GP3: Ralf Schumacher szefem zespołu Mücke?
Jeśli informacja ta się potwierdzi, będzie to już drugi kierowca z F1 zaangażowany w GP3
21.10.0910:52
2203wyświetlenia
Gazeta Bild napisała w poniedziałkowym wydaniu, że 34-letni Ralf Schumacher będzie szefem niemieckiego zespołu Mücke Motorsport w GP3 Series. Ralf w latach 1997-2007 ścigał się w Formule 1 w zespołach Jordan, Williams, Toyota wygrywając 6 wyścigów. Od dwóch lat startuje w DTM, gdzie reprezentuje Mercedesa.
Mücke Motorsport istnieje od 1998 roku i obecnie udziela się w takich seriach wyścigowych, jak: DTM, Formuła 3 Euro Series, Formuła BMW Europe i ADAC GT Masters. Właścicielem zespołu jest Peter Mücke. W zespole tym w F3 Euro Series w 2004 roku jeździł Robert Kubica.
Jeśli informacja ta się potwierdzi, Ralf Schumacher będzie już drugim kierowcą pochodzącym z Formuły 1, zaangażowanym w nowe mistrzostwa GP3 Series. Jednym z 10 zespołów, które w 2010 roku wystąpią w GP3, jest ekipa MW Arden, której współwłaścicielem jest Mark Webber.
Nieco wcześniej zespół Addax Team wydał oświadczenie, w którym zakomunikował, że Alejandro Agag będzie pełnił funkcję szefa zespołu w GP3 Series, Alberto Longo będzie dyrektorem sportowym, zaś Carlos Nunes nowym dyrektorem technicznym. Są to ludzie, którzy w przeszłości reprezentowali tak prestiżowe zespoły w Formule 1, jak Benetton oraz Renault.
Siedzibą Addax Team będzie kwatera główna zespołu w Walencji. Zespół GP3 będzie dzielił pomieszczenia z ekipą GP2. W tej serii zespół startuje od samego jej początku, choć w latach 2005-2008 funkcjonował pod nazwą Campos Racing (aktualnie ekipa Campos Meta przygotowuje się do debiutu w Formule 1 w sezonie 2010).
Podobne oświadczenie wydał również na początku miesiąca Tech 1 Racing - francuska ekipa z siedzibą w Tuluzie. Stwierdzono w nim, że jest to duży krok w rozwoju tego zespołu.
To duży zaszczyt dla Tech 1 Racing, który został wybrany do GP3 Series- uważa Simon Abadi, menedżer zespołu.
To pokazuje, że udało nam się wypromować naszą nazwę w świecie wyścigów bolidów na przestrzeni zaledwie kilku lat. Bardzo ważne dla nas będzie, że jesteśmy w GP3 od pierwszego sezonu. Poziom tych mistrzostw będzie bardzo wysoki i stanowi to fantastyczne wyzwanie dla całego naszego zespołu. To logiczny krok w rozwoju Tech 1 Racing.
Naszym zamiarem jest posiadanie jednego doświadczonego kierowcy i dwóch młodzików. GP3 stanowi bardzo dobre uzupełnienie dla Formuły Renault 3.5 i w obu tych kategoriach będziemy występowali w przyszłym roku. Tech 1 Racing będzie miało teraz swoją ekipę juniorską w kategorii single-seater. GP3 stanowi perfekcyjne pole do treningu dla młodych kierowców i dobre przygotowanie do Formuły Renault 3.5. Będziemy teraz mogli zaoferować młodym kierowcom swoistą ścieżkę kariery w naszym zespole w ich drodze do Formuły 1.
Pierwszy bolid GP3 powinien trafić do bazy zespołu Tech 1 już na początku stycznia 2010 roku, kolejne dwa w lutym, przed oficjalnymi testami w marcu.
Będzie to bardzo interesujące, kiedy poddamy ten nowy bolid testom. Bardzo dobrze wykorzystaliśmy nasz czas poprzednio, zdobyliśmy w zeszłym roku drugi tytuł mistrzowski w klasyfikacji zespołów, już w pierwszym roku korzystania z nowej wersji bolidu Formuły Renault 3.5. Także teraz mamy przewagę, bo już poprzednio pracowaliśmy z nadwoziami Dallary i silnikami Renault, a jak tylko nowe bolidy GP3 do nas dotrą od razu poddamy je dogłębnej analizie, aby w pełni zrozumieć ich działanie. Do tego czasu chcemy dobrze zorganizować nasz dział, który będzie reprezentował nas w tej kategorii, byśmy mogli zapewnić kierowcom dobre auto. Mamy dwa zasadnicze programy do realizacji na rok 2010, zatem będzie to dla nas kluczowy sezon.
Źródło: gp3.totalh.com (na podstawie informacji publikowanych na stronach: motorsport.com, motorsport-total.com)
KOMENTARZE