Silnik F1 Mercedesa zwycięzcą konkursu Race Engine Technology

Prestiżowe nagrody Race Engine Technology dla silników smarowanych olejem Mobil 1
18.03.1017:52
Inf. prasowa
2655wyświetlenia

Silnik Mercedes-Benz Formula 1 V8 o pojemności 2.4 litra z systemem KERS, smarowany olejem Mobil 1, został głównym zwycięzcą prestiżowego konkursu brytyjskiego magazynu Race Engine Technology, a także wygrał w kategorii Grand Prix Engine.

Producent silników Mercedes-Benz High Performance Engines zdobył dwie najważniejsze nagrody po tym, jak stał się częścią zespołów Formuły 1, Vodafone McLaren Mercedes, Brawn GP i Force India. Brawn GP w ubiegłorocznym sezonie Formuły 1 zdobył mistrzowski tytuł zarówno w kategorii kierowców jak i konstruktorów.

W sezonie 2009, Mercedes-Benz dostarczał silniki FO 108W dla bolidów Vodafone McLaren Mercedes, Brawn GP i Force India. Każdy z zespołów co najmniej raz wywalczył pole position, a łącznie zespoły te wygrały 10 z 17 Grand Prix. Pracujący na Mobil 1 silnik Mercedes-Benz był niezawodny, nie notując ani jednej usterki w sezonie F1. I to właśnie miało duże znaczenie, by uznać go jednym z najmocniejszych oraz najbardziej wydajnych w spalaniu silników - powiedział Norbert Haug, Wiceprezes Mercedes-Benz Motorsport.

Ponad 15 letnia współpraca technologiczna Mercedes-Benz i Mobil 1 przyniosła wiele sukcesów. Przykładowo, w 2009 roku Mobil 1 pomógł Mercedes-Benz zostać pierwszym producentem silników, który wygrał trzy kolejne Grand Prix na jednym silniku. Dokonał tego Jenson Button, stając na najwyższym stopniu podium w Bahrajnie, Hiszpanii i Monako.

W odpowiedzi na zmiany w regulaminie, które pojawiły się na początku sezonu 2009 i ograniczeniu do ośmiu liczby silników jakie może użyć kierowca w sezonie, wprowadziliśmy kolejne ulepszenia do technologii Mobil 1. Dzięki doskonałej wydajności i ochronie, silniki mogły walczyć o wygraną przez trzy wyścigi - powiedział Bruce Crawley, Motorsports Technology Manager z Mobil 1 Motorsports. Przygotowanie razem z Mercedes-Benz silnika, który po raz pierwszy wygra trzy kolejne wyścigi było ważnym osiągnięciem minionego sezonu. Zadaniem oleju Mobil 1 była ochrona silników na dystansie 70 000 kilometrów jazdy na torach oraz zapewnienie osiągów, które przyniosły zespołom 10 zwycięstwi 21 pozycji na podium w sezonie.

Oprócz silnika Mercedes-Benz, połowa z dziesięciu jednostek nominowanych do nagrody magazynu Race Engine Technology w 2009 roku była smarowana olejem Mobil 1:
  • ALMS Corvette 7.0 pushrod DI (nominowany w kategorii Global Motorsport)

  • NASCAR Dodge RF6P8 (w kategorii North American Race Engine)

  • ALMS Acura LMP1 4.0 V8 (również w kategorii North American Race Engine)

  • ALMS Zytek 4.5 V8 z systemem KERS (finalista w kategorii Alternative Power).


W innych kategoriach konkursu, silnik Acura LMP1 4.0 V8, smarowany olejem Mobil 1 5W-20 wygrał klasyfikację North American Race Engine. W ten sposób Mobil 1 trzykrotnie osiągnął sukces w prestiżowym konkursie, po raz kolejny potwierdzając swoją efektywność w smarowaniu każdego silnika.

Źródło: Informacja prasowa ExxonMobil

KOMENTARZE

5
mako
19.03.2010 08:25
Coś na rzeczy jest w sprawie dyfuzorów http://www.formula1.com/news/technical/2010/0/728.html
Maraz
18.03.2010 05:42
Trudno powiedzieć, bo nie ma dzisiaj żadnych nowych konkretów w tej sprawie, choćby wypowiedzi jakiejś znaczącej osoby na poparcie tego, że został wydany jakiś nakaz. Plotki, że McLaren i Renault mają nakaz zmiany dyfuzorów były już w trakcie weekendu w Bahrajnie... Zauważ, że żaden znaczący zachodni serwis nie napisał dzisiaj nic o dyfuzorach, nawet strona Mikołaja Sokoła (f1.pl) milczy na ten temat.
F1-HELP
18.03.2010 05:16
ale plotki chyba się właśnie zaktualizowały :D czyli nie nakazali zmienić? no bo dzisiaj jest 18-ty zaś info o zamiarze pochodzi z 15-tego podobnie jak tu http://tiny.pl/hgwl5
Maraz
18.03.2010 05:02
Nikt nie przysnął - po co wałkować nieaktualne plotki? http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=15666
F1-HELP
18.03.2010 04:59