Testy w Montmelo dzień 1/4: Red Bull do końca niepokonany

Mark Webber pozostał do końca dnia na szczycie tabeli z czasem 1:21,487
25.02.1017:28
Marek Roczniak
9478wyświetlenia

Mark Webber (Red Bull) pozostał na szczycie tabeli do końca pierwszego dnia testów pod Barceloną z czasem 1:21,487, a jego przewaga nad najbliższym rywalem zmalała tylko nieznacznie - z ponad sekundy do 0,9, jako że tylko Nico Hulkenberg (Williams) był w stanie zbliżyć się do Australijczyka w popołudniowej sesji.

Webber był też jednym z najbardziej pracowitych kierowców podczas czwartkowych testów, przejeżdżając 109 okrążeń. Nie obyło się jednak bez pewnych problemów, bowiem podczas dłuższego przejazdu po południu (26 okrążeń) bolid RB6 zatrzymał się na torze, powodując wywieszenie czerwonej flagi. Tym niemniej tempo Marka na tym przejeździe było obiecujące.

Oprócz Webbera barierę stu kółek przekroczyli jeszcze tylko trzej kierowcy: Nico Rosberg z Mercedesa (P3, +1,027s), Jenson Button z McLarena (P5, +1,965s) i Jaime Alguersuari z Toro Rosso (P9, +3,382). Ten ostatni przejechał najwięcej okrążeń - 111. Wbrew wczorajszym przewidywaniom testy odbywały się dzisiaj przy dość dobrej pogodzie. Hulkenberg - podobnie jak Webber - swój najlepszy czas (1:22,407) uzyskał podczas symulowanych przejazdów kwalifikacyjnych, ale w przeciwieństwie do kierowcy Red Bulla nastąpiło to pod koniec dnia, a nie w trakcie porannej sesji. Tegoroczny debiutant przeskoczył tym samym w klasyfikacji końcowej dnia swojego rodaka Rosberga, pokonując go o zaledwie 0,1 sekundy.

Rosberg swój najlepszy czas uzyskał przed przerwą na lunch, a później skupił się na dłuższych przejazdach. Wyglądało na to, że Kierowca Mercedesa zamierza wykonać też symulowany przejazd wyścigu, jednak po wizycie w boksach po nowe opony po 24-okrążeniowym przejeździe i powrocie na tor, prowadzony przez niego bolid W01 zatrzymał się w okolicy zakrętu nr 10, powodując jedno z wielu wywieszeń czerwonej flagi.

Czwarty czas uzyskał Pedro de la Rosa (BMW Sauber), mając już ponad półtorej sekundy straty do Webbera. Szwajcarski zespół pracował dzisiaj głównie nad ustawieniami samochodu C29. Za Buttonem, który także spowodował wstrzymanie testów po zatrzymaniu się blisko zakrętu nr 10, na szóstej pozycji uplasował się Vitantonio Liuzzi (Force India), będąc ostatnim kierowcą, który zdołał dzisiaj poprawić swój czas - stało się to w ostatnich 10 minutach popołudniowej sesji.

Fernando Alonso (Ferrari) po porannych problemach z samochodem resztę dnia poświęcił na długie przejazdy, nie wykonując ani jednego krótkiego z małą ilością paliwa, stąd jego strata do najszybszego kierowcy wyniosła już ponad dwie i pół sekundy. Minimalnie wolniejszy (0,003 sekundy) od dwukrotnego mistrza świata okazał się Witalij Pierow (Renault). Stawkę zamknęli reprezentanci dwóch nowych zespołów - Virgin i Lotus. Lucas di Grassi po kraksie przed przerwą na lunch nie powrócił już dzisiaj na tor, zatem jego dorobek wyniósł tylko 31 okrążeń. „Dalej” zajechał kierowca testowy Lotusa - Fairuz Fauzy, pokonując 76 okrążeń, ale jego strata do Webbera wyniosła już ponad 6,5 sekundy.

