Williams nie wyraził zgody na test Schumachera w F60

Frank Williams: "Każde odstępstwo od zakazu testów stworzyłoby precedens na przyszłość"
03.08.0914:58
Marek Roczniak
7727wyświetlenia

Zespół Williams nie zgodził się na jeden dzień testów Michaela Schumachera w tegorocznym bolidzie Ferrari przed powrotem Niemca do Formuły 1 w roli zastępcy wracającego do zdrowia Felipe Massy. Frank Williams powiedział, że taka zgoda stworzyłaby niebezpieczny precedens na przyszłość.

O ile cieszymy się z powrotu Michaela Schumachera do Formuły 1, o tyle faktem jest, że jakiekolwiek testy w trakcie sezonu na zwykłym torze są całkowicie zabronione. To przepis nakreślony przez FIA, któremu muszą podporządkowywać się wszystkie zespoły - powiedział szef stajni z Grove.

Z tego właśnie powodu Alguersuari, który poprowadził po raz pierwszy samochód F1 na Węgrzech na zwykłym torze, nie miał wcześniej możliwości lepszego zapoznania się z Toro Rosso przed swoim wyścigowym debiutem. Zespół Williams nie dostrzega różnicy pomiędzy sytuacją Alguersuariego oraz Schumachera i jest zdania, że każde odstępstwo od tej zasady stworzyłoby precedens na przyszłość.

W podobnej sytuacji Williams bez wahania skorzystałby z usług swojego kierowcy testowego. Zatem w imię stałości zasad i równych szans sprzeciwiamy się takiemu testowi przed Grand Prix Europy. Ferrari potrzebowało jednomyślnej zgody wszystkich zespołów, aby Schumacher mógł poprowadzić F60 poza weekendem GP, co oznacza, że przed wyścigiem w Walencji siedmiokrotny mistrz świata nie będzie mógł zapoznać się z tegorocznym bolidem włoskiej stajni.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

57
MadKaras...psycho fan MS
05.08.2009 03:13
czapki z głów..bo On wie ze jak pozwoli mu na testy to po prostu bedzie pogrom..a tak Frank ma nadzieje na jakies punkty?
Kamikadze2000
04.08.2009 02:10
Być może Frank ma rację, ale mimo wszystko powinni wyrazić tę zgodę. Popełnili już błąd z Jaime (bez konsekwencji), więc niech nie robią go z Schumim.
push_mss
04.08.2009 09:05
Dziadek Frank ma jaja. Czapki z głów Sir :)
maroo
04.08.2009 04:35
No i sprawa jasna. A tyle rabanu wielu z Was podnosiło że toniesprawiedliwe. Teraz nie ma tematu. Frank ma prawo do takiego postawienia sprawy i nieważne czym się kieruje - czy tylko zasadami, czy aby na przekór - to nie ma znaczenia. Znaczenie ma fakt iż SF nie uzyskali zgody wszystkich. Temat zamknięty. Pozostaje czekać te nieszczęsne 3 tygodnie :/
Ducsen
03.08.2009 08:42
Brawo Frank. Nie dac sie robic w konia.
Crow
03.08.2009 08:17
BRAWO! Przepisy obowiązują wszystkich a nie tylko wybrane jednostki.
A.S.
