Nowy bolid BMW Sauber ujrzał światło dzienne (+zdjęcia)
Pedro de la Rosa i Kamui Kobayashi zaprezentowali w Walencji bolid C29
31.01.1015:04
16929wyświetlenia

Ekipa BMW Sauber, jako trzeci zespół w stawce, zaprezentowała dzisiaj w Walencji swój bolid na rok 2010, model C29. Samochód z napędem Ferrari jest pierwszą konstrukcją szwajcarskiego zespołu po rozstaniu się z firmą BMW z końcem 2009 roku.
Zespół nadal jest kierowany przez Petera Saubera, który sprzedał go BMW w roku 2005, ale ponownie przejął w ostatnich miesiącach. Obecność Saubera w stawce przez długi czas była niewiadomą i została potwierdzona dopiero wówczas, gdy z rozgrywek wycofała się Toyota.
Kierowcami "płetwiastego" bolidu C29 będą Pedro de la Rosa i Kamui Kobayashi. Kolory użyte w malowaniu są bardzo podobne do tych z epoki BMW, ale z większą ilością białego miejsca, ze względu na brak odpowiedniej ilości sponsorów. Pierwsza jazda bolidu będzie miała miejsce jutro, wraz z rozpoczęciem sesji testowych.
Ostatnie miesiące były dla nas okresem wytężonej pracy- powiedział Peter Sauber.
Najpierw musieliśmy walczyć, aby utrzymać miejsce w stawce, potem, by przygotować odpowiedni pojazd. Prace nad autem na rok 2010 były prowadzone bez zakłóceń od wiosny 2009, pomimo całego zamieszania dziejącego się wokół.
Zgodnie z naszą tradycją, jako kierowców zdecydowaliśmy się wybrać 'doświadczonego wygę' i 'zdolnego młodzieńca' - zwykle, dzięki takiej mieszance odnosiliśmy sukcesy. Pedro przez wiele lat pracował nad rozwojem technicznym bolidu w czołowym zespole, z czego chcielibyśmy skorzystać. Młody Kamui ma nam również wiele do zaoferowania - w zeszłym roku, szczególnie w Abu Zabi, zrobił na mnie duże wrażenie.
De la Rosa wraca do ścigania po siedmiu latach pracy na etacie kierowcy testowego.
Wreszcie czuję się jak prawdziwy kierowca wyścigowy- powiedział Hiszpan.
Brakowało mi współzawodnictwa na torze, jakkolwiek w ostatnich czasach zdobyłem mnóstwo wiedzy technicznej, którą chcę wspomóc zespół.
Kobayashi, który debiutował w Formule 1 w zeszłym roku w Toyocie, dodał:
Jestem bardzo dumny, że Peter Sauber uwierzył we mnie i jestem zdeterminowany, aby go nie rozczarować. Mam nadzieję, że pod koniec (sezonu - przyp. tłum.) również będzie ze mnie dumny.
Dyrektor techniczny zespołu Willy Rampf powiedział, że przy projektowaniu samochodu wykorzystano doświadczenie zdobyte w ostatnim roku, kiedy to zespół zmagał się ze stabilnością formy.
Rozwój bolidu BMW Sauber C29 został oparty na doświadczeniach zdobytych w zeszłym roku i na zmianach rozwojowych, które wprowadziliśmy w końcówce sezonu- dodał projektant.
Konieczne było oczywiście wprowadzenie zmian związanych z nowymi przepisami wiążącymi się z zakazem tankowania w trakcie wyścigu - na przykład niezbędne było dostosowanie auta do nowych, węższych opon z przodu i szerszych z tyłu.
^galeria,245
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE