Lista startowa kierowców na sezon 2010

W tym roku wystartuje w mistrzostwach 24 kierowców z 12 różnych zespołów
20.01.1009:43
Marek Roczniak
90919wyświetlenia
LogoZespół/silnikNar.  BolidKierowcy wyścigowiKier. rezerwowy
McLaren
(Mercedes)
1. Jenson Button
2. Lewis Hamilton
Gary Paffett
Mercedes GP
(Mercedes)
3. Michael Schumacher
4. Nico Rosberg
Red Bull
(Renault)
5. Sebastian Vettel
6. Mark Webber
Daniel Ricciardo
Ferrari
(Ferrari)
7. Felipe Massa
8. Fernando Alonso
Giancarlo Fisichella
Williams
(Cosworth)
9. Rubens Barrichello
10. Nico Hulkenberg
Valtteri Bottas
Renault
(Renault)
11. Robert Kubica
12. Witalij Pietrow
Ho-Pin Tung
Force India
(Mercedes)
14. Adrian Sutil
15. Vitantonio Liuzzi
Paul di Resta
Toro Rosso
(Ferrari)
16. Sebastien Buemi
17. Jaime Alguersuari
Lotus
(Cosworth)
18. Jarno Trulli
19. Heikki Kovalainen
Fairuz Fauzy
HRT
(Cosworth)
20. K. Chandhok (1-10)
20. S. Yamamoto (11-14, 16-17)
20. C. Klien (15, 18-19)
21. B. Senna (1-9,11-19)
21. S. Yamamoto (10)
Sakon Yamamoto
Christian Klien
BMW Sauber
(Ferrari)
22. Pedro de la Rosa (1-14)
22. Nick Heidfeld (15-19)
23. Kamui Kobayashi
Virgin Racing
(Cosworth)
24. Timo Glock
25. Lucas di Grassi
Jerome d'Ambrosio

KOMENTARZE

76
Lola
08.02.2010 10:48
Jeżeli Campos wogóle pojedzie, to i tak czarno widze ich przyszłość :(
Snoppp
06.02.2010 03:38
Tak jak mówiłem, niestety Heidfelowi to może wyjść na dobre gdy kręgosłup Schumachera zawiedzie
Sebastian_89
01.02.2010 08:37
sa gdzies testy na zywo w necie?
witek2403
31.01.2010 11:10
Witalij to już pewniak,a Ho-Pin i Jerome raczej też. HEI do Merca; w Camposie Andy mógłby być;do US wolałbym Jacqusa V.; na testera Saubera Bertrand i Christian; w US testerem Summerton;Maldonado testerem Campos;a w FI Paul di Resta Dla mnie tak by mogło być.
Snoppp
28.01.2010 08:09
ja mysle ze heidfeld bedzie w mercedesie za rezerwowego a w renault zadebiotuje witalij petrov
Błeno
19.01.2010 03:54
Moim zdaniem drugim kierowcą Renault będzie Nick Heidfeld ponieważ jest on najbardziej doświadczonym kierowcą , ale Witalij Pietrow może przyciągnąć sponsorów a więc wszystkiego się dowiemy 31 tycznia
witek2403
19.01.2010 03:32
robsonhein- już go nie ma
robsonhein
19.01.2010 11:37
A dlaczego Pedro jest jeszcze umieszczony jak tester MC Larena?
Anderis
16.01.2010 03:15
Vitaly Petrov to nie jest oryginalna pisownia nazwiska, takową jest: Вита́лий Алекса́ндрович Петро́в. Petrov to zapis w języku angielskim, który jest tak samo poprawny, jak Pietrow w języku polskim.
