Ekspozycja marki Brawn w 2009 roku warta 255 mln doloarów
Tak przynajmniej wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę Margaux Matrix
19.10.0917:48
2685wyświetlenia
Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę Margaux Matrix, ekspozycja marki zespołu z siedzibą w Brackley - Brawn GP była w 2009 roku warta co najmniej 255 milionów dolarów.
W odróżnieniu od innych rywali, dysponujących wsparciem producentów samochodów bądź dużych przedsiębiorstw, jak producent napojów energetyzujących Red Bull, ekspozycja w mediach ma niewielką wartość dla Brawn GP, którego głównym celem jest ściganie się w zawodach grand prix.
Jednakże osiągnięty sukces reklamowy musi być bolesny dla japońskiego producenta samochodów - Hondy, która sprzedała zespół jego zarządowi z Rossem Brawnem na czele z powodu spadku sprzedaży nowych samochodów, będącej następstwem kryzysu ekonomicznego.
Margaux Matrix podało sumę 255 milionów dolarów, analizując transmisje telewizyjne z pierwszych 15 wyścigów tego sezonu oraz porównując ceny reklam w 18 krajach. Bolidy Brawna były pokazywane przez blisko dziewięć godzin w międzynarodowym przekazie z tych wyścigów, co było wynikiem lepszym od Ferrari oraz trzy razy lepszym od czasu antenowego Hondy w 2008 roku.
Źródło: F1-Live.com
KOMENTARZE