Duże zmiany w aerodynamice bolidów Brawn GP

Ross Brawn: "Mamy bardzo widoczne zmiany aerodynamiczne na wyścig na Węgrzech"
22.07.0910:55
Bartosz Orłowski
3057wyświetlenia

Zespół Brawn GP zmagał się ostatnimi czasy z rozgrzewaniem opon, a wszystko przez chłodniejsze temperatury podczas dwóch ostatnich wyścigów. Liderzy mistrzostw świata tracili przez to cenne miejsca, a końcowo punkty - tak ważne w drugiej części sezonu.

Jednakże szef zespołu Ross Brawn jest pewny, że problem ten zostanie rozwiązany, jak tylko zaczną ścigać się w cieplejszych warunkach. Dodatkowym powodem do optymizmu są znaczące usprawnienia, jakie stajnia z Brackley przygotowała na najbliższy wyścig - Grand Prix Węgier.

Ostatnie dwa wyścigi były dla nas bardzo frustrujące, ponieważ nie byliśmy w stanie wykorzystać potencjału drzemiącego w samochodach, a w tym samym czasie nasi konkurenci zrobili duży krok naprzód - powiedział Brawn. Jednakże jesteśmy pewni, że wspaniałe osiągi, jakie prezentowaliśmy w pierwszej części sezonu nie zniknęły, a problemy, jakie nas ostatnio nękały związane były z konkretnymi okolicznościami w tych wyścigach.

Obecnie koncentrujemy się na maksymalizacji osiągów, jakie wiemy, że drzemią w samochodzie i jednocześnie kontynuujemy rozwój, który pozwoli nam utrzymać naszą przewagę w mistrzostwach. Mamy bardzo widoczne zmiany aerodynamiczne na wyścig na Węgrzech, które spowodują wzrost wydajności i balansu aerodynamicznego. Spodziewamy się jednak ostrej walki i dlatego musimy kontynuować nasz rozwój do końca sezonu. Zespół wiele przeszedł, aby dotrzeć do obecnej sytuacji i jestem pewny, że mamy ludzi i zasoby, plus dwóch świetnych kierowców, aby walczyć o utrzymanie naszego prowadzenia zarówno w klasyfikacji kierowców, jak i konstruktorów.

Źródło: GPUpdate.net[/i]

KOMENTARZE

10
marios76
23.07.2009 09:35
--->m.j.m, mylisz się, BMW zbudowało czołg bez gąsienic... a użycie kers w sezonie 2009 nie było obowiązkowe:) Wpadli jak śliwka w kompot... Pisałem, pytałem -Po co to? Sezon jest do bani- nikt nie zasłużył na zwycięstwo bo ktoś nie miał dyfuzora, czy kers, czy czegś jeszcze? Bzdura- chwała zwycięzcom! Ale kibice stracili, nikt mi tego nie powie, F1 też straciła... O "powrocie" BGP na szczyt już pisałem, szkoda że nie pamiętacie... a teraz rafaello85... ;) z szacunkiem:) Myślę że pogoda miała większy wpływ niż pakiet aero...
Kamikadze2000
23.07.2009 09:02
@pubilus - Masz rację! Nie powinno się naskakiwać na Brawn GP, dlatego, że są sprytni i zrobili coś rewolucyjnego. Ten komentarz z lotkami to już w ogóle śmieszne. Zgadzam się również z tym, że "wielka czwórka" dostała po tyłkach przez niewypalony KERS. W sumie dobrze, gdyż trochę odmiany się przyda, a tak niedoceniani kierowcy, jak Mark czy Jenson, wreszcie mogą pokazać, z jakiej są gliny. Mam nadzieje, że słowa @rafaelo85 się sprawdzą i zespół Rossa Brawna wróci na szczyt i bezproblemowo zdobędzie tytuł. W tym roku chciałbym obejrzeć spokojniejszy finałowy wyścig.
publius
23.07.2009 09:22
m.j.m > co jest według Ciebie bzdurą w mojej wypowiedzi? Co ma wspólnego lotka na nosie z podwójnym dyfuzorem i KERS? To jak ktoś pracował nad KERS to nie mógł pracować jednocześnie nad dyfuzorem? Każdy poszedł w swoją stronę bo miał taką możliwość jeżeli mieścił się w prawie. Mam płakać, że BMW miał KERS? Widocznie zrobili go do bani jak całe auto. Ferrari i McLaren jest wyraźnie lepszy od BMW w tej chwili mimo, że do koncepcji auta podeszli podobnie jak BMW. Jak widać wszyscy Oni się pomylili.I z tym pisanie "piszesz bzdury" to się ugryź w język następnym razem.
rafaello85
22.07.2009 08:54
Wysokie temperatury + ulepszenia w aerodynamice, może one sprawią, że Brawn GP znowu będzie niepokonany. W ostatnim czasie RBR strasznie deptał mu po piętach i odrobił dużo punktów w klasyfikacjach generalnych.
oligator
22.07.2009 07:16
mjm dopisz do tej listy "kersowcow" tez renault
m.j.m
22.07.2009 06:11
publius piszesz bzdury.Widocznie nie wiesz że Ferrari , McLaren i BMW budowali bolidy pod KERS i tylko dlatego mają teraz problemy.
ergie
22.07.2009 06:09
publius> spokojnie "czerwoni" muszą znaleźć winnych swojej tegorocznej klapy ;) A tak swoją drogą to chciałbym żeby tak "nie szło" w tym sezonie BMW jak "nie idzie" Brawnowi. A i jeszcze jedno: PARAPETY PRECZ :)
publius
22.07.2009 02:15
obawiam się, że nie macie racji. Nie można porównywać podwójnego dyfuzora z wymienianymi przez was elementami nadwozia, które są jasno zakazane. Jak to ominąć to widać na bolidach red bulla, który ma na nosie dwa symetryczne garby albo mocowanie lusterek w Brawnie (niepotrzebnie duże). Nie róbcie z Brawna jawnego przestępcy. W resztą sprawa podwójnego dyfuzora została sztucznie rozdmuchana i jak widać w połowie sezonu wcale nie mają wielkiego znaczenia. Udana konstrukcja to udana konstrukcja a taką ma kilka stajni w tym roku. Jak kogoś boli że to nie McLaren czy Ferrari albo BMW to jego sprawa.
Baart Racing
22.07.2009 10:27
No i jeśli przejdzie to tak samo, jak przeszła sprawa podwójnych dyfuzorów, to co w tym złego ? W końcu zgodzili się na to ludzie, zajmującymi się bezpośrednio sprawami technicznymi. Co do zmian, prawdopodobnie pracowali nad obszarem dogrzania opon, bo dużo stracili przez to.
Dżejson
22.07.2009 09:41
Wrzucą lotki na nosie, kominy itp co było dozwolone w zeszłym roku, a potem będą rżnąć głupa że regulamin jest nieprecyzyjny :D