Pogoda
Temperatura powietrza: 12-19°C
Temperatura toru: 10-25°C
Sucho cały dzień, niebo lekko zachmurzone

Źródło: Autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Mark Webber (-)Red Bull Renault RB61091:21,487
2Nico Hulkenberg (-)Williams Cosworth FW32821:22,4070,920 0,920
3Nico Rosberg (-)Mercedes GP W011071:22,5141,027 0,107
4Pedro de la Rosa (-)BMW Sauber Ferrari C29731:23,1441,657 0,630
5Jenson Button (-)McLaren Mercedes MP4-251011:23,4521,965 0,308
6Vitantonio Liuzzi (-)Force India Mercedes VJM03651:24,0642,577 0,612
7Fernando Alonso (-)Ferrari F10741:24,1702,683 0,106
8Witalij Pietrow (-)Renault R30741:24,1732,686 0,003
9Jaime Alguersuari (-)Toro Rosso Ferrari STR51111:24,8693,382 0,696
10Lucas di Grassi (-)Virgin Cosworth VR-01311:27,0575,570 2,188
11Fairuz Fauzy (-)Lotus Cosworth T127761:28,0026,515 0,945

KOMENTARZE

23
Loopi
26.02.2010 10:21
hehehe wiecie co najczęściej przewija się w wypowiedziach kierowców po dniu testowym - " mieliśmy produktywny, dobry dzień.....a wszystko okaże się w Bahrajnie" - a najczestszym komentarzem na formu jest - " ........a i tak to tylko testy" - > I to jest mój komentarz do wszystkich news-ów o testach, czasach i przejazdach. Pozdrawiam i......jeszcze tylko 16 dni.
gnt3c
26.02.2010 08:01
Dlaczego znów motywem przewodnim w artykule o testach są uzyskane czasy, po kiego grzyba w ogóle o nich pisać i dawać na zdjęciu tego co "wygrał" ten test...
Marker
25.02.2010 10:21
I tu się potwierdza, że Renault mało brakuje do Ferrari. :D 0.003s
Simi
25.02.2010 08:43
Pasior - proszę jak nie masz co pisać, to nie pisz. Myślę, że Ferrari wciąż nie odkryło kart i swoją konkurencyjność pokażą dopiero w Bahrajnie. To tylko testy.
kingmaster86
25.02.2010 08:28
@ w.macko92 -znajdz sobie w googlach ET felgi, ale raczej to tylko złudzenie ...
czarodziej_f1
25.02.2010 08:20
Czasy dziś było ogólnie bardzo słabe, więc to, że Webber wykręcił najlep... - wróć - najmniej wolny czas, nie oznacza od razu, że są najszybsi... Jak jutro ktoś śmignie w okolicach 1:20.xxx i mniej, to będzie to oznaczać, że RBR traci sekundę? Nie, a dlaczego? Bo to testy, testy i jeszcze raz testy...
fernandof1
25.02.2010 07:58
Jutro Możemy się spodziewać dobrych czasów ALO chyba że dopiero w Bahrainie odkryją karty Mac jednak chyba troszku problemów ma Szkoda Virgin kolejny dzień nie udany Lotus chiciaż wiecej przejechanych KM
Metalpablo
25.02.2010 07:47
http://f1.gpupdate.net/en/photolarge.php?photoID=146433&catID=4532 No i znowu McLarenik korzysta z tych ciekawych urzadzen:). Czasy jak czasy, ważne, że pogoda dobra:) i można jeździć po suchym asfalcie. Szczerze to w ostatni dzień spodziewam się "walki" na najlepsze czasy. Ostatni dzień testów przed Bahrajnem więc zespoły bedą bardziej skłonne pokazać coś więcej i poćwiczą przejazdy do kwala.
w.macko92
25.02.2010 07:39
Na tym zdjęciu RBR widać, że mają coś podobnego do tego co ma na kołach Ferrari(aerodynamiczne felgi) czy to po prostu takie złudzenie? I dlaczego większość zespołów ma z tyłu felgi głebiej niż z przodu? I jeszcze jedno: jakie mieszanki na testy dostarcza Bridgestone? wszystkie?