Hans_Kloss
15.01.2010 10:06
Po polsku pisze się Pietrow Witalij. Można pisac po angielsku, ale powinniśmy trzymac się jednak zasad naszego języka. Przykład? Piszesz Lew Iwanowicz Jaszyn czy Lev Ivanovich Yashin? ;)
adept
14.01.2010 06:00
Przeglądałem ranking Castrola i zauważyłem, że nawisko Rosjanina pisze się: "Vitaly Petrov": http://www.castroldriverrankings.com/profile/?driver=1984091800. Skoro na liście nie ma "Szumachera", to Vitaly'a też można napisać poprawnie ;).
witek2403
07.01.2010 12:54
Czy w oczekujących na start nie może być SGP - Toyota?! Kubica jest w Rankingu Castrola 35,a Polska 19 na 73
lerloare
06.01.2010 10:29
@Sir Wolf Oczywiście chodziło Ci o Fisichelle, ale to się domyśliliśmy że to taki drobny błąd :) Swoją drogą ciekawe kto w końcu będzie partnerem Kubicy w Renault... US F1 na razie bez kierowców... No na pewno przyszły sezon będzie ciekawy ;)
Sir Wolf
06.01.2010 06:50
Tak, Massa popełnił błąd. Przechodząc do Ferrari zrezygnował z szybkiego przez kilka najbliższych wyścigów bolidu FI. Myślał wtedy, że Ferki są równie szybkie - błąd. Na Spa przegrał z talentem wygasającego Raikkonena, a nie z superszybkim bolidem. Włoch spodziewał się, że jeśli wykaże się świetną postawą, w zespole wyrobi sobie mocną pozycję i pozostanie na stanowisku etatowego. Teraz pozostaje mu testowanie Ferrari Italia we Fiorano i czekanie na powtórzenie się (lepiej nie!) sytuacji z Węgier 2009.
djog
05.01.2010 01:34
Robert Kubica ma już potwierdzony kontakt ciekawe kto będzie kolegą Roberta Villeneuve, Grosjean albo Heidfeld. W mercedesie jest dziwnie bo Michael Schumacher i Nico Rosberg (dwaj Niemcy) ciekawe kto wygra fotel lidera. Mclaren nie tak żle tylko tu sami Brytyjczycy bo to oczywiście Brytyjski zespół. RBR bez zmian,a w Ferrari to jest ciekawie Alonso i Massa nie przepadają za siebie. W Williamsie trochę się zmieniło bo w miejsce Nico Rosberga i Nakajimy weszli Barichello i Hungelberg. Force India nic ze zmianami, a w STR Buemi zostaje a kolegą będzie...? Lotus będą reprezentować Kovalainen i Trulli, niezła para. Campos Meta jeździć będzie na pewno Bruno Senna a kto drugi? któż wie? US F1 niewiadomo kto. Virgin Racing Timo Glock i Lucas Di Grassi też spoko, a w Sauberze Kobayashi a drugim kierowcą niewiadomo kto. Dobrze narazie jest fajnie i oby nie było mało masakry bo kalendarz jest ciekawy.
Aquos
04.01.2010 04:56
W tym wszystkim najbardziej nie rozumiem Fisichellii. Po jaką cholerę pchał się do Ferrari, skoro nie miał zamiaru rezygnować ze ścigania się i teraz szuka dla siebie miejsca? W FI miał całkiem niezłą posadę. Czyżby naprawdę wierzył w realność scenariusza "Massa nie wraca - Fisichella zostaje"?!? Sądziłem, że jest świadom tego co robi i po prostu postanowił tak miękko przejść na emeryturę.
khey
30.12.2009 10:59
No to Nick ma niewesoło, a taki dobry kierowca :) (przynajmniej we własnym mniemaniu)
robsonhein
24.12.2009 09:59
Zostało 5 miejsc jeżeli Jaime Alguersuari ma kontrakt z STR
witek2403
17.12.2009 03:13
No wreszcie jest mało miejsc O 2 opcje kierowcy wyścigowego bije się 7 zawodników!
Kamikadze2000
12.12.2009 09:26
Z typowanych składów chyba jak najbardziej zgadzają się USF1, Lotus, Virgin i STR. Co do Saubera, Renault i Camposa, trudno stwierdzić.
