Zmiany na torze ulicznym w Walencji

Mają one głównie na celu poprawę bezpieczeństwa
19.08.0917:40
Marek Roczniak
1900wyświetlenia

Organizatorzy Grand Prix Europy dokonali kilku zmian na torze ulicznym w Walencji przed drugim w historii wyścigiem Formuły 1 w tym hiszpańskim mieście. Mają one głównie na celu poprawę bezpieczeństwa.

Pomimo tego, że zeszłoroczny wyścig w Walencji został uznany za sukces z punktu widzenia organizacyjnego, to jednak sugestie kierowców i FIA spowodowały, że zdecydowano się na dokonanie kilku zmian na torze ulicznym.

Wyjazd z alei serwisowej został zmodyfikowany, aby był na tym samym poziomie co sam tor, a ponadto usunięta została ściana oddzielająca od siebie obie sekcje toru w tym miejscu. Wewnętrzny tor jazdy w alei serwisowej został także pokryty bardzo przyczepną żywicą.

Kolejne zmiany to odsunięcie bardziej od toru ścian w zakrętach 3, 5, 9, 10 i 14, podczas gdy tarki na wyjściu z zakrętów 4 i 5 zostały także wydłużone. Ponadto za tarkami na wyjściu z zakrętów 10 i 14 została położona sztuczna trawa, co ma odwieść kierowców od wyjeżdżania poza tor w tym miejscu.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

7
Kamikadze2000
21.08.2009 11:19
Tor uliczny w Walencji jest bardzo podobny do tych z amerykańskich serii wyścigowych. Taką ma po prostu specyfikę. A zresztą kiedy wyścigi na ulicznych torach były widowiskowe? Chyba wtedy, kiedy ktoś wpadł w poślizg i zataranował dany odcinek toru. W Monako również nie ma żadnych wyprzedzań, tylko paradę bolidu za bolidem. Tak więc nie ma co się oburzać. I tak jak napisałem, ten obiekt ma po prostu specyfikację obiektów ulicznych z Ameryki! :|
Fjedynak
20.08.2009 10:57
Już to kiedyś pisałem ale się powtórzę: Taki on "uliczny" jak z koziej d..y trąba! Byłem niedawno w Walencji i sobie obejrzałem ten tor. Około polowa obiektu to specjalnie wybudowany tor, który na codzien jest częścią zamkniętą i żadem ruch uliczny się tam nie odbywa. Pozostała część toru to w większości przypadków również wybudowane równolegle do zwykłych ulic pasy, specjalnie przeznaczone do wyścigu, po których również na codzien jeżdzic nie można (np. prosta start/meta i pit line). Najfajniejszą rzeczą jest most, którego na co dzień.... poprostu nie ma! Montują go specjalnie na weekend wyścigowy :)
rafaello85
19.08.2009 09:35
Te zmiany może trochę poprawią bezpieczeństwo, ale na pewno nie widowiskowość:|
cobra
19.08.2009 07:04
Aleję serwisową to rozumiem. Ale reszta? Przecież Walencja rok temu już przy debiucie nie przypominała "hardkorowego" toru ulicznego, a teraz chcą ją jeszcze bardziej ugrzecznić. ;)
Dżejson
19.08.2009 06:44
Jeszcze sztuczną trawę położyli, na ULICZNYM (podobno) torze...
Piotrek15
19.08.2009 05:06
tak przesuwajcie ściany, przesuwajcie aż straci całkiem klimat toru ulicznego, o ile kiedykolwiek on tu był.
benethor
19.08.2009 03:47
Fakt, ta ścianka przy wylocie z pit lane faktycznie dziwna była ;]