Williams sprzeciwia się 14 zespołom
"Nie jest logiczne zmienianie przepisów ze względu na jeden dodatkowy zespół"
04.10.0917:17
5055wyświetlenia
Williams sprzeciwia się poszerzeniu liczby zespołów Formuły 1 do 14 w przyszłym sezonie. Oznacza to, że zespół z Hinwil przejęty przez grupę Qadbak od BMW może nie pojawić się w stawce.
Powinno być tylko 13 zespołów, tak jak to bywało zawsze- powiedział szef ekipy z Grove - Frank Williams.
Sugerowałbym, aby postarali się o status pierwszego zespołu rezerwowego. Jest to logiczne rozwiązanie. Nie jest natomiast logiczne zmienianie przepisów ze względu na jeden dodatkowy zespół. Mają zresztą szansę wejść jako trzynasty zespół, jeśli wierzyć plotkom, jakie krążą po padoku.
Williams dodał, że w nowym Concorde Agreement nie ma żadnej wzmianki o możliwości pojawienia się 14 zespołu w stawce.
Gdyby chodziło o Ferrari, które z jakiegoś powodu zdecydowałoby się wycofać w trakcie sezonu, a później postanowiło wrócić, to z całą pewnością przemyślelibyśmy sprawę obejścia tych przepisów. Jednakże to jest zespół w posiadaniu kogoś, o kim nic nie wiemy, a ich długoterminowe plany... Nie wszyscy jesteśmy zadowoleni, bo nie znamy jego właścicieli, ani ich planów na przyszłość.
Martin Whitmarsh twierdzi, że debata na ten temat może okazać się bezcelowa, ponieważ nie ustają plotki o tym, że jeden z 13 zespołów wybranych na sezon 2010 może zrezygnować ze startów.
Nie ma jednomyślności w tej sprawie- powiedział dziennikarzom.
Nasze stanowisko jest takie, że nie chcemy blokować Saubera, który jest założycielskim członkiem FOTA.
FOTA chodzi raczej o to, że mamy sztuczną debatę publiczną, ponieważ są mocne podejrzenia, że w 2010 nie będzie 14 zespołów, a może nawet mniej niż 13. Jeśli wydamy zgodę na uczestnictwo 14 zespołu, to pod warunkiem, że tym dodatkowym zespołem byłby Sauber. Jednakże jeśli mam być szczery to uważam, że 14 ekip to już przesada.
Szef BMW Sauber - Mario Theissen powiedział agencji Thomson Reuters, że chce wkrótce wiedzieć, czy zespół Sauber będzie miał przyznane miejsce w stawce na sezon 2010, aby można było zakontraktować kierowców i starać się o pozyskanie sponsorów.
Nie mamy wyznaczonego czasu, po prostu czekamy. Im wcześniej zyskamy pozytywną odpowiedź, tym lepiej dla nas. Każdy dzień się liczy.
Źródło: Reuters.com
KOMENTARZE