GP3: Ogłoszono zespoły na sezony 2010-2012

Za jednym z wybranych zespołów stoją Mark Webber i Christian Horner z Red Bull Racing
02.10.0916:52
Mariusz Karolak
3261wyświetlenia

Wczoraj organizatorzy GP3 Series podali listę zespołów uprawnionych do uczestnictwa w tej nowej, niskobudżetowej juniorskiej formule. Wśród 10 ekip znalazły się zespoły uczestniczące w tym roku w różnych seriach wyścigowych, w tym m.in. GP2 Series, GP2 Asia, F3 Euro Series, Formuła Renault 3.5, Formuła Renault 2.0, A1GP, DTM, Renault Megane Eurocup, Superleague Formula.

Wybrane zespoły to: Addax Team, ART Grand Prix, Carlin Motorsport, Hitech Racing, Jenzer Motorsport, Manor Racing, Mücke Motorsport, MW Arden, Status Grand Prix i Tech 1 Racing, a każdy z nich ma wystawić po trzy bolidy. Z tego grona tylko trzy ekipy pochodzą z GP2 Series, bezpośredniego zaplecza Formuły 1: Addax, Arden i ART.

W dziesiątce znalazły się też zespoły Hitech, Mücke i Status, o których nie wspominały żadne wcześniejsze doniesienia. Hitech, Carlin, Manor i Mücke to zespoły znane przede wszystkim z torów Formuły 3. Tech 1 i Jenzer to zespoły startujące w World Series by Renault, natomiast Status to zespół z A1 Grand Prix World Cup of Motorsport, gdzie występuje pod nazwą A1 Team Ireland. Arden będzie w GP3 obecny pod nazwą MW Arden. Skrót 'MW' pochodzi od inicjałów Marka Webbera - australijski kierowca będzie jednym z właścicieli tej ekipy. Drugim będzie Christian Horner - szef Arden Motorsport w GP2 Series i szef Red Bull Racing w Formule 1.


Proces selekcji zespołów został bardzo dokładnie przemyślany i wybraliśmy tylko te zespoły, które okazały się najskuteczniejsze w swoich kategoriach - tłumaczył Bruno Michel, organizator mistrzostw GP2 Series, GP2 Asia Series i GP3 Series. To był oczywiście bardzo ważny krok w rozwoju GP3 i jest mi niezwykle miło powitać te zespoły w naszym gronie.

Wierzę, że razem stworzymy mocny i bardzo konkurencyjny zestaw. Razem z tymi dziesięcioma zespołami oraz naszymi partnerami technicznymi, czyli Dallarą, Renault, Pirelli i Hewland będziemy pracowali ciężko, aby GP3 Series odniosła sukces i nie mogę się już doczekać rozpoczęcia inauguracyjnego sezonu!

Filozofia GP3 Series jest bardzo podobna do tego, co dokonaliśmy już z GP2 na przestrzeni pięciu minionych lat w kwestii osiągów samochodu, kontroli kosztów, widowiska, bezpieczeństwa i dostępu do tej kategorii, ale zamierzamy oczywiście to wszystko dostosować do poziomu tej nowej serii. Naszym zamiarem jest odkrywanie młodych kierowców, którzy będą w stanie dokonać później kolejnego kroku w karierze.

We wtorek i w środę na Circuit de Catalunya odbyła się trzecia faza testów rozwojowych bolidu zbudowanego przez Dallarę. Tym razem samochód poprowadził tegoroczny wicemistrz GP2 Series - Witalij Pietrow. Na testach był też obecny Giorgio Pantano, mistrz GP2 Series z roku 2008, ale Włoch ostatecznie nie zasiadł w bolidzie. Warto wspomnieć, że na ostatniej rundzie tegorocznego sezonu GP2 Series w Portimao kilka okrążeń pokazowych w sobotę i niedzielę pokonał tym autem inny zawodnik znany z europejskiej i azjatyckiej GP2 - Karun Chandhok.

Źródło: gp3.totalh.com (na podstawie informacji publikowanych na serwisach: autosport.com, italiaracing.net, crash.net, f1-action.net)

KOMENTARZE

8
renegade
02.10.2009 09:20
Pieprzenie z ta kontrola kosztow w GP2 w sezonie, w ktorym te koszty poszybowaly w gore.
fisi
02.10.2009 08:17
tak... i wziac jeszcze Nicka Heidfelda i bedzie Bud Bundy...
Crow
02.10.2009 07:53
Jak wymalowany
Fagaldo
02.10.2009 06:42
wam też Michel przypomina Ala Bundy'ego?...
Crow
02.10.2009 06:05
A to co za seria? Chyba przysnąłem...
omen10
02.10.2009 03:30
Nie no fajne furki :) @lukas- Jest F1 xD Zaraz pewnie zrobią F16 i będzie z dyni ^^
oligator
02.10.2009 03:27
Fajnie po 3 bolidki na team, tak trzymac. Moze w GP2 tez mniej teamow a po 3 bolidy?
Lukas
02.10.2009 03:22
Brakuje tylko GP1 :D