Testy w Andaluzji dzień 1/4: Vettel najszybszy

Kierowca Red Bull Racing okazał się szybszy od Lewisa Hamiltona o blisko pół sekundy
17.02.1017:24
Marek Roczniak
10592wyświetlenia

Dzisiaj na torze Jerez wznowione zostały grupowe testy Formuły 1, tym razem z udziałem dwóch nowych zespołów, jako że do Virgin dołączył Lotus. Najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał w środę Sebastian Vettel (Red Bull).

Zmienne warunki pogodowe spowodowały, że tor nigdy nie był całkowicie suchy, aczkolwiek były momenty, kiedy kierowcy mogli korzystać z opon typu slick. Najlepsze warunki panowały prawdopodobnie w okolicy godziny 14:30, jako że właśnie wtedy Vettel uzyskał czas 1:22,639, którego nikt nie zdołał już później poprawić.

Najbliższy tego był Lewis Hamilton (McLaren), który w końcówce sesji, kiedy tor przesechł w dużym stopniu po kolejnych opadach deszczu, poprawił kilka razy swój wcześniejszy czas, zatrzymując się na 1:23,017, zatem jego strata do Vettela wyniosła 0,424 sekundy. Dla mistrza świata z 2008 roku i zespołu McLaren nie był to do końca udany dzień, jako że problemy techniczne zatrzymały na torze bolid MP4-25 przed południem.

Problemy miała dzisiaj także ekipa Ferrari, bowiem również Felipe Massa musiał zatrzymać się w na torze, a miało to miejsce po godzinie 13:30. Brazylijczyk spędził później sporo czasu w garażu, gdy mechanicy Ferrari pracowali nad F10 i na tor powrócił dopiero na ostatnią godzinę testów, ostatecznie plasując się na trzeciej pozycji ze stratą 0,611 sekundy do Vettela. Dorobek Massy - podobnie jak w przypadku Hamiltona - wyniósł 72 okrążenia.

Jako ostatni poniżej jednej sekundy straty do Vettela zmieścili się Sebastien Buemi (Toro Rosso) i Pedro de la Rosa (Sauber), a tuż za nimi na szóstej pozycji uplasował się Michael Schumacher, który był dzisiaj najbardziej pracowitym kierowcą, łącznie przejeżdżając 111 okrążeń. Na miejscach 7 i 8 w tabeli czasowej znaleźli się dwaj reprezentanci Force India - Adrian Sutil i kierowca rezerwowy Paul di Resta. Ten drugi jeździł od rana do przerwy na lunch, powodując krótkie wywieszenie czerwonej flagi po niegroźnym poślizgu. Później VJM03 przejął Sutil, któremu udało się uzyskać lepszy o blisko sekundę czas od di Resty.

Dziewiąty czas uzyskał Witalij Pietrow (Renault), omijając najgorsze warunki pogodowe, a pierwszą dziesiątką zamknął Rubens Barrichello, dwukrotnie powodując wywieszenie czerwonej flagi. Mimo to kierowca Williamsa przejechał tylko o dwa okrążenia mniej od Schumachera - 109. Na ostatnich miejscach znaleźli się kierowcy z dwóch nowych zespołów - Fairuz Fauzy i Timo Glock. Kierowca rezerwowy Lotusa przejechał aż 76 okrążeń podczas pierwszego pełnoprawnego dnia testów bolidu T127, który od razu okazał się szybszy od Virgin VR-01. Ten ostatni z nieznanych jeszcze przyczyn przejechał jednak dzisiaj tylko 10 okrążeń.

Pogoda
Temperatura powietrza: 12-18°C
Temperatura toru: 11-23°C
Przelotne opady deszczu przez cały dzień

Źródło: Autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Sebastian Vettel (-)Red Bull Renault RB6991:22,593
2Lewis Hamilton (-)McLaren Mercedes MP4-25721:23,0170,424 0,424
3Felipe Massa (-)Ferrari F10721:23,2040,611 0,187
4Sebastien Buemi (-)Toro Rosso Ferrari STR5791:23,3220,729 0,118
5Pedro de la Rosa (-)BMW Sauber Ferrari C29761:23,3670,774 0,045
6Michael Schumacher (-)Mercedes GP W011111:23,8031,210 0,436
7Adrian Sutil (-)Force India Mercedes VJM03281:24,2721,679 0,469
8Paul di Resta (-)Force India Mercedes VJM03741:25,0882,495 0,816
9Witalij Pietrow (-)Renault R30551:26,2373,644 1,149
10Rubens Barrichello (-)Williams Cosworth FW321091:27,3204,727 1,083
11Fairuz Fauzy (-)Lotus Cosworth T127761:31,8489,255 4,528
12Timo Glock (-)Virgin Cosworth VR-01101:32,4179,824 0,569

