Kubica: Nowe Renault nie odstaje bardzo od Ferrari

Polak zapewnia, że R30 nie jest jedynie inaczej pomalowaną poprawioną wersją starego modelu
04.02.1012:53
Łukasz Godula
11595wyświetlenia

Robert Kubica twierdzi, że nowy bolid Renault nie jest jedynie inaczej pomalowaną poprawioną wersją starego, niekonkurencyjnego modelu.

Polak zadebiutował w tym tygodniu w nowym zespole po przejściu z BMW do Renault - ekipy z trudnym sezonem za sobą z powodu zamieszania w aferę 'crash-gate', co spowodowało utratę sponsorów oraz przejęcie większościowych udziałów przez Genii Capital.

Pomalowany na żółto i czarno bolid R30 jest wyśmiewany z powodu wielkiego podobieństwa do maszyny z poprzedniego roku pomimo tego, że najlepszy czas Kubicy z tego tygodnia na torze Ricardo Tormo był gorszy tylko o niecałą sekundę od dominującego Ferrari F10.

Po prostu wygląda jak stary model, jednak jest nowy - cytuje jego słowa niemiecki Auto motor und Sport. Prawdopodobnie wydaje się tak, ponieważ mamy krótszy bolid od innych zespołów. Z pełnym bakiem mamy dobre tempo i nie wydaje mi się, żebyśmy byli dużo wolniejsi od Ferrari.

Kubica przyznał, że nowy McLaren jest jednym z bolidów, który najbardziej mu zaimponował w tym tygodniu. Zdecydowanie McLaren - odpowiedział. W tylnej sekcji mają bardzo ciekawe rozwiązania aerodynamiczne.