Sebastian_89
30.11.2009 08:58
Jaime Alguersuari nie ma jednak kontraktu?
ksAnderson
30.11.2009 08:05
Dlaczego w niepotwierdzonych zgłoszeniach nie ma nieboszczki Toyoty?
Anderis
29.11.2009 10:09
Ponoć lista życzeń Saubera wygląda następująco (kolejność nieprzypadkowa): Trulli, Heidfeld, Kovalainen, Kobayashi, Klien, Pietrow, de la Rosa. Sauber podobno zasugerował też możliwość zatrudnienia Buemiego, ale to chyba nierealne, przynajmniej nie w roku 2010.
piru
29.11.2009 08:54
patrz 2 komentarze wyżej
lolek99
27.11.2009 08:32
Czemu Robert jest w rubryce Inne możliwości w Mercedesie???????????????
Sebastian_89
27.11.2009 02:38
A no faktycznie nie brałem pod uwagę tej opcji... Czyli najprawdopodobniej Mercedes będzie czekał co się będzie działo z Renault... A Nick by pewnie jeździł wtedy u Saubera, gdyby podpisali kontrakt z Kubicą, czego mu życzę...
Maraz
27.11.2009 02:08
Kubica dlatego został dopisany w powyższej tabeli do możliwości w Mercedesie, ponieważ w mediach wymieniany jest jako kandydat pomimo kontraktu z Renault, które otwarcie przyznaje, że nie jest zadowolone z obecnej sytuacji w F1 i równie dobrze może sprzedać zespół, a wtedy kontrakt Kubicy ma podobno stracić ważność. PS.Winner/Andre180/itp., skoro już tak bardzo spodobał Ci się mechanizm zgłaszania błędów, to miej chociaż tyle odwagi, żeby jak coś zgłaszasz przyznać się do swojej tożsamości ;-p
Sebastian_89
26.11.2009 08:12
Kubica jako kierowca Mercedesa???? Możliwe?? Wątpię jeżeli ma już kontrakt...
ksAnderson
26.11.2009 02:48
Widocznie liczą, ale realnie mają marne szanse, w końcu już mieli okazję się zaprezentować i wiadomo czy są w stanie zaskoczyć czy nie. Mi się wydaje że to będzie jeden z sezonów z największą liczbą debiutów.
maciej
25.11.2009 10:33
A Sato??? Nakajima??? Wurz??? Gene??? Montagny czy jak mu tam:DDDD Co prawda wymienieni tu nie są ale kilka newsów już było że liczą na posadkę:)
ksAnderson
25.11.2009 09:00
maciej, źle policzyłeś. Takie nazwiska jak Klien, Heidfeld czy Pietrow pojawiają się kilka razy, więc nie jest ich 32 a mniej (liczyć mi się nie chce, ok 27 jakoś). Ja tam przeciwko Kamuiemu w Renault nic nie mam, poza nim kandydaci na te nieobsadzone stanowiska to jacyś sami bezwyrazowi kierowcy, wszyscy najciekawsi już rozlokowani (poza Kobayashim właśnie).
Sebastian_89
25.11.2009 02:31
Oby dali Kamuiego do Renault!!!! Ciekawy jestem jak się rozłożą siły w kolejnym sezonie i na jakim poziomie będzie przebiegała rywalizacja.
maciej
23.11.2009 05:29
heh , jeszcze zostało 13 miejsc do obsadzenia dla bijących się ze sobą zaciekle 32 kierowców:DDDD Chyba aż tak gorąco jeszcze nie było w sezonie ogórkowym w ostatnich kilku latach:)
Hans_Kloss
23.11.2009 05:19
Fauzy to chyba tym podstawowym kierowcą w Lotusie jednak nie będzie ;p
Tomos
29.10.2009 11:12
To Trulli bardziej pożądany w Toyocie niż Glock i Romek G w Sauber, o japońskim mistrzu kierownicy w amerykańskim zespole nie wspominając(chyba że Kazuki będzie obowiązkowym dodatkiem do silnika Toyoty)? Jurnale z Timesa chyba po zajaraniu trawy piszą takie rzeczy;p
Maraz
26.10.2009 11:43
Lista zaktualizowana wg najnowszych doniesień z Timesa.
