Nowy bolid Williamsa nie jest zwykłą ewolucją FW31

Mechanicy Williamsa wyrabiają się już z wymianą wszystkich kół bolidu w mniej niż 3 sekundy
21.01.1013:39
Marek Roczniak
3895wyświetlenia

Dyrektor techniczny Williamsa - Sam Michael powiedział magazynowi AUTOSPORT, że ich nowy samochód nie jest zwykłą ewolucją zeszłorocznego modelu FW31. Stajnia z Grove swoje nadzieje pokłada w agresywnym podejściu do nowego pakietu aerodynamicznego.

FW32 powstał praktycznie rzecz biorąc z czystej kartki papieru, zaczynając od przodu, a na tyle kończąc - powiedział Australijczyk. To właściwie zupełnie nowy samochód pod względem aerodynamicznym.

Według Michaela, radykalnie zmienione przepisy na sezon 2009 dały brytyjskiemu zespołowi szansę zmniejszenia straty do czołówki. Ponadto jest zdania, że stałe osiągi Williamsa w ubiegłym sezonie dały im mocne fundamenty do wykonania kolejnego kroku naprzód. To, że mieliśmy równo jeżdżący samochód na wszystkich torach w 2009 roku i wyeliminowaliśmy wiele niedoskonałości z poprzedniego modelu, dodało nam pewności siebie.

Dyrektor techniczny Williamsa jest także zdania, że kombinacja weterana Rubensa Barrichello i mistrza GP2 - Nico Hulkenberga daje im mocny skład kierowców zdolny do zrealizowania celu, jakim jest wygrywanie wyścigów. Rubens to dość wymagający facet, w pozytywnym tego słowa znaczeniu, ponieważ chce szybko osiągać swoje zamierzenia. Jest mało prawdopodobne, aby był w F1 za pięć lat ze względu na swój wiek, zatem jego pośpiech jest zrozumiały.

Jeśli chodzi o Hulkenberga, to zdaniem Michaela jest on jednym z najlepiej ocenianych młodych kierowców i po dwóch latach bycia testerem jest już w pełni zintegrowany z zespołem z Oxfordshire. Nico będzie w stanie wystarczająco naciskać na Rubensa. Był szybki już od początku współpracy z Williamsem i jest także bardzo wymagający wobec siebie.

Tymczasem jak informuje Claire Williams, odpowiedzialna w stajni z Grove za kontakty z mediami, mechanicy Williamsa wyrabiają się już z wymianą wszystkich czterech kół bolidu w mniej niż trzy sekundy. Zespół trenuje obecnie pit-stopy w swojej fabryce. Zakaz tankowania paliwa w trakcie wyścigów od tego sezonu oznacza, że szybka wymiana kół będzie bardzo ważna.

Źródło: Autosport.com, F1Fanatic.co.uk

KOMENTARZE

13
Jędruś
22.01.2010 08:55
Ta, a ja bym chciał V12 8.0 z podwójnym turbo tylko kogo to obchodzi?
d3cK
21.01.2010 04:48
to prawda:) takie zenujace komentarze powinny byc usuwane przez moderatorow...
marian3251
21.01.2010 04:37
chyba nam się z onetu przenoszą...
SirKamil
21.01.2010 04:08
"silniki 3.0 z turbina pomazyc tylko iajaka aerodynamika, mocccccccccccccccccccccccc!!!!!!!!!111 byla z nimi i to jaka, az latali na prostej startowej :)" że co... co niby mieli? 3.0 turbo?...
1koval
21.01.2010 04:02
A ja wam mówię,że sir Frank będzie miał szczęście aw przyszłym roku i okaże się... czarnym koniem F1 2010... mam takie dziwne przeczucie.
archibaldi
21.01.2010 02:19
żeby z tej koncepcji "od zera" nie wyszło coś dużo gorszego od poprzedniego calkiem udanego modelu. Powinni na nim bazowac, bo moga wtopić..
kuba_new
21.01.2010 02:18
a ja pamietam jak W jezdzil pod silnikeim renault i wygrywal na nim mansell to byly czasy takich kierowcow nam trzeba silniki 3.0 z turbina pomazyc tylko iajaka aerodynamika, mocccccccccccccccccccccccc!!!!!!!!!111 byla z nimi i to jaka, az latali na prostej startowej :)
fordern
21.01.2010 02:15
Romansz, w DTM 3 sekundy to jest podstawa ;)
Anderis
21.01.2010 01:50
SoBcZaK- o FW30 mówili, że robią go od czystej kartki. Tamten bolid był niezły na początku sezonu i beznadziejny w drugiej połowie, ale nie ma się co dziwić, skoro jeszcze nim pierwszy raz wyjechał na tor, już pracowano nad jego następcą (FW31).
RomanSz
21.01.2010 01:32
Wymieniają koła w 3 sekundy - nawet w poprzednich latach było trochę problemów ze źle założonymi kołami, najwięcej w Renault, strach pomyśleć co teraz się będzie działo.
Ferrarif1
21.01.2010 01:23
scanner jemu chyba o co innego chodziło ale twoja interpretacja mi się też podoba
scanner
21.01.2010 01:06
Papierowym bolidem to testów zderzeniowych raczej nie zaliczą..
SoBcZaK
21.01.2010 12:53
„FW32 powstał praktycznie rzecz biorąc z czystej kartki papieru, zaczynając od przodu, a na tyle kończąc” Nie chce nic mówić ale już pare lat temu (nie pamiętam dokłądnie, który to był rok ale Sam mówił identyczne słowa a ich bolid jakoś nie był z czołówki...