GP3: Testy nowego bolidu rozpoczęte

Romain Grosjean: "To świetne auto, bardzo przyjemne w prowadzeniu"
30.06.0910:40
Marek Roczniak
2844wyświetlenia

Wczoraj na torze Paul Ricard w Le Castellet na południu Francji został przeprowadzony pierwszy oficjalny test nowego bolidu Dallary, którym będą się ścigali kierowcy w nowej serii GP3 od przyszłego roku.

Pod bezchmurnym niebem za kierownicą napędzanego czterocylindrowym silnikiem Renault o pojemności dwóch litrów z turbodoładowaniem jako pierwszy zasiadł aktualny lider mistrzostw GP2 i jednocześnie kierowca testowy Renault F1 Team - Romain Grosjean, zaliczając bezproblemową sesję.

Jestem bardzo rad, że jako pierwszy miałem możliwość zasmakowania jazdy bolidem GP3 - powiedział Francuz po zakończeniu testu. Mieliśmy bardzo produktywny dzień z bardzo małą liczbą małych problemów i wieloma pozytywnymi niespodziankami, na przykład jeśli chodzi o szybkość. Jestem pod wrażeniem poziomu niezawodności samochodu już podczas pierwszego testu.

To świetne auto! Bardzo przyjemne w prowadzeniu, a poziom docisku aerodynamicznego jest dość imponujący, choć jeszcze nie ustaliliśmy, jaki będzie ostatecznie używany w serii. W porównaniu do F3, przyspieszenie jest lepsze, a prędkość w szybkich zakrętach jest podobna. Jedna rzecz jest pewna: GP3 będzie zauważalnie szybka! Łopatki przy kierownicy do zmiany biegów to także świetny dodatek do samochodu, który z pewnością będzie przygotowywał kierowców GP3 do awansu do wyższej kategorii: GP2.

Proces wybierania zespołów, które wyrażą chęć startów w GP3 rozpocznie się we wrześniu tego roku, a wybrane ekipy pierwsze oficjalne testy przeprowadzą w marcu 2010 roku. Nowa seria będzie towarzyszyć GP2 podczas europejskich rund.

Źródło: GP2Series.com

KOMENTARZE

7
renegade
30.06.2009 10:04
Mariusz ES3000 zdechla, zobacz jak wielki maja grid! Oni startuja w jednym weekendzie z europejska F3 Open... i to formula 3 ma boksy na pitlane razem z GT Open, a ES3000 maja namioty na paddocku. Mysle, ze to ich ostatni sezon, bo szkoda czasu... GP2 Series raczej nie wystartuje w kolejnym sezonie, iSport zanotowal kolosalna strate, wiec mysle, ze inni tez, poza tym zespoly buntuja sie przeciwko tej... zimowej azjatyckiej eskapadzie. GP3 nie zastepuje FM, byly takie plany, ale to osobna seria, nawet regulamin techniczny maja zupelnie inny.
Dżejson
30.06.2009 03:07
F2 nie jest na poziomie GP2 raczej :)
Mariusz
30.06.2009 11:45
WSbR, GP3, F Master, Superleague, F3 EuroSeries, F Euro3000 - to wszystko prawie ten sam poziom. Później F2 i GP2. A nie zdziwiłbym się, gdyby GP2 Asia wkrótce zlikwidowano.
Kamikadze2000
30.06.2009 11:26
Póki nie zobaczymy Grosjeana za kierownicą bolidu Renault podczas wyścigów, nie wypowiadajmy się. Osobiście uważam, że może byc dobry, ale tak też myślałem w przypadku Piqueta. Sukcesy w juniorach, to nie wszystko, czego dowodem jest Vettel. Wracając jednak do tematu, myślałem, że seria GP3 zastąpi International Formula Master, albo raczej będzie jej kontynuacją. Poziom zbliżony do F3 - a więc można spodziewac się nagłego spadku zainteresowania F3 Euroseries. Ja mam nadzieje, że obie będą wiodły świetną formę i skutecznie będą wynajdywac przyszłych kierowców F1 - nawet przyszłych mistrzów!
Ramzi
30.06.2009 10:09
Niech Piquet leci, taki kierowca nie powinien jeździć w F1. Dla podniesienia poziomu w Renault Grosjean już powinien być w kokpicie Reni.
renegade
30.06.2009 09:06
Szkoda tylko, ze to auto ma tak zblizone parametry do F3. Moze byc zagrozeniem dla topowych zespolow z BF3 i F3ES. Wydaje mi sie takze, ze bardzo zagrozona jest egzystencja Formuly Master na sportowej mapie Europy?! Grosjean nie wspomnial, ze GP3 bedzie takze zauwazalnie drozsza od F3, nawet pomimo bardzo ograniczonych sesji testowych w trakcie sezonu.
Winner
30.06.2009 09:04
Niech Grosejan za rok jeżdzi w GP3 bo wtedy Piquet utrzyma miejsce w Renault