KOMENTARZE

38
paolo
18.02.2010 10:23
Nie ukrywam, że Lotus to od wg mnie od początku najpoważniejszy kandydat wśród nowych zespołów. Niewątpliwie mają ogromne zaległości ale zaczęli jako ostatni 5 miesięcy temu! Nie liczę na cuda bo to nie ta bajka. Pierwszy sezon to będzie dla nich jeden wielki test. To samo niestety dotyczy Virgin. Cudów drugi raz Rysiu nie osiągnie. Raz się trafiło ślepej kurze ziarno ale to nie było mistrzostwo marketingowe tylko "szczęście początkującego". W tym sezonie przekona się na czym F1 polega i jak wielkiego farta miał rok temu. Sposób działania pana Ryśka w F1 kompletnie do mnie nie przemawia, tym bardziej cieszy udany początek Lotusa. Slutty Richard i jego Virgin dalej w wirtualnym lesie. 10 okrążeń na torze, a reszta pewnie na playstation. Anilołki Ryśka boją się chyba, że następnym razem jak im coś odpadnie to ktoś może dostać w głowę. FIA musi chyba nakazać wjazd do tunelu aero przed wyjazdem na tor w ramach procedur bezpieczeństwa:) Tak długo myślą jakby tu zespołom ograniczyć prace w tunelach, że przez myśl im nie przeszło, że znajdzie się taki zespół, który dobrowolnie z tunelu nie skorzysta:) Rysio jak Tofik jest oryginalny. Bo oryginalne jest lepsze. Powinien sponsorować bobsleistów z Jamajki:)
jednooki_cyklop
17.02.2010 09:08
@quickmick Ja zrozumiałem to tak, że przywieźli drugie podwozie, co nie znaczy inne. Przedtem używali tylko jednego bolidu. Ferrari jedynie wspomina o poprawkach w nadwoziu. Więc nie dziwne, że dyfuzory są takie same ;)
Jacobss
17.02.2010 08:25
Lola - Przeczytaj mój następny komentarz, a potem pisz. Ducsen - Sprawdź w słowniku znaczenie słowa "sarkazm".
Z3RO
17.02.2010 08:10
@w.macko92, jak dobrze widze to Fairuz Fauzy z Lotusa
Ducsen
17.02.2010 07:59
@Jacobss - mam wrażenie, że chciałeś wzbudzić kontrowersje, a chyba się ośmieszyłeś ...
Maximus
17.02.2010 07:29
Ten Lotus jest tak kanciasty, że chyba projektowali go od linijki;p Wygląda jak z innej serii wyścigowej;]
Dżejson
17.02.2010 07:26
@w.macko92 - tak, z zielonym jeżdżą kierowcy bez superlicencji.
Lola
17.02.2010 07:25
@Jacobss - Ty chyba sobie żartujesz z tymi ocenami...
quickmick
17.02.2010 07:21
@w.macko92 W przepisach znalazłem tylko o czerwonym świetle... o zielonym nie ma mowy - ciekawa sprawa... Może Lotus dogadał się z FIA, że zielony im bardziej do malowania pasuje ;-)
w.macko92
17.02.2010 07:07
Jak to jest? Jaki kierowca jeździ z zielonym światłem z tyłu (http://f1.gpupdate.net/en/photolarge.php?photoID=145969&catID=4646)? Ten bez licencji?
quickmick
17.02.2010 06:54
@benethor No czają się chłopaki... wiesz, ja nie jestem specjalistą od aerodynamiki, więc nie będę się wymądrzał, ale nie za bardzo rozumiem to czajenie się... Niby przywieźli do Jerez nowe podwozie (a dyfuzor jest przecież częścią podwozia). Dzisiaj wyglądał on tak: http://f1.gpupdate.net/en/photolarge.php?photoID=145858&catID=4646 a na poprzednich testach w Jerez (dzień drugi) tak: http://www.sutton-images.com/preview.asp?filename=dmk1011fe48.jpg Na mój gust to one się za bardzo nie różnią...
benethor
17.02.2010 06:16
@quickmick, 18:57 Czy mi sie tylko wydaje, czy Ferrari nadal za wszelką cenę usiłuje jakoś skitrać ten swój dyfuzor poza zasięgiem opinii publicznej? ;]
Jacobss
17.02.2010 06:09
Quickmick - przecież to sarkazm.
quickmick
17.02.2010 06:08
@Jacobss Ty tak na poważnie z tymi ocenami kierowców, czy mamy to traktować jako żart? Bo jeśli na poważnie tak szermujesz ocenami kierowców, to szczerze współczuję...
lkmc
17.02.2010 06:07
@lubczyk, tak znam, i jej znamion nie było w Twojej wypowiedzi. Tym bardziej ze dla wielu 'fanów' Williams jest zespołem tak samo egzotycznym jak Virgin.. nad czym ubolewam ;) Mimo awarii chłopaki i tak byli niemalże najbardziej pracowitym zespołem, 109 kolek, dobra robota! pzdr
Jacobss
17.02.2010 06:03
