GP3: Webber chce pomóc młodym Australijczykom w dotarciu do F1
"To jest coś, o czym Mark mówił już od jakiegoś czasu" - twierdzi Christian Horner
08.10.0910:05
1658wyświetlenia
Mark Webber dołączył do grona kilku kierowców Formuły 1, którzy posiadają własny zespół wyścigowy w którejś z juniorskich formuł bądź w kartingu. Wystarczy wspomnieć ekipę Raikkonen Robertson Racing, Fisichella Motor Sport lub kartingowy zespół RK Kart należący do Roberta Kubicy.
Nim trafił do Formuły 1, Webber mimo talentu i umiejętności miał problemy z pokazaniem się w Europie. Teraz stworzył zespół, by dać szansę swym młodym rodakom na realizację własnych marzeń, by nie mieli takich problemów, jak on kilkanaście lat temu.
To jest coś, o czym Mark mówił już od jakiegoś czasu. On chce wejść głębiej w sport wyścigowy i pomóc młodym kierowcom z Australii- przyznał Christian Horner, współwłaściciel ekipy MW Arden, która będzie występowała w GP3 Series na australijskiej licencji.
Wśród wyselekcjonowanych zespołów jest też szwajcarski Jenzer Motorsport.
Cieszymy się z dołączenia do GP3- powiedział szef zespołu Andreas Jenzer.
Nasz zespół znajduje się obecnie na skrzyżowaniu w swej historii i jesteśmy chętni, by pokazać innym to, co już wiemy i na co nas stać. Stworzona została dla nas szansa dołączenia od samego początku do wspaniałej nowej kategorii wyścigowej, a dzięki temu my sami jesteśmy w stanie zaoferować młodym kierowcom z Formuły Renault 2.0 i Formuły Master szansę na kontynuację swojej kariery w środowisku, z którym są już oswojeni.
Aż trzy brytyjskie zespoły znalazły się na liście startowej GP3 Series: Carlin Motorsport, Hitech Racing i Manor Racing.
Carlin odegrał ważną rolę w karierze wielu kierowców Formuły 1. Ponad 40 procent zawodników dziś jeżdżących w F1 ścigało się niegdyś w barwach zespołu Carlin- napisano w wydanym przez zespół oświadczeniu.
GP3 oferuje młodym kierowcom konkurencyjny bolid w wydajnej ekonomicznie serii oraz pozwala przygotować kierowców do wyścigów w środowisku F1. Nadwozie zbudowane przez Dallarę i dwulitrowy silnik turbo Renault o mocy 280 koni mechanicznych sprawiają, że mistrzostwa GP3 odpowiadają całkowicie programowi zespołu Carlin, w którym jest też Formuła 3 i Formuła Renault 3.5.
Trevor Carlin, szef Carlin Motorsport stwierdził:
Jesteśmy bardzo zadowoleni, że mamy zagwarantowane miejsce w nowej GP3 Series. Wystarczy spojrzeć na sukces serii GP2, która odniosła go w krótkim czasie i można wyobrazić sobie, jakie mogą być możliwości GP3. Postrzegamy GP3 jako fantastyczną platformę dla zespołów i kierowców, którzy chcą dostać się do GP2 i F1. Z radością oczekujemy na ekscytujący sezon 2010.
Zespół GP3 należący do Carlin Motorsport będzie miał swoją siedzibę w fabryce w Chessington w Surrey, gdzie niegdyś swoją bazę miał zespół Brabham startujący w F1. Obecnie jest to też siedziba zespołu Carlin wystawiającego samochody do World Series by Renault (FR3.5).
Natomiast zespół Hitech Racing w przyszłym roku poszerzy swoją aktywność nie tylko o GP3 Series, ale i Sud-Am F3. Zostanie stworzony satelicki zespół Hitech Brazil, na czele którego stanie Rodrigo Contin, dotychczasowy inżynier Hitech Racing. Zespół wystawi do tych południowoamerykańskich mistrzostw Formuły 3 początkowo tylko jeden bolid, ale w planach są dwie Dallary. Dzięki temu posunięciu Hitech chce ułatwić młodym utalentowanym kierowcom z Ameryki Południowej przygotowanie się do rywalizacji w dużo silniejszej brytyjskiej F3.
Z informacji uzyskanych od zespołu Carlin Motorsport można wywnioskować, że sezon GP3 będzie liczył nie 7, lecz 8 rund. Już od dawna wiadomo, że GP3 ma towarzyszyć wyścigom Formuły 1 odbywającym się w Europie, poza Grand Prix Monako i Grand Prix Turcji. Jednakże wszystko wskazuje na to, że GP3 zagości także na Autodromo Internacional do Algarve w Portimao. W tym roku wyścig GP2 Series w Portugalii był ostatnią rundą tych mistrzostw. Odbył się w tydzień po Grand Prix Włoch Formuły 1.
Prowizoryczny kalendarz wyścigów GP3 na sezon 2010 | ||||
Data | Tor | Kraj | ||
---|---|---|---|---|
1 | 9 maja | Catalunya | Hiszpania | |
1 | 27 czerwca | Valencia | Hiszpania | |
1 | 11 lipca | Donington Park lub Silverstone | Wielka Brytania | |
1 | 25 lipca | Hockenheim | Niemcy | |
1 | 1 sierpnia | Hungaroring | Węgry | |
1 | 29 sierpnia | Spa-Francorchamps | Belgia | |
1 | 12 września | Monza | Włochy | |
1 | 19 września | Algarve | Portugalia | |