Nocny przejazd po torze Yas Marina + garść danych
Kolejna zapowiedź nowego toru w Emiratach Arabskich, opublikowana przez Jamesa Allena
24.10.0910:27
4440wyświetlenia
W zeszłym tygodniu na blogu Jamesa Allena pojawił się film nagrany w trakcie dziennego przejazdu dwumiejscowym bolidem po torze Yas Marina, który można było i u nas obejrzeć. W tym tygodniu Allen umieścił z kolei film z nocnego przejazdu, wraz z garścią informacji na temat toru - daje to przedsmak tego, co czeka nas w przyszły weekend.
Moment rozpoczęcia wyścigu został zaplanowany tak, by zaczął się o zmierzchu i skończył się po zmroku (na Bliskim Wschodzie zmrok zapada dość wcześnie, więc faktycznie, przy rozpoczęciu wyścigu o 17.00 możliwe jest, by skończył się on "w ciemnościach" - przyp. tłum.). Jeśli chodzi o "dane toru" (a zatem kwestię zużycia paliwa i związaną z tym strategię wyścigową), sytuacja wygląda następująco:
Zużycie paliwa jest niewysokie - około 2,59 kg/okrążenie (stosunkowo długie - 5,554 km). W związku z tym, współczynnik zużycia paliwa to około 0,32 sekundy na 10 kg paliwa (czyli każde 10 kg paliwa spowalnia bolid o 0,32 sekundy). Te parametry zbliżają tor Yas Marina do Malezji (choć w Abu Zabi współczynnik zużycia paliwa jest niższy) i do Bahrajnu (ale tor w Emiratach w mniejszym stopniu obciąża silnik).
Wygląda na to, że duży wpływ na dobór strategii będzie miał wyjazd z alei serwisowej i w piątek zespoły poświęcą sporo czasu na sprawdzenie, jak długo wyjeżdża się z tunelu. Koniec ograniczenia prędkości znajduje się przed wjazdem do tunelu, więc z pewnością kierowcy będą sprawdzać, co można zrobić w tej kolejnej sekcji.
Co warto zauważyć, w tunelu nie ma dźwigu, przy pomocy którego można by usunąć uszkodzony bolid - jest jedynie wyjście ewakuacyjne, do którego można przenieść uszkodzony bolid. Wygląda również na to, że ze względu na fakt dość długiego wjazdu do alei serwisowej (12 sekund), wyścig trzeba pojechać na dwa postoje.
Źródło: JamesAllenOnF1.com
KOMENTARZE