Źródło: Motorsport.com

KOMENTARZE

39
zawias
06.02.2010 11:34
Nie lecz kompleksow paolo szczekaniem tylko udowodnij, ze sie wymiary w R30 nie zmienily w stosunku do R29. Zalaczam ten link z ktorego korzystales, zeby bylo jasne skad wyprowadzasz dowod. http://www.youtube.com/watch?v=DME-GRGU5yo
wojo75
06.02.2010 03:11
fajne porównanie R30 i R29 jest nieznacznie dłuższy i kierowca przesuniety do przodu http://www.confidential-renault.fr/Renault-F1-R30-quoi-de-neuf-par-rapport-i475?confi_session=a137bb4841740cf4987f91286481a758
paolo
05.02.2010 09:27
Odpowiem bo jestem zdziwiony.Jaki profesjonalizm? Jeśli czytać nie potrafisz (dokładnie) to powtórzę cytaty, skup się: " R30 wygląda może jak stare auto, ale to nowy samochód – powiedział Polak w Auto Motor und Sport o swoim żółto-czarnym Renault. – Być może dlatego, że mamy krótszy pojazd niż nasi rywale. " To Kubica jeśli nie kojarzysz. Teraz Button "Nasz samochód jest długi, ale Ferrari również tak wygląda. Renault i Williams są maleńkie". Jeśli nadal masz problem z okresem albo z ekierką to skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą. Może ci się ogniskowa skupi tam gdzie trzeba chociaż moim zdaniem to problem bardziej logicznego myślenia niż ostrego widzenia ale mogę się mylić. Najwidoczniej zdjęcia kłamią, mistrz świata kłamie, a Kubica jest tendencyjny. Tylko ty masz rację bo jako jedyny widzisz najdłuższego. Rada od dowcipnego fana F1 w kontekście Schumachera, ale tobie też powinna służyć: "Połykaj szybko viagrę bo kark drętwieje:)"
zawias
05.02.2010 01:22
@paolo-na tym forum wystarczy nick. Nie musisz prezentować swojej facjaty za pomocą filmu z youtube :). A co do wymiarów to musisz się lepiej wytłumaczyć ze swojej tajemnej wiedzy, żeby Ciebie poważnie tu traktowano. Opieranie się bowiem na tym, że "Tym jest cały świat zdziwiony" i na zdjęciach z jakiegoś niezależnego portalu jest skrajnie nieprofesjonalne. Zdjęcia pochodza z różnych okresów, moga być robione różnymi aparatami i obiektywami a to ma znaczenie przy ogniskowaniu. Zresztą jak się trochę skupisz na praktycznym podejściu do "dowodowych" fotografii to z pewnością wyłapiesz różnice. A jest ich cała masa.
zbiges
05.02.2010 10:41
Nie chcę się mądrować (to tylko przypuszczenia, wszyscy mamy chyba za mało danych a za dużo jest różnego rodzaju ściemniania) Przypuszczam jednak że Robert mógł mieć na myśli rozstaw osi a nie całkowitą długość (która jest mniej istotna) Gdyby to miało być prawdą to auto (tylko ze względu na mniejszy rozstaw osi) będzie zachowywało się lepiej w ciasnych zakrętach, których przecież jest całkiem sporo. Jeśli to prawda, to byłaby to niewątpliwa przewaga Reni (choć nie jakaś decydująca)
IceOne
05.02.2010 09:52
Mercedes ma 4,8 ale stary ten z prezentacji - to byly wymiary jeszcze Brawna po przemalowaniu, wymiary nowego nie zostaly chyba jeszcze podane.
kedzier_515
05.02.2010 07:59
czymże jest 20 cm wobec kilkunastu milionów euro ....
paolo
04.02.2010 06:55
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/01/renault_r30_top.jpg R29 480cm R30 500,5cm Koło bolidu F1 patrząc od lewa do prawa (wzdłuż bolidu) 66cm. Tym jest cały świat zdziwiony bo miało urosnąć o 25cm, a nie urosło. Kubica też o tym mówił. " R30 wygląda może jak stare auto, ale to nowy samochód – powiedział Polak w Auto Motor und Sport o swoim żółto-czarnym Renault. – Być może dlatego, że mamy krótszy pojazd niż nasi rywale. "
grejpfrut
04.02.2010 06:24
ludzie! nowy Mercedes ma 4,8 m. Nowe Renault ma 5,05m. Sauber 4,94m. VR1 5,5m. Długości McLarena, Williamsa i Ferrari nie podali. Skąd więc te wnioski, że nowe R30 jest dużo krótsze od innych bolidów??? A jeśli nawet, to dlaczego to jest gorsze rozwiązanie??? Za to C29 ma 1m wysokości, a nie 0,95 metra jak pozostali. I to bym prędzęj uznał za coś podejrzanego!
