10 faktów o Pedro de la Rosie
Przedstawiamy dziesięć faktów o Hiszpanie podanych przez serwis AUTOSPORT
19.01.1018:51
2602wyświetlenia
Po siedmiu latach spędzonych w McLarenie, gdzie był kierowcą testowym, Pedro de la Rosa powróci w tym sezonie do ścigania się w Formule 1 z zespołem Petera Saubera.
Oto dziesięć faktów o Hiszpanie podanych przez serwis AUTOSPORT:
- Pedro de la Rosa jest jednym z 57 kierowców, którzy zdobyli punkty w swoim debiutanckim grand prix - miało to miejsce w 1999 roku w Australii po tym, jak we wcześniejszym roku przetestował po raz pierwszy bolid F1 na zaproszenie Jordana. Swój pierwszy wyścig ukończył na szóstej pozycji, zdobywając punkt dla zespołu Arrows.
- Przed dołączeniem do Formuły 1, hiszpański kierowca spędził kilka lat ścigając się w Japonii, gdzie wygrał Formułę Nippon i mistrzostwa GT.
- Podczas 10-letniego okresu w F1, jeździł dla Arrowsa, Jaguara i McLarena, a jego najlepsza pozycja w mistrzostwach to 11 miejsce w 2006 roku, kiedy zdobył 19 punktów.
- De la Rosa uczestniczył w 84 grand prix, jego najlepszy rezultat to drugie miejsce w 2006 roku podczas GP Węgier (wygrał wtedy Jenson Button). Ostatni pełny sezon przejeździł z Jaguarem w 2002 roku.
- De la Rosa będzie drugim najstarszym kierowcą w stawce w sezonie 2010, mając 38 lat - jedynie Michael Schumacher jest starszy, mając 41 lat.
- Jest piątym najbardziej doświadczonym kierowcą testowym F1 w historii - jedynie Luca Badoer, Alex Wurz, Jarno Trulli oraz David Coulthard spędzili więcej dni na testach. Był kierowcą testowym i rezerwowym McLarena przez siedem lat i brał udział w 353 dniach testowych od początku swojej kariery.
- Z 29 punktami na koncie, w tym jednym podium i jednym najszybszym okrążeniem, jest drugim najlepiej radzącym sobie kierowcą w Formule 1 z Hiszpanii, ustępując jedynie Fernando Alonso.
- Dołączając do Alonso i prawdopodobnie do Jaime Alguersuariego w stawce w 2010 roku, będzie to pierwszy raz w F1, gdy na torze spotka się trzech Hiszpanów.
- Katalończyk jest przewodniczącym Stowarzyszenia Kierowców Grand Prix (GPDA).
- Jego aktualna ksywka to „The Barcelona Bullet”, chociaż został również nazwany „Nihon Ichi” - numer jeden w Japonii - gdy ścigał się w tym kraju.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE