Nowa formuła parku zamkniętego
To trochę spóźniona wiadomość, ale tak czy inaczej warta odnotowania
19.03.1013:39
3831wyświetlenia
To trochę spóźniona wiadomość, ale tak czy inaczej warta odnotowania. W czasie Grand Prix Bahrajnu zadebiutował nowy system „parku zamkniętego” (parc ferme) zastosowany przez FIA. Zapewnia on nadzór nad pojazdami i monitoring aktywności zespołu w garażu. Całość jest realizowana za pomocą sieci 24 kamer.
W poprzednich latach w sobotni wieczór wszystkie bolidy F1 były zbierane razem w jednym, strzeżonym garażu FIA. Dostęp do niego był kontrolowany i nie wolno było pracować przy pojazdach, które odbierano dopiero przed wyścigiem. Miało to zapewnić zachowanie ustawień zastosowanych podczas kwalifikacji.
Jednakże w obecnym sezonie spodziewanych było 26 aut w stawce i ta liczba zmusiła FIA do przemyślenia stosowanych rozwiązań. Zdecydowano się na wprowadzenie systemu pozwalającego lepiej wykorzystać dostępną przestrzeń garażową w infrastrukturze toru. Samochody są więc teraz trzymane w warunkach parku zamkniętego, ale w garażach zespołów.
Dla uzyskania pewności, że nikt nie wprowadzi zmian, auta są przykrywane specjalnym pokrowcem, który jest następnie plombowany przez FIA w momencie rozpoczęcia okresu parku zamkniętego - od godziny 18:30 w sobotę. Poprzednio zespoły mogły odbierać bolidy z garażu parku zamkniętego o godzinie 8:30 rano (lub 9:30 w przypadku późniejszego startu w Bahrajnie), a teraz jedynie zerwą plomby i zdejmą pokrowce, mając auto cały czas u siebie.
FIA zamontowała w garażach kamerę nad każdym samochodem. Za jej pomocą monitorowany jest pojazd, jak i cała aktywność wokół niego. Tym samym FIA zapewniła obsłudze toru w Bahrajnie pasjonujące zajęcie, polegające na wpatrywaniu się w obrazy rejestrowane przez 24 kamery. Gdyby ktoś zasnął lub przeoczył jakiś incydent nie będzie to problemem - wszystko jest nagrywane.
Źródło: AdamCooperF1.com
KOMENTARZE