Ecclestone chce 20 wyścigów w sezonie

Podobne zdanie na ten temat ma też Nick Heidfeld
01.11.0916:43
Mariusz Karolak
2809wyświetlenia

Bernie Ecclestone stwierdził, że jest zwolennikiem tego, by w kalendarzu Formuły 1 było 20 wyścigów. Uważa, że jest to możliwe przy obecnych ograniczeniach testów, a dzięki temu w kalendarzu zagościłyby nowe rundy.

Zawsze twierdziłem, że 20 wyścigów jest możliwe, a teraz jest coraz więcej ludzi, którzy popierają ten pomysł - powiedział szef FOM. Nikt nie chce testów. Według mnie zawsze było tak, że testy oznaczały wydawanie pieniędzy, a wyścigi zarabianie. Pozwólmy zespołom na testy w poniedziałek po wyścigu, kiedy wszyscy są na torze, mają opłacone miejsca w hotelach i zapewnioną całą logistykę.

Podobne zdanie na ten temat ma też Nick Heidfeld: Według mnie przyszłość Formuły 1 jest tam, gdzie są pieniądze, ale chciałbym, aby była dobra równowaga między rundami na torach starych, za którymi kryje się bogata historia, a zupełnie nowymi obiektami, które wyglądają jak ten tutaj w Abu Zabi. F1 to mistrzostwa świata, więc dobrze się dzieje, że są one rozgrywane w różnych krajach i miejscach różnych kulturowo. Nie miałbym nic przeciwko 20 wyścigom w roku, tym bardziej teraz, kiedy ilość testów jest bardzo ograniczona.

Ecclestone ma w planach wprowadzanie F1 na nowe rynki. W przyszłym roku F1 zagości w Korei Południowej, a w sezonie 2011 spodziewane jest przeprowadzenie rundy w Indiach i Rosji. Jestem przytłoczony i myślę, że każdy czuje to samo, kiedy widzi to wszystko, to jest wręcz monstrualne - powiedział Ecclestone o torze Yas Marina w Abu Zabi. Kiedy byłem tu z wizytą w kwietniu wiele rzeczy nie było jeszcze skończonych, ale wiedziałem, że będzie ukończone na wyścig jesienią. Spójrzmy, jak to wszystko wygląda. To właściwie cud, jeśli pomyśli się o tym, od czego się to zaczęło.

Przybyliśmy do kraju, gdzie ludzie są zdeterminowani, by osiągnąć swoje cele. To proste. Czasem jestem krytykowany, że rozmawiam z miejscami, gdzie jest niewielkie albo żadne dziedzictwo związane z wyścigami samochodowymi. Lecz spójrzmy, co się dzieje w kraju, takim jak ten, gdzie nie ma takiego dziedzictwa!