Patryk777 - Własnym życzeniem powiadasz? :) To ja chyba oglądałem inny sezon. Ciekawe zresztą, kto ma lepszy duet kierowców? Popatrzmy: Ferrari - Jeden kierowca po ciężkim wypadku, drugi to przereklamowany pay-driver, który jedzie na swoich dwóch tytułach bez końca, nie wspominając o debiutancie, który zrównał się z nim poziomem. Mercedes - dziadek i młokos, który niewiele pokazał. McLaren - niszczyciel opon, który nie umie jechać pod presją i Button, który jednak trzyma się poziom. Tutaj coś podobnego do RBR. Reszty nie biorę pod uwagę bo nie warto. Edit: YAHoO - no pewnie! Jako, że Kimiego już nie ma, większość jego fanów idzie za Vettelem i Neweyem. Ja też.
YAHoO
17.02.2010 06:02
Virgin znowu szaleje. @Jacobss: Czyli co, ma się rozumieć kibicujemy Sebastianowi w drodze po tytuł? ;-)
lubczyk
17.02.2010 05:58
@lkmc, ironia ? Znasz to pojęcie ? ;]
quickmick
17.02.2010 05:57
@sas Raczej nie - pewnie tor przesychał i bieżnik się ścierał - stąd te farfocle... Mi się natomiast podoba to: http://f1.gpupdate.net/en/photolarge.php?photoID=145989&catID=4646 i to: http://f1.gpupdate.net/en/photolarge.php?photoID=145993&catID=4646 Najbardziej zaawansowana technologicznie dyscyplina sportu - taaa, jasne....
IceOne
17.02.2010 05:35
Patryk777-- Vetel jest z roku na rok coraz lepszy,jest jeszcze bardzo mlody.Kilka glupich bledow zrobil,ale mysle ze bedzi ich popelnial coraz mniej.
distinto
17.02.2010 05:33
Ciekawe czy to celowy zabieg Autosportu, że -nie wiedzieć czemu- postać Baricza w galerii pojawia się przeważnie po obejrzeniu min wielkiego Schu... :D
lkmc
17.02.2010 05:26
@lubczyk, rano padało, później jak było sucho to williams był naprawiany, jak skończyli to znowu padało i Baricz choćby nawet nie wiem jak bardzo chciał to nie mógł zrobić szybkiego kółka, tyle w temacie. Chyba nie myślicie że mają 5 sekund straty do Red Bulla.
Patryk777
17.02.2010 05:25
Ice ale można wątpić w siłe ich kierowców, którzy zaprzepaścili na własne życzenie dublet mistrzowski w 2009 :)
IceOne
17.02.2010 05:19
RedBull pracowity i szybki, ladnie.Juz niedlugo sezon sie zacznie i mam nadzieje ze RBR szybko zamknie usta niedowiarkom ktorzy watpia w sile tego zespolu.
prz20
17.02.2010 05:18
a renault dalej ze swoja taktyka zamiast jezdzic i sprawdzac to oszczedzaja kilometry i podgladaja innych zeby dane czesci sprawdzic w fabryce czy przypadkiem sie nie nadadza do r30:D
Ducsen
17.02.2010 05:07
W przypadku Lotusa nie ma się jeszcze co jarać. Virgin już wcześniej pokazał, że nie będzie za bardzo odstawał. Chzba nie liczyliście, że oni będą wygrywać? A po niektórych komentarzach można to wywnioskować...
sas
17.02.2010 04:57
mbg
17.02.2010 04:52
brawa dla Fairuza za lepszy czas od Virgin Racing. Co ciekawe Lotus nie ma jeszcze wspomagania kierownicy.
lubczyk
17.02.2010 04:48
Na 3 ostatnich miejscach zespoły z silnikami Cossiego.
olisadebe
17.02.2010 04:48
ale wydaje mi sie ze jutro bedzie lepszy czas Lotusa poniewaz bedzie jechal keirowca co startowal przez ostatnie pare sezonow w F1 a dzisiaj to jechal jakis mi nie znany testowy malezyjczyk
leni93
17.02.2010 04:40
2 nowe zespoły = 2 ostatnie miejsca heh
Jacobss
17.02.2010 04:40
Poziom RBR mnie nie dziwi. Chyba tylko na F1WM są ludzie, którzy wątpią w geniusz Newey'a. Ale to i tak wszystko można sobie wsadzić w tyłek, bo przekonamy się o wszystkim dopiero po paru wyścigach.
kemot
17.02.2010 04:36
Renault też strasznie żałuje jazd Pietrova...
CamilloS
17.02.2010 04:34
Lotus debiutuje dużo lepiej od Virgin i jak na razie punkt dla nich :)
Sobciu
17.02.2010 04:29
a może zrobią tak różny pakiet na Bahrajn, że nie ma nawet co tego testować ;)
d3cK
17.02.2010 04:27
virgin oszczedza pieniadze na paliwie:)
biCampeon
17.02.2010 04:26
Cieszy postawa Lotusa - może czas nie rewelacyjny, ale ilość okrążeń bardzo duża jak na debiutanta. Z resztą na pewno nie skupiali się dzisiaj nad osiągami, a nad niezawodnością i sprawdzaniem systemów.
Kajek
17.02.2010 04:25
Lotus szybszy od Werdzina :D