Wieści z Bahrajnu

HRT w ostatnim momencie wysłało bolidy, Ferrari użyje nowej sygnalizacji świetlnej...
11.03.1010:55
Mariusz Karolak
4473wyświetlenia

Wszystkie zespoły Formuły 1 są już w Bahrajnie, gdzie jutro rano rozpocznie się pierwsza sesja treningowa w tym roku. Wczoraj jednak drzwi do garaży Hispania Racing były zamknięte, co od razu zrodziło spekulacje, że samochody Dallara hiszpańskiego zespołu nie dotarły jeszcze do Bahrajnu.

To, że będziemy ścigać się w Bahrajnie stało się jasne dopiero w sobotę, kiedy samochody zostały załadowane do transportu z zaledwie półgodzinnym zapasem przed ostatecznym terminem - powiedział dziennikarzom Bruno Senna.

Z innych doniesień z Bahrajnu warto dodać, że w środę w boksach Ferrari zamontowany został bezpieczniejszy system świateł sygnalizacyjnych, który będzie wykorzystywany w tym sezonie podczas pit-stopów. Zespół Red Bull miał z kolei poprosić ponoć FIA o to, by wyrażono zgodę na ulepszenie silnika Renault, by francuska jednostka napędowa była w stanie dorównać osiągom silnikowi Mercedesa.

Tymczasem turyści odwiedzający Bahrajn zostali poproszeni o zachowanie szczególnej ostrożności z racji tego, że nastąpiły demonstracje w odpowiedzi na spotkanie ambasadora Wielkiej Brytanii z przedstawicielem radykalnej partii opozycyjnej al-Wifaq.

Źródło: Motorsport.com

KOMENTARZE

15
Jakuzo
11.03.2010 04:56
Nie martw sie o nich, skoro ich uzywaja, widocznie uznali ze sie oplaca :) Czy sie oplaci w kontekscie calego sezonu - to sie okaze :)
Kamikadze2000
11.03.2010 04:11
"Czerwoni" mogliby sobie darowac te zj""""" światełka. Nie ma to jak "chłopak z lizakiem". No ale, skoro nadal chcą ryzykowac, proszę bardzo. Mam nadzieje tylko, że nie przetracą kilka szans na zwycięstwa i solidne punkty, jak to było w 2008 roku. W końcu tylko dzięki temu Lewis zdobył tytuł.
archibaldi
11.03.2010 01:11
@up chyba piquet i raikonnen nie sa jeszcze spisani na straty ;P Albo maja na lakierni stare szablony i spora doze olewki ;)
pitstop
11.03.2010 12:16
http://cdn.gallery.autosport.com/picture_free.php/dir/2010bah1/image/su_10brn287-2 a takie sobie zdjęcie znalazłem naszego Roberta;) http://cdn.gallery.autosport.com/picture_free.php/dir/2010bah1/image/l_af5d3293-2 producent tych tablic chyba nie strzeliłby aż takiej gafy i nie produkował ich z nieaktualnymi nazwiskami?
totalfun
11.03.2010 11:11
@up No ale o to właśnie chodzi w F1 - co nie jest zabronione jest dozwolone. Trzeba umieć sobie radzić z niejasnym regulaminem FIA ;D Samo Renault jak zdobywało mistrzostwa kręciło jak mogło...
akkim
11.03.2010 11:06
@up >>> Jeśli regulamin mówi "Zamrozić silniki" może chciał pomniejszyć wydatki fabryki ? Przecież nikt nie jest w stanie uprzedzić krętaczy który przepisami jak chce tak mataczy.
totalfun
11.03.2010 11:01
@akkim>>> Coś musi być na rzeczy skoro Red Bull mając dostęp do danych z silników Ferrari prosi o wyrównanie szans. Z tego co pamiętam Flavio wynegocjował przed sezonem 2009 ulepszenie dla silników Renault. Pytanie czy wtedy zdecydował się zatrudnić ponownie dział rozwoju silników? Nie. W ogóle to w takich sprawach najbardziej powinno być zainteresowane Renault jako producent. Ale kto będzie o tym rozmawiał z górą? Erik, który jeszcze nie zamienił słowa z Bernim? Nie odejmuję zasług Flavia, przez to, że wytykam mu kilka błędów.
akkim
11.03.2010 10:34
@totalfun >>> Tak, to wszystko wina Flavia złośliwego, niedojda i tuman jest poprostu z Niego a że zdobył dla nich mistrzowskie tytuły to tylko przypadek w Historii Formuły. / Total - Weź Gościu przestań mu umniejszać. Z tego co pamietam często wywierał presję na FIA w sprawie silnika /.
totalfun
11.03.2010 10:27
A wszystko to przez Flavio, który szefem zespołu był dobry tylko w spotkaniach towarzyskich...Wszyscy rozwijali silniki tylko nie Renault (zwolnił kilkadziesiąt osób z tego działu...). Później zwolnił jeszcze kilka z aero i Reanault jest teraz... no właśnie gdzie???
akkim
11.03.2010 10:24
I tak Fani al-Wifaq'a oraz ich wybryki trafili do Serwisu gdzie brak polityki ;))
buczu
11.03.2010 10:19
niektórzy wiedzą wszystko po czasach okrążeń na testach. Nawet, że Coswortth jest konkurencyjnu i wytrzymały:D
Maraz
11.03.2010 10:16
Może to być najzwyklejsza plotka, bo FIA wyraźnie mówiła, że nie zgodzi się na coś takiego. Po sugestiach, że są różnice w osiągach silników poszczególnych producentów, FIA ustaliła, że jeśli zostanie to potwierdzone, to wówczas zespoły będą mogły wyeliminować te różnice poprzez ograniczenie osiągów mocniejszych jednostek napędowych. Nie zostanie wydana jednak zgoda na poprawienie słabszych silników. http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=13381
Maly-boy
11.03.2010 10:13
od kiedy to czasy okrążeń wyznaczają moc silnika ? i jak RB zdobył 153,5 pkt mając w bolidzie silnik Renault
BlindWolf
11.03.2010 10:09
"Zespół Red Bull miał z kolei poprosić ponoć FIA o to, by wyrażono zgodę na ulepszenie silnika Renault, by francuska jednostka napędowa była w stanie dorównać osiągom silnikowi Mercedesa." Ciekawe czy to przejdzie .Taka myśl powinna trafić po sezonie 2009 do FIA. Niech zmienią silnik na Merca.
bartekws
11.03.2010 10:07
Po odejściu Toyoty, jednostka napędowa Renault może być najsłabszą w stawce, biorąc pod uwagę fakt, że sądząc po osiągach Williamsa silnik Coswortha jest wytrzymały i konkurencyjny. Być może RBR lepiej by wyszedł na umowie z Cosworthem :D Ciekawe czy otrzymają zgodę i jeśli tak to na kiedy podrasują te silniki..