03.08.2009 07:38
Dobrze się stało, że zarówno Williams, jak i Red Bulle nie doprowadziły do tej farsy. Zasady są jasne, klarowne i obowiązują wszystkich bez wyjątku!!! Świętych czerwonych krów również dotyczą!!!. To, że są głupie to inna sprawa... Uważam, ze już teraz, na przyszłość, wszystkie ekipy powinny wnieść postulat, aby od przyszłego sezonu regulamin dopuszczał możliwość przeprowadzenia testu w trakcie sezonu w wyjątkowej sytuacji. Powiedzmy, jeżeli w wyniku wypadku lub innego zdarzenia losowego, kierowcę musi zastąpić w teamie inny (który np. od co najmniej 12 miesięcy lub w ogóle nie brał udziału w wyścigu GP) to taki zespół otrzymuje możliwość zorganizowania testu w celu zapoznania się kierowcy z bolidem (służy to przede wszystkim bezpieczeństwu). Takie testy odbywały by się np. na jednym, wyznaczonym przed sezonem obiekcie (by uniknąć podejrzeń o przygotowywanie ustawień na kolejny wyścig) i trwały by wyznaczony limit czasu (czas lub dystans). Nikt wtedy nikogo by się nie musiał pytać o zgodę i wszystko byłoby jasne i klarowne. P.S. Jeżeli Miszczu to taki wielki talent, jak jego fanatyczni kibice uważają, to powinien dać radę i bez testów. No chyba, że umie jeździć tylko, na konstrukcjach bezkonkurencyjnych i gdy ma giermka posłusznego za kolegę zespołowego...
leon
03.08.2009 07:14
Fajnie gdyby Schumiemu wizyta w F1 się udała , przytarłby nochala gnoikom, psom ogrodnika .
rafaello85
03.08.2009 06:04
McLuke i VShila---> niby dlaczego mówicie Schumiemu "bye"??? Nic się nie zmieniło, Michael w dalszym ciągu ma zamiar wystartować w najbliższym wyścigu. I zapewne nie tylko w jednym.
shaq
03.08.2009 04:42
No i prawidłowo. Dlaczego Schumacher miałby móc testować tegoroczny bolid a np. Algersuari który też zaczął jeździć od środka sezonu na takie testy nie ma co liczyć?
Lalu
03.08.2009 04:34
No i brawo Panie Williams! Tak trzymać!
mateusz
03.08.2009 04:20
Red Bull i Toro Rosso też nie wyraziły zgody na test. Mateschitz twierdzi, że prosili o podobny test dla Alguersuariego przed GP Węgier i prośba ta została odrzucona. Wcześniejsze doniesienia o jednomyślności FOTA w tej sprawie nie okazały się jednak prawdą. http://www.autosport.com/news/report.php/id/77540
VShila
03.08.2009 04:19
Piquetowi i Shumiemu mówimy bye, Piquet oficjalnie odchodzi z Renault.
fernandof1
03.08.2009 03:30
wiedzą że schumi dobry no to powiedzieli nie a i tak schumi bedzie przed rosbergiem coś czuje
Morgul
03.08.2009 03:22
no i spokoj - zapytali sie , nie ma zgody - luz. Ile to podniety dalo niektorym, to szok ;)
Xerkses
03.08.2009 03:20
ma racje
McLuke
03.08.2009 03:14
brawo! Tak trzyamć panie Williams! Zasady mają być równe dla wszystkich i żadnych odstępstw, nawet dla starych dziadków, którzy mają milion rekordów w F1 :] To Schumiemu mówimy "bye bye" podczas GP Europy :D i bardzo dobrze :)
kusza
03.08.2009 03:12
Najciekawiej bedzie jak Szumacher wypadnie dobrze bez testow,przeciez to geniusz, nie? Paradoksalnie to Williams przyczyni sie do jeszcze wiekszej chwaly bo nie pozwolil na test. Pojedzie zle to beda psy wieszac na Franku, ze nie pozwolil, pojedzie dobrze to z Franka nabijac sie beda. Mysle, ze Frank ma dosyc ukladania sie, chyba zapoczatkowalo to zawieszenie we FOTA. Czy to czysta zemsta czy faktycznie pokazanie czystej drogi regulaminu, tego nie wiem. Coraz czesciej mysle, ze regulamin w F1 zalezy od punktu odniesienia. Ktos wspomnial o tym czemu STR nie poprosil o testy? Naiwne i dziecinne tlumaczenie. Bo sa zakazane w regulaminie! Po co on wlasciwie jest? Rownie dobrze mogliby prosic o silniki v10. Mam nadzieje, ze przyszle wladze w FIA beda bardziej stale w swych postanowieniach i moze wymysla cos konkretnego aby przyciagnac kibica na dlugo a nie tylko pojedynczy wyskok komercyjnym wystepem Szumachera.
