GP3: Webber chce pomóc młodym Australijczykom w dotarciu do F1

"To jest coś, o czym Mark mówił już od jakiegoś czasu" - twierdzi Christian Horner
08.10.0910:05
Mariusz Karolak
1658wyświetlenia

Mark Webber dołączył do grona kilku kierowców Formuły 1, którzy posiadają własny zespół wyścigowy w którejś z juniorskich formuł bądź w kartingu. Wystarczy wspomnieć ekipę Raikkonen Robertson Racing, Fisichella Motor Sport lub kartingowy zespół RK Kart należący do Roberta Kubicy.

Nim trafił do Formuły 1, Webber mimo talentu i umiejętności miał problemy z pokazaniem się w Europie. Teraz stworzył zespół, by dać szansę swym młodym rodakom na realizację własnych marzeń, by nie mieli takich problemów, jak on kilkanaście lat temu. To jest coś, o czym Mark mówił już od jakiegoś czasu. On chce wejść głębiej w sport wyścigowy i pomóc młodym kierowcom z Australii - przyznał Christian Horner, współwłaściciel ekipy MW Arden, która będzie występowała w GP3 Series na australijskiej licencji.

Wśród wyselekcjonowanych zespołów jest też szwajcarski Jenzer Motorsport. Cieszymy się z dołączenia do GP3 - powiedział szef zespołu Andreas Jenzer. Nasz zespół znajduje się obecnie na skrzyżowaniu w swej historii i jesteśmy chętni, by pokazać innym to, co już wiemy i na co nas stać. Stworzona została dla nas szansa dołączenia od samego początku do wspaniałej nowej kategorii wyścigowej, a dzięki temu my sami jesteśmy w stanie zaoferować młodym kierowcom z Formuły Renault 2.0 i Formuły Master szansę na kontynuację swojej kariery w środowisku, z którym są już oswojeni.

Aż trzy brytyjskie zespoły znalazły się na liście startowej GP3 Series: Carlin Motorsport, Hitech Racing i Manor Racing. Carlin odegrał ważną rolę w karierze wielu kierowców Formuły 1. Ponad 40 procent zawodników dziś jeżdżących w F1 ścigało się niegdyś w barwach zespołu Carlin - napisano w wydanym przez zespół oświadczeniu. GP3 oferuje młodym kierowcom konkurencyjny bolid w wydajnej ekonomicznie serii oraz pozwala przygotować kierowców do wyścigów w środowisku F1. Nadwozie zbudowane przez Dallarę i dwulitrowy silnik turbo Renault o mocy 280 koni mechanicznych sprawiają, że mistrzostwa GP3 odpowiadają całkowicie programowi zespołu Carlin, w którym jest też Formuła 3 i Formuła Renault 3.5.


Trevor Carlin, szef Carlin Motorsport stwierdził: Jesteśmy bardzo zadowoleni, że mamy zagwarantowane miejsce w nowej GP3 Series. Wystarczy spojrzeć na sukces serii GP2, która odniosła go w krótkim czasie i można wyobrazić sobie, jakie mogą być możliwości GP3. Postrzegamy GP3 jako fantastyczną platformę dla zespołów i kierowców, którzy chcą dostać się do GP2 i F1. Z radością oczekujemy na ekscytujący sezon 2010.

Zespół GP3 należący do Carlin Motorsport będzie miał swoją siedzibę w fabryce w Chessington w Surrey, gdzie niegdyś swoją bazę miał zespół Brabham startujący w F1. Obecnie jest to też siedziba zespołu Carlin wystawiającego samochody do World Series by Renault (FR3.5).

Natomiast zespół Hitech Racing w przyszłym roku poszerzy swoją aktywność nie tylko o GP3 Series, ale i Sud-Am F3. Zostanie stworzony satelicki zespół Hitech Brazil, na czele którego stanie Rodrigo Contin, dotychczasowy inżynier Hitech Racing. Zespół wystawi do tych południowoamerykańskich mistrzostw Formuły 3 początkowo tylko jeden bolid, ale w planach są dwie Dallary. Dzięki temu posunięciu Hitech chce ułatwić młodym utalentowanym kierowcom z Ameryki Południowej przygotowanie się do rywalizacji w dużo silniejszej brytyjskiej F3.

Z informacji uzyskanych od zespołu Carlin Motorsport można wywnioskować, że sezon GP3 będzie liczył nie 7, lecz 8 rund. Już od dawna wiadomo, że GP3 ma towarzyszyć wyścigom Formuły 1 odbywającym się w Europie, poza Grand Prix Monako i Grand Prix Turcji. Jednakże wszystko wskazuje na to, że GP3 zagości także na Autodromo Internacional do Algarve w Portimao. W tym roku wyścig GP2 Series w Portugalii był ostatnią rundą tych mistrzostw. Odbył się w tydzień po Grand Prix Włoch Formuły 1.

Prowizoryczny kalendarz wyścigów GP3 na sezon 2010
DataTorKraj
19 majaCatalunyaHiszpania
127 czerwcaValenciaHiszpania
111 lipcaDonington Park lub SilverstoneWielka Brytania
125 lipcaHockenheimNiemcy
11 sierpnia HungaroringWęgry
129 sierpniaSpa-FrancorchampsBelgia
112 wrześniaMonzaWłochy
119 wrześniaAlgarvePortugalia
Źródło: gp3.totalh.com (na podstawie informacji publikowanych na stronach: f1-live.com, jenzermotorsport.ch, carlin.co.uk, britsonpole.com, autosport.com)