Nocny przejazd po torze Yas Marina + garść danych

Kolejna zapowiedź nowego toru w Emiratach Arabskich, opublikowana przez Jamesa Allena
24.10.0910:27
Michał Respond
4440wyświetlenia

W zeszłym tygodniu na blogu Jamesa Allena pojawił się film nagrany w trakcie dziennego przejazdu dwumiejscowym bolidem po torze Yas Marina, który można było i u nas obejrzeć. W tym tygodniu Allen umieścił z kolei film z nocnego przejazdu, wraz z garścią informacji na temat toru - daje to przedsmak tego, co czeka nas w przyszły weekend.

Moment rozpoczęcia wyścigu został zaplanowany tak, by zaczął się o zmierzchu i skończył się po zmroku (na Bliskim Wschodzie zmrok zapada dość wcześnie, więc faktycznie, przy rozpoczęciu wyścigu o 17.00 możliwe jest, by skończył się on "w ciemnościach" - przyp. tłum.). Jeśli chodzi o "dane toru" (a zatem kwestię zużycia paliwa i związaną z tym strategię wyścigową), sytuacja wygląda następująco:

Zużycie paliwa jest niewysokie - około 2,59 kg/okrążenie (stosunkowo długie - 5,554 km). W związku z tym, współczynnik zużycia paliwa to około 0,32 sekundy na 10 kg paliwa (czyli każde 10 kg paliwa spowalnia bolid o 0,32 sekundy). Te parametry zbliżają tor Yas Marina do Malezji (choć w Abu Zabi współczynnik zużycia paliwa jest niższy) i do Bahrajnu (ale tor w Emiratach w mniejszym stopniu obciąża silnik).

Wygląda na to, że duży wpływ na dobór strategii będzie miał wyjazd z alei serwisowej i w piątek zespoły poświęcą sporo czasu na sprawdzenie, jak długo wyjeżdża się z tunelu. Koniec ograniczenia prędkości znajduje się przed wjazdem do tunelu, więc z pewnością kierowcy będą sprawdzać, co można zrobić w tej kolejnej sekcji.

Co warto zauważyć, w tunelu nie ma dźwigu, przy pomocy którego można by usunąć uszkodzony bolid - jest jedynie wyjście ewakuacyjne, do którego można przenieść uszkodzony bolid. Wygląda również na to, że ze względu na fakt dość długiego wjazdu do alei serwisowej (12 sekund), wyścig trzeba pojechać na dwa postoje.


Źródło: JamesAllenOnF1.com

KOMENTARZE

14
jan5
25.10.2009 09:31
ja tam nie lubie dzwieku nowej v8
omen10
25.10.2009 07:11
Wiecie co? Szczerze coś wam powiem. Odgłosy silników F1 to muzyka dla moich uszu :) Totalnie odpływam ;)
Iwan
24.10.2009 07:51
Zauwarzyliście że tam nie ma namalowanych pól startowych i lini mety xd
niza
24.10.2009 05:17
Dźwięk silnika jak większość zauważyła niesamowity. Melodia dla motomaniaka :)
maiesky
24.10.2009 04:31
Coś mi tu się nie zgadza. współczynnik zużycia paliwa to około 0,32 sekundy na 10 kg paliwa Zużycie paliwa to jak piszesz 2,59 kg/okrążenie, a 0,32 to tzw fuel effect. Z tymi parametrami jednak bliżej mu do Turcji niż Malezji i Bahrajnu. A pieśń silnika rzeczywiście piękna. Ostatnio oglądałem GP Japoni 2005 i nawet moja żona zauważyła różnicę w brzmieniu względem obecnych.
ice
24.10.2009 02:26
dzwieki sa takie jakby jezdzil po jakiejs duzej hali, mam nadzieje ze podobnie bedzie w tv
omen10
24.10.2009 01:55
A nie McLaren MP4/98T? ;)
jan5
24.10.2009 12:01
ten silnik to jakis v10 kręcocy się do 10tys obrotów tor robi wrazenie ale zapewne gp na nim nie
bicampeon
24.10.2009 11:53
Senna chyba zostanie etatowym pracownikiem Yas Marina ;)
michal5
24.10.2009 11:29
szkoda ze już niema tego dźwięku
McLuke
24.10.2009 11:13
Zastanawiam się tylko, co widzi ta druga osoba :P Przez ten zagłówek, to moze chyba tylko na boki patrzeć, chociaż i to jest moim zdaniem wątpliwe ;) A tak poza tym to moim zdaniem, wyścig zapowiada się ciekawie :) :) @Maraz-myśle, ze prędzej Minardi - Arrows miał bolid 3 osobowy ;P P.S.: Ach ten dźwięk... ;D
Maraz
24.10.2009 10:14
Stary dwuosobowy bolid F1 - prawdopodobnie jakiś Arrows lub Minardi.
Ralph1537
24.10.2009 10:02
co to za bolid?
omen10
24.10.2009 09:42
Heh dźwięk z onboardu niczym V10 z 1997 :)