kamarinho1991
04.02.2010 05:56
kamil - fan f1, ta nazwa właśnie pasuje do nich, bo są debiutantami...za rok pasować już nie będzie. Swoją drogą Stefan GP też nie jest najpoważniejszą nazwą.
paolo
04.02.2010 05:43
rm: Na "dział prasowy" tak odpowiem http://www.youtube.com/watch?v=DME-GRGU5yo żeby się było z czego pośmiać.
rmn
04.02.2010 05:08
np. mierzenie go na postawie zdjęć udostępnionych przez dział prasowy Renault?:)
paolo
04.02.2010 05:05
zawias: Jak cię śmieszy bo nie wiesz o co chodzi to poszukaj i doczytaj. Są inne sposoby niż mierzenie bolidu ekierką i to nie jest dowcip.
dawidkania
04.02.2010 04:19
Dobrze, że Robert jest optymistą, co do R30, bo może nie będzie ąż tak źle. Co do wymiarów to co, za różnica, czy Renault, czy Mercedes, ma krótszy bolid!? Tak wogóle to jestem dumny, bo to mój pierwszy post, na tym portalu:)
kamil - fan f1
04.02.2010 03:12
Renault ma w połowie sezonu stać się R30b czyli będzie już tak inny od R30, że będzie się inaczej nazywał to samo Ferrari w połowie sezonu ma być F10b. Według mnie będzie rywalizacja Ferrari vs. Renault, McLaren vs. Mercedes i do kompletu RedBull i Sauber. Wśród nowych ekip wygra wg. zdecydowanie Virgin (ta nazwa chyba nie pasuje do tego sportu, jak ekipe można nazwać dziewicą), a za nim Lotus (wiem, że to nie jest nowa stajnia, ale to już nie jest ten dawny Lotus, a szkoda) Ale jeśli "Renault ma być w sumie chyba najbardziej ewoluującym bolidem do Bahrajnu" to bym się nie zdziwił jak bym już na starcie widział teoretyczne R30b.
zawias
04.02.2010 03:03
Ja bym sie na jego miejscu nie przyznał, że mój jest krótszy... Smiesznie niektórzy tu piszą, że się wymiary nie zgadzają. A co? Z miarką ktoś z Was był w garażu Reni? Ściema może być taka, że przez 3 dni na testach nigdy nie jechali na oparach a Kubica zatrzymał się na ostatniej prostej tylko symulując brak paliwa. Stąd ten optymizm
SirKamil
04.02.2010 02:26
Ciekawe... Renault ma być w sumie chyba najbardziej ewoluującym bolidem do Bahrajnu.
kemot
04.02.2010 02:15
Mercedes ma w nosie paliwo ; d
Kaka200
04.02.2010 01:55
jak mercedes ma ponoc jeszcze krotszy bolid od reni;d
paolo
04.02.2010 01:49
Albo ściemy ciąg dalszy albo ściemniał wcześniej ukrywając, że upchnęli większy bak bez wydłużania bolidu. Tak czy inaczej wniosek jest prosty. Politykom i ludziom z F1 nie można wierzyć na słowo. Podane wymiary też nie pasują do nowego bolidu więc coś jest nie tak. Pozostaje mieć nadzieję, że miał być dłuższy ale wpadli na jakieś ciekawe rozwiązanie i pozostały stare wymiary. Alternatywą jest to, że mają spore opóźnienie i nowa dłuższa podłoga po prostu nie jest jeszcze gotowa. Biorąc pod uwagę ich perturbacje ze sprzedażą zespołu skłaniam się niestety ku drugiej wersji ale czas pokaże. Różnica w spalaniu może im dać przewagę może 10 kg nad powiedzmy Ferrari ale żeby to miało zaoszczędzić 25cm? Na pewno Renault coś ukrywa. Czas pokaże czy swoją nieudolność czy błyskotliwość.
PabloWRz
04.02.2010 01:35
Ponoc Renault mialo zbudowac najmniejszy zbiornik:)
akkim
04.02.2010 01:28
Naiwny kto wierzy że już dziś się dowie całej prawdy o tym co Mu siedzi w głowie, choć dotąd raczej słynął w swoich wypowiedziach, że mówił co myślał choć kij w żebrach siedział.
buczu
04.02.2010 01:26
Mają krótszy od innych, a nie że taki sam jak R29! Z czego wy problem robicie?
Falarek
04.02.2010 01:25
Nawet zakładając ze samochód testowany w Valencii miał zbiornik taki jak w 2009 co sugeruje jego długość to jego minimalna waga mogła być już według regulaminu 2010 czyli 620kg + pełny ładunek paliwa i to by się wtedy zgadzało ze "nigdy nie jeździł tak ciężkim bolidem" Oczywiście wszytko to czyste spekulacje ale Renault nieźle zakręciło z tym samochodem.
Przemysław
04.02.2010 01:13