Hans_Kloss
03.08.2009 02:49
I bardzo się cieszę, to byłoby nie fair :P Ferrari nie zrobiło nic złego, bo tylko pytało, a głupio zachowała się FOTA wyrażając zgodę, ale zasady uratował sir Williams :)
niza
03.08.2009 02:49
Popieram Franka. Jako jedyny zachował w tym wypadku rozsądek. Po co Michaelowi jazda tegorocznym bolidem? "Gówniarz" Jaime poradził sobie doskonale, to siedmiokrotny mistrz świata miałby sobie nie poradzić? No bez przesady... Wiadomo o co chodzi, bo na pewno nie o to, żeby sprawdzić kondycje, można to zrobić jak do tej pory, w starym modelu. Ja się bardzo cieszę, że MSC pojedzie za Felipe, ale jestem pewna, że piątek mu w zupełności wystarczy (jak nie parę okrążeń), żeby zaznajomić się z F60. Williams nie jest w FOTA to tym bardziej po co ma się zgadzać na takie ceregiele. Wiadomo, że takimi posunięciami jeszcze bardziej oddala się od organizacji w której był nie dawno, ale za to pokazał, że nie boi się mieć swojego zdania. A za brak członkostwa w FOTA jeszcze nikt nikogo nie wywalił z F1, więc dadzą sobie rade bez nich. (a co do KERSu, to takie posunięcie Williamsa jest tym bardziej na rękę SF i McL więc za to się raczej nie obrażą, jak Williams wystartuje za rok z tym systemem, oni też zapewne mają ochotę nie rezygnować z niego) P.S oczywiście brak testów w sezonie to nonsens, ale skoro taki przepis wszedł w życie to niech się stosują do niego wszyscy
pro
03.08.2009 02:28
Ooo kurde akkim :D nie dość że bardzo trafny komentarz jeszcze w pięknym stylu (zresztą jak zawsze u ciebie) ;p Szacuneczek :D
akkim
03.08.2009 02:25
cobra >>> to dla Ciebie, Frank Williams pomyślał, sprawę skalkulował na test się nie zgodził, zimną krew zachował, bo czy FOTĘ oburzył i wzbudził frasunek ? Mógł wybrać więc wybrał, i za to szacunek. Są zasady dla wszystkich, że głupie to trudno, ale mówią jasno : Traktuj Wszystkich Równo, „Zatem w imię stałości zasad i równych szans „ na torze, Niech Mistrz od dziś ćwiczy - na symulatorze.
rafaello85
03.08.2009 02:20
Dale65---> gorzej będzie gdy FOTA ( w której rządzą bogate koncerny ) w końcu 'wydyma' ich:) DakrArte---> za jaki test F60? Czy ja o czymś nie wiem?:| No i spekulacje ucięte - Schumi nie przetestuje F60. Williams zablokował taką możliwość, brytyjski zespół miał do tego pełne prawo. Ferrari wystosowało prośbę, która została odrzucna. Tak więc nie rozumiem po co niektórzy tak się tym wszystkim oburzali i denerwowali. Od tego mozna dostać wrzodów na żołądku;) Ja czułem, że z tych testów nic nie wyjdzie. Jednak bardziej skłaniałem się ku temu, że to FIA zablokuje taką możliwość. Zatem Michael musi znowu pożyczyć stare i wysłużone F2007, bo tego w końcu nikt mu nie zabronił. Tak więc Schumi pierwsze "testy" w tegorocznym bolidzie przejdzie dopiero podczas piątkowych treningów na torze w Walencji. Niemiec będzie zapewne jednym z najaktywniejszych zawodników zarówno w piątek, jak i w sobotę.
kimir
03.08.2009 02:16
Ferrari miało prawo zapytać, zespoły miały prawo odmówić. A powody tej odmowy - z którymi w pełni się zgadzam - Frank Williams bardzo jasno podaje. A Szumi ma piątek do testowania, jak wszyscy w tym sezonie.