<Dr.DreS>
20.10.2009 09:30
Uważam, że do składu typowanego Toyoty zamiast Nakajimy można wpisać Kobayashiego :)
kuba22
19.10.2009 04:36
Można zmienic przy Williamsie na Cosworth, bo przecierz powiedzieli że nie beda jezdzc z renault
bicampeon
18.10.2009 10:05
Dlaczego podtłuścić? Nie został potwierdzony przez Brawna, jeśli w ogóle do tego dojdzie, bo jak widać nie mogą się dogadać.
bicampeon
07.10.2009 05:01
Racja - Kubicy już tam nie ma :)
quickmick
07.10.2009 03:16
Myślę, że warto usunąć Roberta z potencjalnych składów Toyoty, Williamsa i Qadbaka...
Gibonlak
07.10.2009 06:46
Pomimo, że nie ma oficjalnego komunikatu w każdym radiu w każdych wiadomościach sportowych, nawet w metrze w city info już wczoraj można było się dowiedzieć, że Kubica będzie jeździł w Renault. Jednak czym bardziej poważniejsze źródło informacji tym mocniej zastrzeżone jest, że to informacje oficjalnie niepotwierdzone.
MPOWER
04.10.2009 01:59
Słuchajcie bo się trochę zgubiłem....kiedy RedBull potwierdził swój skład na sezon 2010 ??
Mariusz
04.10.2009 08:50
Franck Montagny może trafić do USF1.
Gibonlak
04.10.2009 07:51
Szkoda ze temat spadł tak nisko, nie do się go jakoś "odkopać", może jak pojawią się jakieś nowe "pewniak"i które, wiem to z doświadczenia, nie wchodzą.
Maraz
01.10.2009 11:59
Ok, tak zrobię, a STR już odtłuściłem, jako że zespół zdementował już potwierdzenie składu...
quickmick
01.10.2009 10:18
@Maraz A czy potwierdzeni testerzy też będą "pogrubieni"? Bo np. Fisico już został potwierdzony (choć oczywiście są głosy o jego ewentualnym dołączeniu do Qadbak)? Myślę, że warto by było, bo to by również klarowało sytuację...
Gibonlak
01.10.2009 08:54
Powoli się lista pogrubia :). Jakby Witalij ścigał się dla Campos Meta byłoby razem z Kubicą już dwóch Sowietów w F1. We dwóch zawsze raźniej.
Maraz
01.10.2009 08:29
STR potwierdziło niezmieniony skład kierowców na 2010.
bicampeon
30.09.2009 10:16
Gibonlak - nie znajdziesz takiego.
Gibonlak
30.09.2009 07:58
Jeździł już kiedyś jakiś Rosjanin w F1 ?
Maraz
30.09.2009 03:58
Tak, właśnie zobaczyłem to potwierdzenie i pogrubiłem Lewisa.
quickmick
30.09.2009 03:44
@Maraz Czy Lewis nie powinien być wpisany wytłuszczoną czcionką? On ma potwierdzony kontrakt na 2010 (de facto jest potwierdzony do 2012 roku - http://www.autosport.com/news/report.php/id/79063)
Maraz
30.09.2009 02:49
Alonso potwierdzony przez Ferrari.
Maximus
30.09.2009 02:11
Barrichello, to już potwierdzone.