Źródło: Eurosport.Yahoo.com

KOMENTARZE

17
Makazaur
22.11.2009 08:02
po co oni nowe tory budują przecież są te stare, te legendy - Imola, Indianapolis, A1-Ring, Magny Cours (dobrze że wraca tak samo Montreal), Silverstone żeby został
michal5
03.11.2009 01:38
może być 20 wyścigów ale musi być imola
MJpoland
02.11.2009 08:57
W internecie znajdzie się wszystko;) Wystarczy tylko dokładnie poszukać;) Na pewno na jakiś stronach sportowych będą nawet relacje na żywo z tych serii... a w ostateczności można poszukać powtórek tych wyścigów choćby przez torrenty lub na youtubie, gdzie trafia wszystko - na pewno jest jakaś telewizja która to transmituje więc na pewno będzie ktoś kto to ogląda i co za tym idzie będzie ktoś kto to nakręci. Jeśli masz jakieś kolejne pytania to na priv, bo już tu mały offtop wyszedł. Mam nadzieję że Się admini nie obrażą;) - na szczęście temat już stary więc chyba nikomu to nie przeszkadza.
Smola
02.11.2009 08:16
Drogi bracie, gdzie takie wspaniałości oglądać? ;)
MJpoland
01.11.2009 10:00
Smola, zawsze pozostaje GP2 Asia i Superleague Formula;) - one startują w sezonie "zimowym"
Smola
01.11.2009 08:57
Benie to fanatyk, chciwy sknera, ale przede wszystkim wizjoner! Jestem za jeszcze większym zglobalizowaniem Formuły 1, a 20 wyścigów jest jak najbardziej wskazane. Już mi się płakać chce, na myśl o tak dłuuugiej absencji F1 na ekranie mojego TV...
fernandof1
01.11.2009 07:53
a co wy z tym Edkiem wyskakujecie było mineło a jeśli chodzi o testy to kiedy sie zaczynają bo ja jestem zielony p.s; chodzi mi o tych kierowców co nie są objętymi jakimś programem rozwojowym
Piotrek15
01.11.2009 07:37
@jan5 skończ z tymi głupotami... Bernie fajna inicjatywa, ale lepiej byłoby przywrócić kilka testów w sezonie zostawić tyle wyścigów ile jest. Bo koszta raczej te same...
jan5
01.11.2009 04:50
tak jak pisałem 20 wyscigów ale przynzajmniej 1 badz dwa wyscigi musi opuscic etatowy kierowca na rzecz testowego
Sobciu
01.11.2009 04:44
Irvine miał talent tylko jeżdżąc w teamie z najlepszym kierowcą w historii można albo dać na luz (Irvine) albo się frustrować (Barrichello) i tak miał wiele pecha w 97 a 96 to już kpina jeżeli chodzi o awaryjność Ferrari. A jak się nadarzyła okazja do walki to Eddie ją wykorzystał bo przecież nikt nie kazał Hakkinenowi popełniać głupich błędów bo jestem pewien że w równym sprzęcie to Irvine by wygrał z Hakkinenem.
Yurek
01.11.2009 04:33
Button zwrócił na siebie uwagę już pierwszym wyścigiem, bo przez długi czas był 6. Irvine też, bo blokował dublującego go Sennę i jechał jak wariat. Z 4 wyścigów wygranych w 1999 trzy (Australia, Niemcy, Malezja) Irvine wygrał na oczywistym farcie. Według mnie Button jest znacznie lepszy.
Saruto
01.11.2009 04:28
Najlepszy system punktowy jest w wyścigach motocyklowych ;) a tor w Abu Zabi to kasa wywalona w błoto ;)
Yurek
01.11.2009 04:25
@Jacobss - pamiętam i Malezję, i Niemcy (Salo), właśnie chodzi mi o to, że Irvine nie zasługiwał na tytuł, a przy nowym systemie by go zdobył. Natomiast pisząc o Malezji, pewnie chodzi Ci o te dyfuzory, powiem tak - według mnie Dennis wyjątkowo nie umiał przegrywać, co udowodnił też w Brazylii w 2007 ("w imię przepisów"). Ustalono, że Ferrari w 1999 były zgodne z regulaminem, dla mnie to wystarczy.
Sobciu
01.11.2009 04:21
Irvine jest mistrzem !!! Eddie pamiętam !
Jacobss
01.11.2009 04:16
Yurek - A o tym, że Irvine nieuczciwie w Malezji zgarnął 10 punktów już zapomniałeś? Mika był pełnoprawnym mistrzem, a to, że przy nowej punktacji nie byłby mistrzem, zawdzięczamy nieobiektywnej postawie FIA.
Yurek
01.11.2009 04:11
Bez przesady z tym zmienianiem punktacji. Na samym początku było 8-6-4-3-2-1 + 1 za najszybsze okrążenie, i ludzie żyli. Miałem nerwy, gdy zmieniano system na nowy, według mnie lepszy był 10-6-4-3-2-1, jakby to powiedzieć, "bardziej obiektywny" (według nowego systemu np. Irvine zdobyłby tytuł w 1999).
twardy
01.11.2009 04:02
Fajnie gdyby zmienili system przyznawania punktów, np: 1miejsce --> 15pkt 2 --> 11 3 --> 9 4 --> 7 5 --> 6 6 --> 5 7 --> 4 8 --> 3 9 --> 2 10 --> 1