Ale z kolei Kubica mówił w wywiadzie (na pytanie ile miał paliwa na pokładzie) po pierwszym dniu testów, że nigdy w życiu nie jezdził tak ciężkim bolidem. Rzeczywiście trochę kręcą... :/ - kiedyś przeczytałem dobrą opinie na temat pierwszych testów, że na nich nie można zupełnie niczego przesądzać, bo zespoły są skupione na jezdzeniu, a nie kręceniu dobrych czasów. Każdy sprawdza co innego. Dopiero ostatnie testy są jakimś wyznacznikiem.
Falarek
04.02.2010 01:06
IceOne dobrze zauważył. Tutaj mów że "....Prawdopodobnie wydaje się tak, ponieważ mamy krótszy bolid od innych zespołów" natomiast jakiś czas temu był z nim wywiad po wizycie w fabryce Renault gdzie stwierdził "że nowy R30 jest zauważalnie dłuższy ze względu na większy zbiornik paliwa". Ja tu widzę sprzeczność bo samochód testowany w Valencii nie wyglądał wcale na dłuższy niż ten z 2009.
Yurek
04.02.2010 01:03
Teraz ich, za przeproszeniem, liże po jajach, a po pierwszym wyścigu będzie gadał tak jak w BMW, że "zespół zawalił". I tak cały sezon
Maly-boy
04.02.2010 12:48
Miriam,tsunami i erupcje wulkanów ,to wszystko też przez Kubice ;p
tommyline
04.02.2010 12:40
Jeśli jest krótszy, to ciekawi mnie JAK oni to zrobili i jaki wpływ bedzie to miało na ułożenie balastu. I czy dł↓ższy, czy krótszy samochód jest lepszy?
ice
04.02.2010 12:38
@jan5 - zapomniales dodac ze Kubica pali silniki i w ogole wszystko co najgorsze to przez niego... Ja mysle ze na poczatku sezonu nie bedzie zle, a z ich agresywnym planem rozwojowym moze byc tylko lepiej, tym bardziej ze z pewnoscia dojdą sponsorzy.
IceOne
04.02.2010 12:37
Ciezko uwierzyc w to co on mowii o szybkosci Renault. a najbardziej dziwi mnie to --- --- „Prawdopodobnie wydaje się tak, ponieważ mamy krótszy bolid od innych zespołów.'' chyba dlatego ze nie maja jeszcze bolidu w specyfikacji na 2010 z ogromnym zbiornikiem. Podaja ze r30 ma 5050 mm , gdzie jest to dodatkowe 250 mm w porownaniu do r29 ?? na zdjeciach porownawczych te bolidy sa identycznej dlugosci - w takim razie gdzie wlewaja to paliwo?? do opon?? Jest takie zamieszanie z tym reno ze szok , kreca na kazdym kroku. W bolidach konkurentow od razu widac roznice w dlugosci itd a przeciez takie zespoly jak McL czy SF nie wyszly wczoraj z lasu i nie sa pierwszy rok w F1 - widac musialy wydluzyc swoje bolidy,cudow nie ma gdzies trzeba ten zbiornik upchac a Reno cudownie pozostaje w gabarytach z 09.
Banditto
04.02.2010 12:35
jan5 to troll, kliknijcie w przekreślone kółęczko przy jego nicku i nie będziecie musieli czytać tego co pisze. Ferrari wcale nie musi być takie mocne na jakie wydaje się być...
distinto
04.02.2010 12:35
Ej, wrzućcie te telemetrie od jana5, zaraz obadamy sprawę
F1-HELP
04.02.2010 12:30
@jan5 nawet przyjmując te bzdury za prawdę to chyba przy bardziej paliwożernym byłoby gorzej czy nie? a na pustym baku to wszystkie są tak samo szybkie :D
novap
04.02.2010 12:20
Czy możesz janie5 przytoczyć jakies argumenty świadczące o tym, że Robert nie potrafi oszczedzać opon i paliwa?
arahja
04.02.2010 12:19
rok temu BMW było zadowolone bo na testach byli przed Ferrari i McL... na testach trzeba jeździć swoim tempem a nie oglądać się na innych. ale Robert tak tryskający optymizmem to rzadkość:) chyba możemy się ostrożnie cieszyć...
jan5
04.02.2010 12:17
już napisałem kiedyś, że co z tego ze renault ma najmniej paliwożerny silnik jak kubica nie umie tego paliwa ani opon oszczędzać, a poza tym ferrari ma mcniejszy silnik i te 20kg wiecej jakie bedzie musiało zabrać ferrari, nie bedzie widoczne a d tego ferrari bedzie szybsze na pustym baku
akkim
04.02.2010 12:04
Tak parafrazując - "Każdy gadać może, jeden, że jest lepiej - drugi, że jest gorzej". Lecz ja z doświadczenia to wolę poczekać czy mi radość dacie czy będę się wściekać.
Szadi
04.02.2010 11:56
Okaże się w trakcie sezonu