Kierowcy Ferrari najszybsi podczas pierwszych treningów w Hiszpanii

07.05.0400:00
Marek Roczniak
4166wyświetlenia
$#718$$OKR$
msc,75.658,8,
bar,76.033,8,
dav,76.616,26,
zon,76.639,26,
but,77.060,6,
rsc,77.165,12,
alo,77.429,11,
sat,77.481,6,
pan,77.489,6,
rai,77.563,5,
mon,77.635,10,
web,77.763,11,
cou,77.973,7,
tru,78.341,16,
dam,78.362,12,
wir,78.603,20,
kli,78.615,14,
glo,78.655,23,
mas,78.760,11,
fis,78.886,12,
hei,79.198,16,
pat,79.925,14,
bru,80.858,16,
lei,81.053,21,
bau,81.535,17,
$
,
Kierowcy Ferrari - Michael Schumacher i Rubens Barrichello jak zwykle zdominowali pierwsze treningi, ale ich przewaga nad kierowcą testowym zespołu B.A.R wyniosła mniej niż sekundę. Anthony Davidson przejechał jednak znacznie więcej okrążeń i to od obydwu kierowców z włoskiej stajni razem wziętych, tak więc z pewnością nie daje to jeszcze pełnego obrazu rozkładu sił na hiszpańskim torze Catalunya. Oprócz Davidsona bardzo dobrze spisał się również kierowca testowy Toyoty - Ricardo Zonta, który nie tylko zaliczył taką samą liczbę okrążeń (26), ale jeszcze uzyskał zbliżony czas przejazdu jednego okrążenia. Tuż za Brazylijczykiem na piątej pozycji uplasował się jeden z głównych kierowców zespołu B.A.R - Jenson Button, mając już blisko półtorej sekundy straty do Michaela Schumachera. Brytyjczyk przejechał zaledwie sześć okrążeń i to dopiero pod koniec sesji, pozostawiając całą brudną robotę związaną ze sprawdzeniem dostępnych opon Davidsonowi. W pierwszej dziesiątce znalazł się również partner Buttona - Takuma Sato (ósma pozycja), który także zaliczył tylko sześć kółek. Pomiędzy kierowcami z zespołu B.A.R znaleźli się Ralf Schumacher (Williams) i bożyszcze miejscowej publiczności - Fernando Alonso (Renault), który zeszłoroczny wyścig o Grand Prix Hiszpanii ukończył na drugiej pozycji.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli Olivier Panis (Toyota) i Kimi Raikkonen (McLaren). Fin podobnie jak przed dwoma tygodniami w obawie o wytrzymałość swojego silnika zaliczył najmniej okrążeń podczas pierwszej sesji treningowej. Ostatnim kierowcą, który zmieścił się poniżej dwóch sekund straty do Michaela Schumachera, był drugi reprezentant zespołu Williams - Juan Pablo Montoya. Na dalszych pozycjach do 17 miejsca włącznie znaleźli się pozostali kierowcy jeżdżący na oponach Michelin, natomiast na samym końcu stawki znaleźli się kierowcy z zespołów Jordan, Sauber i Minardi, korzystających z konkurencyjnych opon Bridgestone. Na uwagę zasługuje dosyć dobra postawa kierowcy testowego zespołu Jordan - Timo Glocka (18 pozycja). Niemiec zmieścił się poniżej trzech sekund straty do najszybszego kierowcy Ferrari, a jego przewaga nad jednym z głównych reprezentantów Jordana - Nickiem Heidfeldem wyniosła ponad pół sekundy.

Pierwsza sesja upłynęła pod znakiem słonecznej pogody. Temperatura powietrza wahała się pomiędzy 15-17 stopni Celsjusza, natomiast najwyższa temperatura nawierzchni toru wyniosła 32 stopnie Celsjusza. Przebieg sesji był bardzo spokojny, gdyż żaden kierowca nie wypadł z toru. Jedynie Jarno Trulli (Renault) popełnił większy błąd na jednym z zakrętów, ale ograniczył się do skorzystania z asfaltowego pobocza i po chwili znalazł się ponownie na torze.

Źródło: Formula1.com