Silnik F1 Mercedesa zwycięzcą konkursu Race Engine Technology
Prestiżowe nagrody Race Engine Technology dla silników smarowanych olejem Mobil 1
18.03.1017:52
2655wyświetlenia
Silnik Mercedes-Benz Formula 1 V8 o pojemności 2.4 litra z systemem KERS, smarowany olejem Mobil 1, został głównym zwycięzcą prestiżowego konkursu brytyjskiego magazynu Race Engine Technology, a także wygrał w kategorii Grand Prix Engine.
Producent silników Mercedes-Benz High Performance Engines zdobył dwie najważniejsze nagrody po tym, jak stał się częścią zespołów Formuły 1, Vodafone McLaren Mercedes, Brawn GP i Force India. Brawn GP w ubiegłorocznym sezonie Formuły 1 zdobył mistrzowski tytuł zarówno w kategorii kierowców jak i konstruktorów.
W sezonie 2009, Mercedes-Benz dostarczał silniki FO 108W dla bolidów Vodafone McLaren Mercedes, Brawn GP i Force India. Każdy z zespołów co najmniej raz wywalczył pole position, a łącznie zespoły te wygrały 10 z 17 Grand Prix. Pracujący na Mobil 1 silnik Mercedes-Benz był niezawodny, nie notując ani jednej usterki w sezonie F1. I to właśnie miało duże znaczenie, by uznać go jednym z najmocniejszych oraz najbardziej wydajnych w spalaniu silników- powiedział Norbert Haug, Wiceprezes Mercedes-Benz Motorsport.
Ponad 15 letnia współpraca technologiczna Mercedes-Benz i Mobil 1 przyniosła wiele sukcesów. Przykładowo, w 2009 roku Mobil 1 pomógł Mercedes-Benz zostać pierwszym producentem silników, który wygrał trzy kolejne Grand Prix na jednym silniku. Dokonał tego Jenson Button, stając na najwyższym stopniu podium w Bahrajnie, Hiszpanii i Monako.
W odpowiedzi na zmiany w regulaminie, które pojawiły się na początku sezonu 2009 i ograniczeniu do ośmiu liczby silników jakie może użyć kierowca w sezonie, wprowadziliśmy kolejne ulepszenia do technologii Mobil 1. Dzięki doskonałej wydajności i ochronie, silniki mogły walczyć o wygraną przez trzy wyścigi- powiedział Bruce Crawley, Motorsports Technology Manager z Mobil 1 Motorsports.
Przygotowanie razem z Mercedes-Benz silnika, który po raz pierwszy wygra trzy kolejne wyścigi było ważnym osiągnięciem minionego sezonu. Zadaniem oleju Mobil 1 była ochrona silników na dystansie 70 000 kilometrów jazdy na torach oraz zapewnienie osiągów, które przyniosły zespołom 10 zwycięstwi 21 pozycji na podium w sezonie.
Oprócz silnika Mercedes-Benz, połowa z dziesięciu jednostek nominowanych do nagrody magazynu Race Engine Technology w 2009 roku była smarowana olejem Mobil 1:
- ALMS Corvette 7.0 pushrod DI (nominowany w kategorii Global Motorsport)
- NASCAR Dodge RF6P8 (w kategorii North American Race Engine)
- ALMS Acura LMP1 4.0 V8 (również w kategorii North American Race Engine)
- ALMS Zytek 4.5 V8 z systemem KERS (finalista w kategorii Alternative Power).
W innych kategoriach konkursu, silnik Acura LMP1 4.0 V8, smarowany olejem Mobil 1 5W-20 wygrał klasyfikację North American Race Engine. W ten sposób Mobil 1 trzykrotnie osiągnął sukces w prestiżowym konkursie, po raz kolejny potwierdzając swoją efektywność w smarowaniu każdego silnika.
Źródło: Informacja prasowa ExxonMobil
KOMENTARZE