GP3: Zespoły przygotowują się do nowego sezonu
Mücke zwiększa zaangażowanie w wyścigi, ART zamierza zredukować liczbę bolidów w F3
25.10.0920:32
2568wyświetlenia
To jest kolejny krok, dzięki któremu nasz zespół zaoferuje kierowcom kompletny program wejścia do czołowej formuły- powiedział tuż przed finałem serii Deutschen Tourenwagen Masters i F3 Euro Series na torze Hockenheim Peter Mücke, właściciel Mücke Motorsport.
Mücke jest jedyną ekipą z Niemiec wybraną do udziału w GP3 Series od sezonu 2010. Szef zespołu dodał też, że proces selekcji kierowców do GP3 rozpocznie się na początku listopada. Działaniami zespołu w GP3 będzie kierował Ralf Schumacher, który w roku 2008 jeździł w DTM właśnie w Mücke. W przyszłym roku zespół ten poza GP3 i DTM będzie startował także w mistrzostwach F3 Euro Series, Formuły BMW Europe i Formuły ADAC Masters.
Swój program w F3 Euro Series w przyszłym roku najprawdopodobniej ograniczy zaś ekipa ART Grand Prix. Serwis internetowy autohebdo.fr dowiedział się, że zespół planuje zmniejszyć liczbę bolidów wystawianych do tej serii z czterech do trzech. Jest to związane z zaangażowaniem się w GP3.
O swoich aspiracjach związanych z GP3 mówił niedawno 16-letni Rio Haryanto z Indonezji. Jego rodacy już teraz uważają go za przyszłą gwiazdę Formuły 1. Haryanto urodził się w miejscowości Solo na Jawie, aktualnie jest liderem Formuły BMW Pacific i reprezentuje Team Qi-Meritus - jedną z najbardziej znanych ekip wyścigowych w Azji. Ma duże szanse na tytuł mistrzowski w tym roku.
Rio poza edukacją w jednej ze szkół w Singapurze jest kierowcą wyścigowym z aspiracjami na starty w F1. Jego karierę sponsoruje od początku Kiky Stationery, przedsiębiorstwo kierowane przez jego 50-letniego ojca Sinyo Haryanto. Sinyo wydał na syna już ponad milion euro. Kilka tygodni temu nowym strategicznym sponsorem młodego kierowcy została firma Telkomsel, której 35% udziałów należy do SingTel, sponsor Grand Prix Singapuru F1. W ciągu 3 lat nowy sponsor wyłoży na Rio 50.000 euro.
Zaczynał od kartingu mając 9 lat. Od 2008 roku jeździ nieprzerwanie w azjatyckiej Formule Renault 2.0 i Formule BMW Pacific. W tym sezonie zaliczył też dwa wyścigi w Formule BMW Europe, a także zadebiutował w wyścigach Formuły 3 w Australii.
Po tym, jak zainwestowałem w niego taką sumę pieniędzy oczywiście chciałbym, aby mój syn wygrywał. Kolejnym krokiem w jego karierze powinna być GP3- twierdzi Sinyo.
Rio dodaje:
Jak większość młodych kierowców marzę, by zostać kiedyś kierowcą F1. Wiem, że kilku Azjatów odnosiło sukcesy w F1. Dam z siebie wszystko, aby trafić na jak najwyższy poziom wyścigów samochodowych. Niewykluczone, że Rio Haryanto będzie w przyszłości kierowcą MW Arden - jedynego w stawce zespołu spoza Europy. Wśród innych kierowców mogących wystartować w GP3 wymienia się takie osoby, jak: Johnny Cecotto Jr z Wenezueli, Victor Jensen z Islandii, Martín Scuncio z Chile, Alexander Rossi ze Stanów Zjednoczonych.
Źródło: gp3.totalh.com (na podstawie informacji publikowanych na stronach: tnp.sg, moz.de, autohebdo.fr)
KOMENTARZE