Wypowiedzi Renault po pierwszym dniu testów

Robert Kubica: "Mój pierwszy dzień testów w R30 poszedł dobrze"
01.02.1020:02
Master
10263wyświetlenia

Robert Kubica ukończył pierwszy dzień testów na torze Ricardo Tormo w Walencji. Kierowca Renault zajął ostatnie miejsce w tabeli, przejeżdżając 69 okrążeń, które dostarczą inżynierom cennych danych na temat zachowania nowego samochodu. Po południu zespół eksperymentował z rozłożeniem masy.

Jak można wywnioskować z wypowiedzi głównego inżyniera wyścigowego Renault - Alana Permane'a - zespół skupił się na długich przejazdach z dużym obciążeniem paliwa. Kubica wykonał przejazd liczący ponad 30 okrążeń i to w jego trakcie uzyskał swój najlepszy czas wynoszący równo 1:15:000, zatem jak na razie nie należy martwić się zbytnio ostatnią pozycją Polaka.

Robert Kubica: Mój pierwszy dzień testów w R30 poszedł dobrze. Mieliśmy sporo rzeczy do sprawdzenia, aby upewnić się, że są niezawodne. Poszło to gładko i bez większych problemów. Jutro będziemy pracować nad balansem samochodu i spróbuję jeszcze w większym stopniu zrozumieć samochód. Przednie, węższe opony z całą pewnością miały wpływ na bolid, ale trudno mi to dokładnie ocenić, jako że była to moja pierwsza jazda w R30. Generalnie myślę, że będą powodować większą podsterowność w szybkich zakrętach.

Alan Permane, główny inżynier wyścigowy: Pierwszy dzień jazdy R30 z Robertem za kierownicą przebiegł raczej pozytywnie. Skoncentrowaliśmy się na pokonaniu jak największej liczby kilometrów i pozwoliliśmy Robertowi przyzwyczaić się do samochodu. Zaczęliśmy także poznawać zachowanie R30 - wiemy już, co lubi i jak reaguje na węższe przednie opony. Potem skupiliśmy uwagę na zużyciu hamulców, ponieważ będzie to kluczowym elementem w tym roku w jazdach z zbiornikiem zatankowanym pod korek. Ogólnie był to produktywny dzień.