AliAs99
30.09.2009 10:40
Jutro podobno Ferrari ogłosi, że podpisało kontrakt z Alonso, a Renault, że zatrudniło Kubicę. Ciekawe, czy McLaren wytrzyma i zgodnie z tym, co oświadczył, nie poda składu kierowców przed końcem sezonu. Glock szuka pracy, bo Toyota nie podpisze kontraktu z żadnym kierowcą przed zatwierdzeniem budżetu koncernu (19 listopada) i przed podjęciem decyzji, czy zostaje w F1. Bardzo ciekawie wygląda sytuacja w Williamsie - Barrichello, czy Heidfeld?
marios76
30.09.2009 07:38
Toyota: Kobayashi, Nakajima - jeden sezon i nas ni ma:) Czechosłowak---> Badoer i Nakajima- to jest to:)
jan5
29.09.2009 10:56
no nie wiem czy ktos bedzie chciał nakajime, juz prędzej sato wróci. Sam delikwent powiedział ze musi walczyc o dobre miesjca bo nie wie jaka jest jego przyszłośc. W usf1 pewnie mozna było wpisac speeda, andrettego lub villeneuwa. Ciekawe czy di grassi zadebiutuje w f1 w nastepnym roku bo jesli to juz chyba nigdy.
renegade
29.09.2009 10:10
IMO. Z tym podanym skladem Toyoty, to chyba lepiej sie wycofac, bo to najgorszy, i pewnie najkosztoniejszy, sklad w historii Toyoty by byl.
Adakar
29.09.2009 07:53
bam, 29.09.2009 20:06 [ ukrywaj tego użytkownika ] qadbak sauber raczej bez szans na wejście do F1. Bernie nie wydłuży pewnie listy do 28 kierowców. Po tym sezonie pożeganymy pewnie heidfelda, fisichelle, trulliego i chyba baricha czyli weteranów F1. Czas aby zastapili ich młodzi. hahaha... rozbrajają mnie takie Nooby. Jesli bedzie trzeba to i rozszerza liste startową do 15 teamów !!! te teamy istnieją i Bernie ani nikt inny nie pozwoli aby nie pojawil sie ns starcie sezonu 2010, az tak niekumaty jestes bamek ? Heidfelda nikt nie pożegna, Barichello też nie - Fisichelli tez nie pożegnamy bo będzie ciągle krązył po orbicie Ferrari jako trzeci juz "księżyc". Gdzie Ty masz oczy ? Potrafisz wogole kumać fakty, łączyć jedno z drugim ? Jacy młodzi ? Tacy jak Piquet albo Alguersari ? Nie - dziękuje.
bam
29.09.2009 06:06
qadbak sauber raczej bez szans na wejście do F1. Bernie nie wydłuży pewnie listy do 28 kierowców. Po tym sezonie pożeganymy pewnie heidfelda, fisichelle, trulliego i chyba baricha czyli weteranów F1. Czas aby zastapili ich młodzi.
Gibonlak
29.09.2009 05:11
Fisichella będzie tylko testowym kierowcą :) . Mógł nie przechodzić do Ferrari to może pojeździł by sobie w Force Indii a tak to pewnie koniec kariery. Ale na pewno wiedział co robi. Zawsze trzymam kciuki żeby Sutil był przed nim, chociaż ostatnio się nie popisał... . Gdy rano przeglądałem serwis brakowało mi takiego zestawienia, a tu proszę, wieczorem już jest. Super. Mam nadzieję że będziecie uaktualniać.
incar
29.09.2009 05:08
A tak w ogóle, to ciekawe czy Villeneuve się gdzieś załapie...
YAHoO
29.09.2009 04:44
Jak dla mnie OBOWIĄZKIEM Williamsa jest wystawienie w przyszłym roku Hulkenberg'a. Chłopak w innych seriach radził sobie świetnie, więc najwyższy czas aby przeszedł do F1.
Maraz
29.09.2009 04:28
Pogrubienie to była tylko sugestia - może najlepiej będzie, jeśli zostawię pogrubienie tylko przy kierowcach z potwierdzonym kontraktem na sezon 2010. A że lista może się wydawać dziwna to raczej normalne - za dużo jest jeszcze domysłów, za mało faktów.
barteks
29.09.2009 03:58
Rosberg pewniakiem w Brawnie? To czemu w takim razie Kubica nie jest pewniakiem w Renault? Jakaś dziwna ta lista...
Czechoslowak
29.09.2009 03:51
Kovalainen-Nakajima - chyba gorszej pary kierowców nie można sobie wyobrazić :], no może za wyjątkiem Badoer- Piquet jr., ale obaj niestety są już straceni dla F1:(
tommyline
29.09.2009 03:51
Już sobie wyobrażam pierwszy zakręt pierwszego wyścigu z taką masą kierowców bez doświadczenia w F1. Muszę obstawić u bukmacherów - odpada:10 :)
Nirnroot
29.09.2009 03:49
"Ciekawe, że Toro Rosso bez zmian, a przecież obaj kierowcy są może nieźli, ale nie wydają się przyszłościowi jako kadra dla RedBulla" - zajrzyj do wyników Q1 : ) Buemi jest "przezroczysty" medialnie, ale czasy kręci rewelacyjne, jeszcze pewnie ze 2 lata pojeździ w TR z całym wachlarzem kolegów z kieszenią. Ciekawi mnie czemu Rosberg jest już wg. tabelki "zaklepany" a Sutil nie. Wiadomo, że szanse Rubinho na pozostanie w ogóle w F1 są mniejsze niż większe, ale teraz to czołowy zawodnik i prawie zaklepany wicemistrz świata : )
rannt
29.09.2009 03:29
mieszam z błotem: mieszanie, mieszanie, mieszanie... a teraz komentarz: bardzo ciekawe zestawienie! Nakajima w Toyocie to sensowna opcja dla Nakajimy (ale nie dla Toyoty). Generalnie zestaw Kovalainen + Nakajima pokazuje, że Toyota nieszczególnie myśli o wygranych. Williams nie jest aż tak sentymentalny, żeby zatrudnić Baricza. Z drugiej strony może za wcześnie wysyła się Baricza na emeryturę, jeździ w tym roku świetnie. Hulkenberg raczej tak, szybki, młody i z zapałem. Ciekawe, że Toro Rosso bez zmian, a przecież obaj kierowcy są może nieźli, ale nie wydają się przyszłościowi jako kadra dla RedBulla - a rozumiem, że to jest zadanie dla ToroRosso. Powinni sprawdzać większą ilość kierowców i rotować skład. Trulli w Lotusie może być niezłym wyborem, ma doświadczenie i może im pomóc. Najbardziej cieszy mnie możliwy powrót Davidsona, którego bardzo lubię - oraz Rosjanin w F1. Pietrow wolny nie jest, trzeba przyznać.
Gie
29.09.2009 03:07
Ja tam może się nie znam ale jeśli Robert miałby kiedyś, za rok, dwa, jeździć dla Ferrari to chyba najbardziej logicznym wydaje się pozostanie w Sauber FERRARI.
Maraz
29.09.2009 03:06
Gene istotnie jest alternatywą dla de la Rosy (tak go określił Campos, zaznaczając jednak, że woli de la Rosę), więc dodam go do "innych możliwości".
Mariusz
29.09.2009 02:57
Marc Gene ma dużą szansę na posadę w Campos. Nell Jani może być rezerwowym Force India. Co do młodego Senny to poza tymi wymienionymi zespołami łączy się go tez z zespołami: Manor, Williams, Toyota, Force India, Brawn. :)
Robin Hood
29.09.2009 02:44
Do Maraz Ja nie mieszam ludzi z błotem :-) Ciekawe zestawienie możliwości. Pozdrawiam.
MCNoras
29.09.2009 02:44
Jakoś mi się nie widzi Rubens w Williamsie, po prostu on mi tam nie za bardzo pasuje.
Maraz
29.09.2009 02:16
Mam prośbę :) Zanim zaczniecie mieszać mnie z błotem za co po niektóre typy to weźcie pod uwagę fakt, że lista ta jest stworzona w oparciu o różne doniesienia, a głównie o ten wpis na blogu Joe Sawarda (dziennikarz grandprix.com): http://joesaward.wordpress.com/2009/09/28/paddock-gossip-about-drivers-in-singapore/