Tor w Abu Zabi otrzymał ostateczną aprobatę FIA

Richard Cregan jest zadowolony z postępów w przygotowaniach toru Yas Marina
07.10.0919:20
Łukasz Godula
3651wyświetlenia

Nowy tor Formuły 1 w Abu Zabi otrzymał ostateczne zielone światło od FIA przed rozegraniem pierwszego grand prix po tym, jak na początku tego tygodnia została na nim przeprowadzona inspekcja przez dyrektora wyścigowego F1 - Charliego Whitinga.

Zgodnie z harmonogramem, tor musiał przejść inspekcję przed nadchodzącymi testami GP2 oraz zaplanowanym na 1 listopada wyścigiem F1. Richard Cregan, dyrektor generalny Yas Marina Circuit, powiedział serwisowi AUTOSPORT, że jest zadowolony z postępów w przygotowaniach toru. Dwa tygodnie przed pierwszym GP na torze tym zostaną przeprowadzone testy GP2.

Wszystko idzie dobrze - wyjaśnił Cregan. Mieliśmy kilka przekazań toru i jest to proces, w którym teraz jesteśmy, nazywam to 'rozgrzewką' toru. Jest to duży kompleks z wieloma budynkami, wieloma elementami i biorąc pod uwagę to, jak zaawansowany technicznie jest ten tor, robimy to krok po kroku. Dobrą rzeczą jest to, że już teraz to robimy i pierwszym dużym krokiem dla nas będzie test GP2, co będzie dla nas wspaniałe.

Odnosząc się do inspekcji Whitinga, Cregan stwierdził: Charlie przybył w poniedziałek i wszystko o co przedtem prosił zostało zrobione. Będzie tutaj także na testach GP2, co będzie wielką pomocą dla nas. Będziemy również mieli wiele osób z obsługi toru grand prix podczas tego testu, więc będzie to dobry sprawdzian dla systemu, ludzi, usuwania bolidów z toru oraz wszystkich innych rzeczy.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

10
KryS
09.10.2009 07:54
ciekawe czy pobocza beda ograzu zaczynac sie od żwiru/ piasku tak jak to widac na obrazku ;)
martyna
08.10.2009 09:26
Do jan5 :)Jeśli chodzi o Formułę 1 to zdecydowano, że jedynym dostawcą ogumienia dla zespołów F1 na lata 2008-2010 będzie japońska firma Bridgestone. Firma ta jest związana z Formułą 1 od roku 1997, a po zakończeniu sezonu 2006 zostanie już jedynym dostawcą, albo wiem francuski koncern Michelin zapowiedział wycofanie się z F1 po zakończeniu sezonu(2006). ( Być oficjalnym dostawcą opon dla Mistrzostw Świata Formuły 1 to wielki zaszczyt dla Bridgestone, oczekujemy już startu sezonu 2008 - powiedział Dyrektor działu sportowego Bridgestone, Hiroshi Yasukawa. Nasz współudział w Formule 1 jest ważnym elementem działalności rozwojowej naszej firmy) oraz Michelin miał niedawno poważny konflikt z Międzynarodową Federacją Samochodową - chodziło o dostawy opon do Rajdowych Mistrzostw Świata. FIA ostatecznie wyeliminowała francuski koncern z rozgrywek, wybierając inną firmę. Sprawa nawet trafiła do sądu, ale Michelin sprawę przegrał. aczkolwiek Firma był bardzo długo zwiazany z Formułą1 , jeszcze jak był silki ... Jesli chodzi o tory to zdecydowanie się nie zgadzam , że Singapur jest beznadziejny ! byłam tam w tamtym roku i oprawa , wszystko zrobiło na mnie ogromne wrażenie ! Diabelski młyn z którego było widać panoramę miasta i tor ... Nocą ... To sobie przypomnij jaki dojazd był na bardzo fajny tor pod w Nevers we Francji ... tragedia ! łąki , pola ... No chyba jak ktos lubi wiejskie klimaty ... Ale była tak jedna z świetnych winnic , centrum miasteczka to brukowane drogi i 1500 mieszkańców . My kibice , i tak duzo wytrzymamy by zobaczyć F1 live , bo to jest niesamowite przeżycie . Jeśli chodzi o Imole po generalnej przebudowie - to raz za czasu mogło by byc zamiast Monzy ( choć jestem fanką ferrari ) ...
SoBcZaK
08.10.2009 05:09
Dzisiaj budują bardziej ciekawą infrastrukturę dla torów niż same tory... Valencja i Singapur tez miały byc takie znakomite i badziewie pobudowali z rozmachem a że wpakowali w to kupe kasy to wszyscy pochlebie sie o nich wyrażają... a prawda jest tka że do klasyków to sie nie umywaja te tory, są bezduszne, betonowe, nudne... myślą że jak przykręcą kilka żarówek to wyścig będzie ciekawszy
jan5
07.10.2009 09:21
natan walencja jest tez w bajkowej oprawie słonecznego patrolu i chyba to najlepsze miejsce zeby odwiedzić wyscig na zywo. Prawda jest taka, że wyscigi nawet w monaco i monzy nie były zbyt ciekawy. Popatrzcie po samej japonii, cztery wypadki w kwalifikacjach a tylko jeden w wyscigu. Co to moze znaczyc, ze kierowcy bardziej koncenturją sie na kwalifikacjach i jezdza na limicie, a do wyscigu sie nie przykładają? Ja to tak rozumiem. Zamiast jakis rewolucji w aero wprowadziłby róznych dostawców opon.
marcin_k
07.10.2009 07:25
ja chce IMOLE!!!!! :) ale jestem ciekaw tego nowego toru. nowy tor robi duze wrazenie jesli chodzi o architekture, a co do samego scigania to juz niedlugo sie przekonamy
luki14
07.10.2009 07:12
reyeskrk trochę spostrzegawczości :P "GP Abu Zabi pierwszym dzienno-nocnym wyścigiem F1" http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=13078
reyeskrk
07.10.2009 06:54
A mam takie pytanie, to ma byc nocny wyscig ??
sylweq
07.10.2009 06:43
a jeśli chodzi o singapur to mam zupełnie odmienne zdanie - wg mnie jest równie beznadziejny co np. valencia
natan
07.10.2009 06:34
skąd to wiesz, przecież tam sie jeszcze nie scigali... tor cudo sam w sobie, może zasługiwać wizualnie na miano najpiękniejszego toru F1 przynajmniej na zdjęciach :P
jan5
07.10.2009 06:13
kolejny durny tor, z nowych torów fajne są tylko singapur i chiny