Źródło: RenaultF1.com

KOMENTARZE

27
oligator
02.02.2010 09:42
na razie Robert przejechal 7 okrazen i juz poprawil wczorajszy czas, wiec naprawde zrozummy ze to tylko testy, i sie nie przejmujmy.
Huckleberry
02.02.2010 08:25
"Przednie, węższe opony z całą pewnością miały wpływ na bolid, ale trudno mi to dokładnie ocenić, jako że była to moja pierwsza jazda w R30. Generalnie myślę, że będą powodować większą podsterowność w szybkich zakrętach”. Cytując klasyka można by rzec "Wielkie mi k*** odkrycie!" ;P Robert powiedział co chciał ;)
kaz61
02.02.2010 06:13
eggo - zgadzam się z tobą, a przynamniej na tą chwile tak to wygląda. Mam nadzieje, że rozwiną R30 jeszcze troche czasu zostało.
AdamSlomek
02.02.2010 02:10
Te tylne trzmielowe skrzydełko przypomina mi ogon/płetwę wieloryba... ale czy to źle czy dobrze, to się dopiero okaże;) A to że R30 jest tylko minimalnie dłuższy niż R29, może świadczyć o małej poliwożerności silników renault. Zobaczymy o ile Red Bull będzie dłuższy i co będzie miał, bo dopiero jego premiera może być tak naprawdę czymś nowym, bo reszta, oprócz Saubera, to są klony...
ukashz
01.02.2010 11:01
Napisze może tak bo się powstrzymać nie mogę> jeśli mówią ze to R30 to jest to R30 . Nie wiem czym sie niektórzy przejmują że tamten bolid ma "to" ten ma"to" a ten tego nie ma . Na swój sposób renówka jest inowacyjna pozbawiona wszelkich pierdółek postawiono na proste aero ale nikt nie zajrzy pod bolid żeby sie przekonać co tam zmienili a to jak wiemy najważniejsza cześć bolidu w tamtym sezonie. Przekonamy się niedługo czy proste aero czy rozbudowane sprawdzi się lepiej. Myślę że większą role odegra zużycie paliwa , opon ,zawieszenie i hamulce . I podejście teamu jest słuszne żeby najpierw sprawdzić jak te elementy się zachowują a potem bawić się resztą. Zresztą jak się co niektórzy przyjrzą zauważą na fotkach że ten bolid jest w fazie budowy widać to po fotce gdzie na wysokości wlotu na tylnej części nadwozia widać dwie dziury jakby tam miało być coś przykręcone np. jakieś skrzydełka
hawaj
01.02.2010 10:00
@Fire - się nie czepiaj :D to taki żarcik był :-) ogólnie to właśnie tylna lotka chyba najbardziej odróżnia R30 od R29 :) cała reszta to "inne napisy" :p :)
Jędruś
01.02.2010 09:32
Miejmy nadzieję, że ten bolid to coś w rodzaju R29B. Renault z tamtego roku było marną pozycją do wyjścia, więc wątpię, by się przy niej zatrzymali. Mówili zresztą, że będą robić praktycznie nowy bolid, a nie tylko skrzydła. Czasy mnie nie martwią, martwi mnie mała innowacja, bo STR z dużo mniejszym budżetem ma ciekawy nos z bardzo wyprofilowanymi garbkami no i łączenie płetwy rekina z tylnym skrzydłem.
Maly-boy
01.02.2010 09:21
kolejny co po pierwszym dniu testów nam przedstawia hierarchie zespołów
eggo
01.02.2010 09:17
I potwiedziło się, w testach jeżdziła R Masakra... :((. Fatalne malowanie, fatalny wygląd jeszcze gorsze osiągi. Piszecie testy TO testy TAMTO. TAK jeśli nawet porównać poprzedni sezon i wyniki w Melbernoe to nie odzwierciedlają one wyników pierwszych testów przed tym wyścigiem. Powiem jednak tak...forma zespołów pokazana jest w każdym niemal teście. Oczywiście pogoda, ustawienia i inne czynniki maja wpływ jednak przez cały dzień jest przynajmniej jedno kółko które kierowca jedzie na maxa, a wyniki odzwierciedlają w danym momencie gdzie zespół się znajduje. Przetasowania w tabeli w testach 2009 roku to efekt wprowadzania modyfikacji przeróbek, ulepszeń, kopiowania z innych zespołów... Śmiem twierdzić, że na dzień dziesiejszy Reno jest czarnej d... A sceptyczna wypowiedź Kubicy jeszcze w tym przekonaniu mnie utwierdza.
Fire
01.02.2010 08:59
hawaj, polecam zwrócić uwagę na tę fotkę -> http://images.gpupdate.net/large/144499.jpg Łyso? :]
zawias
01.02.2010 08:28
Jutro trochę więcej prawdy. Pewnie Roberta wypuszczą na kwalifikacyjne kółko, żeby mieć komplet danych.
prz20
01.02.2010 08:21
moim zdanie ten model nic nie pokaze w tym roku sam glowny inzynier powiedzial ze jest wzorowany na R29
Banditto
01.02.2010 08:06
Udany test to taki, który uda się przeprowadzić. Wyniki to informacje podpowiadająca w jakim kierunku należy się skierować. Dobrze, że silnik nie padł na pierwszym okrążeniu. X ;-)
hawaj
01.02.2010 07:59
Istotnie - jest olbrzymia różnica - zupełnie inne napisy :)
IJTKPZZ7
01.02.2010 07:58
Nie ma co płakać... Przynajmniej widać, że pracują, bo z sezonu na sezon dobry team nie spadłby tak bardzo...POWODZENIA!:D
Fire
01.02.2010 07:54
greg007, co tam przednie, zobacz tylne :P
jac
01.02.2010 07:42
Coś trzeba powiedzieć ale pewnie taka jest prawda każdy testuje pod swoim kątem nie oglądając się na innych...
Lobotomy
01.02.2010 07:37
http://www.f1-direct.fr/page/essais.php << namiastka live timingu, tylko relacja tekstowa.
greg007
01.02.2010 07:30
Widac tez roznice w przednim skrzydle w porownaniu do prezentacji bolidu, takze panowie (i panie :) z renault mam nadzieje kryja jakas niespodzianke na koniec przygotowan. novap: gdzie udalo ci sie znalezc live timing? szukalem szukalem i nic (na f1wm byl prawie live ;) ...
Bronze
01.02.2010 07:28
Hehe Ice ;)
ICEman
01.02.2010 07:26
Kubica w Renault w jeden dzień sparawdził więcej niż przez całą ostatnią zimę w BMW Sauber.
novap
01.02.2010 07:24
Jeżeli faktycznie byli tak ciężcy, to może nie trzeba lac łez, bo z live timingu wynikało, że Kubek bardzo równe kółka kręcił, zwłaszcza po obiedzie
Arnoldzik
01.02.2010 07:24
Mi tam się podoba,mam nadzieje,ze za 40dni Robert pokaże klase,gdyz dzisiejszy wynik sie nieliczy,liczy sie to co sie wydarzy w pierwszych wyścigach,dzis wiemy to co praktycznie co roku w kazdym teamie o tej porze,kazdemu sie podoba,kazdy probuje,jest zadowolony,niedługo wyjdzie szydło z worka xDD:)
Patryk777
01.02.2010 07:16
stint 30 lapów WOW :D
akkim
01.02.2010 07:13
Maraz >>> Wcale się nie dziwię, pewnie tajemnica, więc "ciężarną" pszczółką jeździł dziś Kubica liczę na to, że jutro chociaż raz spróbują pojechać na szybko i nie zatankują. Ale wizualnie ta "przejsciówka" dziwna jakoś jak się patrzę za nic agresywna w innych teamach bolidy mają taki "pazur" a ona łagadna jak w Marsylii lazur.
Przyrak
01.02.2010 07:08
A mówiłem że to tylko testy. Żadne miarodajne wyniki... Żeby poznać prawdziwy potencjał trzeba jeszcze 40 dni zaczekać.
Maraz
01.02.2010 07:04
Na pytanie dziennikarzy o ilość paliwa w baku Kubica odpowiedział: "Nie powiem! Przyznam się tylko, że w życiu nie jeździłem tak ciężkim samochodem" :)