sneer
03.08.2009 02:13
I brawo Williams. Głosuję, żeby BMW na kierowcę wzięło Adama Małysza. I też niech ma prawo do testów, a co :D
ewreteyrytu
03.08.2009 02:12
Dobra decyzja Sir Franka, popieram ją w pełni. Albo zasady są przestrzegane i obowiązują wszystkich, albo mamy groch z kapustą.
kondi2111
03.08.2009 02:06
Brawo Panie Williams! Przynajmniej on zachował zdrowy rozsądek w związku z powrotem Schumiego.
rado123F1
03.08.2009 02:04
Wiliams jako jedyny zagrał z Ferrari w otwarte karty bo inni to się chyba bali. Zobaczymy czy Wiliams poniesie jakieś konsekwencje w przyszłości, ale brawo za odwagę dla Franka. :)
Sgt Pepper
03.08.2009 02:03
I BARDZO słusznie. Po pierwsze- precedens, po drugie dało by to możliwość kombinowania, bo jeden podstawowy kierowca dostałby sraczki, a testujący pod pozorem testów i "przyzwyczajania" się do bolidu mógłby testować nowe części i cokolwiek się fabryce zachce. Nie i koniec. Tak uczciwiej.
SoBcZaK
03.08.2009 02:03
Franek dobrze robi- wyjątkowa czy nie wyjątkowa sytuacja Ferrari WCALE NIE MUSI wystawiac Schumachera- mają kierowców testowych, którzy jeździli za pewne obecnym bolidem to raz, dwa mają podobno dobry symulator to niech sie na nim uczy.
YAHoO
03.08.2009 01:59
Moje zdanie jest takie: Williams zasługuje na "plus", bo podczas gdy są zasady że za zgodę wszystkich zespołów można zmienić praktycznie wszystko to Frank wychodzi i mówi "Panowie, my się ścigamy a FIA ustala zasady!" Lecz z drugiej strony taka złośliwość może im dać popalić. Już nie mówię o silniku (czuję że w niedługiej przyszłości będą musieli korzystać z Coswortha :P), ale w pojedynkę, nie mając grubego portfela, przeciwko samym największym i najbogatszym jeszcze nikt nie wygrał. PS: Skoro tak stawiają sprawę to można to uznać za potwierdzenie, że w przyszłym roku jednak użyją KERS (co moim zdaniem jest bardziej na rękę Ferrari i McLaren'owi niż Williamsowi)
ferari
03.08.2009 01:59
Frank chce zdobyć trzecie miejsce w klasyfikacji konstruktorów i to jest przyczyna ,że nie chce się zgodzić.Ciekawe co by powiedział gdy z jego bolidu wyleciała sprężyna i uderzyła Massę .
Buczo
03.08.2009 01:51
Powiem tyle: Zostanie im to zapamiętane i na pewno dobrze na tym Williams nie wyjdzie.
michael85
03.08.2009 01:50
Szkoda, że dziadu w imię jasnych zasad nie wystawił samochodu z KERS w tym sezonie, i pomimo ustaleń pomiędzy zespołami aby nie wystawiać KERS w przyszłym sezonie Willimas deklaruje jego użycie! To sę jasne zasady? To jest krętactwo!!! A Alguersuari nie miał testów bo nie prosił o nie zespół STR. Chyba demencja starcza daje o sobie znać u tego pana?! Obsesja też robi swoje.
TheFryt
03.08.2009 01:43
I bardzo dobrze. WSZYSCY mają być traktowani równo. Bardzo dobra decyzja!
kamil.pl5
03.08.2009 01:40
brawo Williams :) człowiek wie co robi :)
zuzel2003
03.08.2009 01:40
....Brawo Frank...zasady sa jasne....i trzeba sie ich trzymac...w pełni popieram Franka...tak trzymac...
Sir Wolf
03.08.2009 01:37
Spoko koleś z Williamsa :)
Ulver
03.08.2009 01:37
O kasę chodzi. Williams policzył kasiorę i wyszło mu, że w przeciwieństwie do innych teramów nie zarobi na powrocie Schumachera. Stąd ta decyzja.
MCNoras
03.08.2009 01:36
No, i tak ma byc !
publius
03.08.2009 01:36
Cieszę się z powrotu Schumachera mimo, że nie byłem nigdy jego fanem ale doceniam jego wielki talent. Jeszcze bardziej doceniam decyzję Williamsa. Będzie to z korzyścią dla wyścigów. Zobaczymy co tak na prawdę znaczy talent Schumachera a tak to nigdy byśmy nie wiedzieli ile tak dokładnie trenował MSch nim wsiadł do bolidu na trening w Walencji.
DarkArte
03.08.2009 01:27
Brawo Williams!!!! Hyhy byłyby jajca gdyby MSC dostal kare za testy na F60 i zostałby odsunięty od startów ;>
owca
03.08.2009 01:20
popieram Williamsa! jakim prawem Ferrari miałoby by być ponad regulaminem? komu jak komu, ale Schumacherowi przecież chyba nie brakuje doświadczenia ;-) jak Jaime Alguersuari z zerowym doświadczeniem debiutował w STR to nikt w zespole nie płakał, że nie ma doświadczenia i trzeba mu specjalne testy organizować. no ale hrabiątko Schumachera to co innego ;P czyżby siedmiokrotny mistrz świata zapomniał jak sie bolid prowadzi? nie sądzę... tak naprawdę to tylko pretekst żeby przeprowadzić testy i sprawdzić nowe elementy bolidu.
Adam1970
03.08.2009 01:17
Tu już nie chodziło o naginanie przepisów tylko o ich łamanie w ramach zasług. Williams zresztą idealnie to wyjaśnił. Schumacher ośmieszył się w moich oczach prośbą o możliwość testów, on da sobie radę, jeśli nie w Walencji to w Spa lub na Monzie.
cichy
03.08.2009 01:17
mika02 a co jest fair w tym, żeby dać mu testować? -.- Williams pokazał, że jako jeden z nielicznych trzyma się zasad.. i chwała mu za to !
noofaq
03.08.2009 01:16
palenie mostów nie zawsze popłaca.. żeby kiedyś Frank nie żałował, że teraz na złość wszystkim będzie robił na przekór :)
sisiorex
03.08.2009 01:14
Brawo Frank ! Ma całkowite zdanie jak ja. To wielkie wydarzenie widzieć znowu najbardziej utytułowanego kierowce w historii, ale bez przywilejów.
kubinho
03.08.2009 01:14
I tak Schumi rozjedzie Williamsa :D
mika02
03.08.2009 01:13
z jednej strony F.Williams ma rację - nie moga być równi i równiejsi. Nie znaczenia, że to Ferrari i Schumacher, to mógłby być zupełnie ktoś inny i inny zespół. z drugiej jednak strony jest coś takiego jak fair play, a ta decyzja to nie jest fair play
MinetaUrPIQUET
03.08.2009 01:13
Równiez się z tym zgadzam sebasKERS ale FOTA (czyli markiz [ferrari] i McL) napewno nie będą zadowolone jak Williams popsuje im całe widowisko i przedstawienie z Michaelem ;) Popieram stanowisko Williamsa w tej sprawie. Ale wśród ekip F1 napewno stosunki się będa pogarszać dla nich {williamsa}
Dale65
03.08.2009 01:12
Haha ale dymaja FOTA, najpierw KERS w przyszłym roku, a teraz to.
cobra
03.08.2009 01:12
A wierszyk to gdzie? :(
akkim
03.08.2009 01:11
Tak jak przewidziałem, Williams mówi "spadać"
sebasKERS
03.08.2009 01:09
Mineta - ale williams ma calkowita racje. Dlaczego Schumacher ma dostac bonus ?
MinetaUrPIQUET
03.08.2009 01:06
Williams całkowicie [coraz bardziej] oddala się od FOTA.
cichy
03.08.2009 01:06
i bardzo dobrze! Brawa dla Williamsa!!
Master
03.08.2009 01:00
Po prostu boją się konkurencji :P