biCampeon
25.02.2010 07:15
Widać pomyliłeś się pasior. Widać, nie przepuścisz okazji, by napsioczyć na Alonso.
pasior
25.02.2010 07:03
ciekawe jak [ciach] alonso skomentuje poranne problemy z bolidem. pewnie coś w stylu: jestem niesamowicie dumny i wdzięczny ekipie ferrari że zapewnili mi awaryjny bolid na dzisiejsze testy _____ Bez takich określeń proszę. Tyle razy było mówione... ///biCampeon
akkim
25.02.2010 05:35
@ Up Swoją drogą to jednak trochę nie jest "Haloo" pod pretekstem reklamy dzień testowy mają i dla innych w tym czasie tor został zmknięty by potestowali nowe elementy :(
Jędruś
25.02.2010 05:28
Mówicie, że Lotus jest słaby, ale zważcie na to, że bolid był budowany w ekspresowym tempie i jestem pewny, że już w Bahrajnie będą wyglądać i jeździć lepiej niż obecnie. Virgin będzie miał ciężko z takimi problemami ukończyć wyścig choć jednym bolidem.Widać czasem lepiej stworzyć prostszą, ale bardziej niezawodną konstrukcje tak jak postąpił Lotus. Z tego co słychać również na tym przejchał się USF1. Red Bulla bardzo mocny, to nie nowość.Jeździli tu już wczoraj, więc jakieś tam ustawienia już mieli.
Dżejson
25.02.2010 05:18
@Jacobss tylko miejmy nadzieję, że bezawaryjny MP4-20 ;)
Jacobss
25.02.2010 05:02
RBR zgodnie z oczekiwaniami. Żadnego z ekspertów nie zadziwi ich szybkość. Wszak to Newey. omen10 - Mam nadzieję, że to co piszesz to żart, bo jeśli nie to serdecznie współczuję :). Oczywiście testy można sobie o kant tyłka rozbić. Jak zwykle. Mam tylko nadzieję, że RB6 będzie dla stawki tym czym był MP4-20.
biCampeon
25.02.2010 05:00
Ferrari miało dzisiaj problemy z elektroniką. W tym roku (podobno) mieli mieć jakieś rozwiązanie związane właśnie z elektroniką, którego nie mają inni, zatem może ów nowinka przechodzi problemy wieku dziecięcego. Aczkolwiek w pierwszych testach nic się nie działo.
Maly-boy
25.02.2010 04:53
z tabeli jak i z innych sesji testowych wynika jedynie to ,że Virgin i Lotus są daleko za resztą zespołów co nie jest niespodzianką ..
michal132
25.02.2010 04:52
po prostu teamy zaczynaja testowac nowe czesci a to wymaga troche czasu by znalezc ustawienia
archibaldi
25.02.2010 04:48
@kidmaciek - to było kółko kwalifikacyjne :P Alonso też symulował quala...
akkim
25.02.2010 04:45
Testy, testy, testy, od zawsze zagadka, dla "proroków" jedynie pożywka i gradka bo póki nie przejadą linii startu-mety to tylko nam gdybanie zostało niestety. Bo cóż z nich wynika / może prócz koncówki / ? Wiemy, że pracują solidnie jak mrówki by znaleźć najlepszy kompromis końcowy bolidu, co na teraz mają już gotowy.
omen10
25.02.2010 04:44
Ciekawe co jutro Kubica pokaże, w końcu RB6 to uproszczone R30 :))
kidmaciek
25.02.2010 04:43
Ile kółek miał stint, w którym Pietrow wykręcił 1.24? Wie ktoś?
Patryk777
25.02.2010 04:35
nie wiadomo co myśleć o Renault, od rana do 16.30 koło 1:26 mieli non stop