) drogę, zakładając, że system tzw. dwóch lig nie zostanie utrzymany. Nasz samochód będzie miał napęd tylko na tylne koła, bez możliwości tankowania paliwa w czasie wyścigu i bez KERS. Pracujemy nad modelem w specyfikacji na 2009 rok, z powiększonym zbiornikiem na paliwo - powiedział 72-letni projektant.

Dallara, który ostatni raz w Formułę 1 zaangażowany był w 2006 roku z racji współpracy z zespołem Midland powiedział, że obecnie nad samochodem pracuje 40 inżynierów, ale w najbliższej przyszłości chcą zwiększyć te liczbę do 80. Póki co prace odbywają się w centrali Dallary w Parmie. Jeśli chodzi o pozostałe nowe zespoły to US F1 przyznało, że brak ograniczenia budżetów nie ma dla nich znaczenia, natomiast John Booth z Manor stwierdził, że teraz wszystko stało się trudniejsze.

Źródło: F1-Live.com

KOMENTARZE

7
rafaello85
30.06.2009 07:55
Ja bardzo chciałbym teraz poczytać co na ten temat ma do powiedzenia David Richards:D Czy Brytyjczyk dalej czuje się pokrzywodzony tym, że FIA odrzuciła zgoszenie jego zespołu?:> Coś mi się wydaje, że tą decyzję FIA uchroniła go od kompromitacji...
renegade
29.06.2009 10:14
Tam byla mowa o Hondzie Accord w WTCC ale program sie sypnal, Honda wycofala... i postawili na F1.
ICEman
29.06.2009 08:10
albo będą słabi albo wpędzą się w pułapkę finansową
Kamikadze2000
29.06.2009 06:13
Giampaolo Dall'ara jest głównym inżynierem, odpowiadającym za pracę osobistych inżynierów Roberta i Nicka - Antonio i Russella. Wracając do tematu, Campos od początku zapowiadał, że ich wstąpienie do F1 nie jest do końca uwarunkowane limitem budżetowym 40 mln, a to było tylko zastrzykiem motywacji dla Adriana do angażu w 2010. Samo wycofanie się z GP2 było spowodowane planami wejścia do F1. I według mnie właśnie tak postawa dała im angaż, tak samo, jak USF1. Zwerbowanie Manor GP jest trochę podejrzane...
Dżejson
29.06.2009 06:04
Ten od Heidfelda to Giampaolo Dall'ara :) Małe różnice ale jednak. W każdym razie to nie ta sama osoba :)
Kris
29.06.2009 06:02
Wystarczy, że był związany z Midlandem i wg. Campos podzieli los Mid`a ;)
PoleP1
29.06.2009 05:26
A ten Gian Paolo Dallara to czasem czegoś z Heidfeldem nie majstrowal?