Nowa formuła parku zamkniętego

To trochę spóźniona wiadomość, ale tak czy inaczej warta odnotowania
19.03.1013:39
Daniel Moszczański
3831wyświetlenia

To trochę spóźniona wiadomość, ale tak czy inaczej warta odnotowania. W czasie Grand Prix Bahrajnu zadebiutował nowy system „parku zamkniętego” (parc ferme) zastosowany przez FIA. Zapewnia on nadzór nad pojazdami i monitoring aktywności zespołu w garażu. Całość jest realizowana za pomocą sieci 24 kamer.

W poprzednich latach w sobotni wieczór wszystkie bolidy F1 były zbierane razem w jednym, strzeżonym garażu FIA. Dostęp do niego był kontrolowany i nie wolno było pracować przy pojazdach, które odbierano dopiero przed wyścigiem. Miało to zapewnić zachowanie ustawień zastosowanych podczas kwalifikacji.

Jednakże w obecnym sezonie spodziewanych było 26 aut w stawce i ta liczba zmusiła FIA do przemyślenia stosowanych rozwiązań. Zdecydowano się na wprowadzenie systemu pozwalającego lepiej wykorzystać dostępną przestrzeń garażową w infrastrukturze toru. Samochody są więc teraz trzymane w warunkach parku zamkniętego, ale w garażach zespołów.

Dla uzyskania pewności, że nikt nie wprowadzi zmian, auta są przykrywane specjalnym pokrowcem, który jest następnie plombowany przez FIA w momencie rozpoczęcia okresu parku zamkniętego - od godziny 18:30 w sobotę. Poprzednio zespoły mogły odbierać bolidy z garażu parku zamkniętego o godzinie 8:30 rano (lub 9:30 w przypadku późniejszego startu w Bahrajnie), a teraz jedynie zerwą plomby i zdejmą pokrowce, mając auto cały czas u siebie.

FIA zamontowała w garażach kamerę nad każdym samochodem. Za jej pomocą monitorowany jest pojazd, jak i cała aktywność wokół niego. Tym samym FIA zapewniła obsłudze toru w Bahrajnie pasjonujące zajęcie, polegające na wpatrywaniu się w obrazy rejestrowane przez 24 kamery. Gdyby ktoś zasnął lub przeoczył jakiś incydent nie będzie to problemem - wszystko jest nagrywane.

Źródło: AdamCooperF1.com

KOMENTARZE

6
christoff.w
20.03.2010 08:31
no dokladnie jak akkim pisze(apropos! twoje teksty sa swietne! pozdrawiam i prosze kontunuluj) czy tez pawel92setter sposobow jest duzo tylko czy ktorys zespol sie pokusi..??? ...haha;.na 100% tak tu chodzi przeciez o mistrzostwo swiata czyli chyba wszyscy beda grzebac w nocy przy silnikach bo nie sadze zeby grzecznie poszli do lozek spac?!? Mogliby dac se siana z tym wszystkim i pozwalac na wszystko tak jak bylo kiedys a przynajmniej te tankowania powinny wrocic i pelen luz w doborze opon itd.przeciez kazdy ma taka sama szanse - co sprytniejsi lepiej ja wykorzystuja i oto chodzi by byla zabawa bo bolidami/klonami czyli takimi samymi jak czasami niektorzy pisza ze powinni jezdzic nie byloby sensu i rownie dobrze mogliby po trzy kolka wykrecic kto szybciej i tyle - wiec po co to zmieniaja w kolko pytam sie? gdyby to jeszcze na korzysc bylo a tu nie! Beznadzieja i gdyby nie GPM to nie wiem czy bym to nadal sledzil (pewnie tak :) ) pozdro wszystkich.
pawel92setter
19.03.2010 05:20
Co Wy! Filmów nie oglądacie? :D Obraz z kamery można przecież "zatrzymać"! :P
akkim
19.03.2010 01:58
No to czad kompletny, rozkład na łopatki, co znów wymyśliły Robin Hooda "Dziadki", zamiast się istotą zająć zagadnienia urządzili w boksach sesję "Big Brothera". Przecież dobry fotograf, z tego miejsca zdjęcie i chłopaki z zespołów mają w noc zajęcie. Swego czasu McLaren podrabiał Ferrari to by z taką plombą rady se nie dali? ;))
zoolwik
19.03.2010 01:54
Uff. To mogę już spać spokojnie.
Kamikadze2000
19.03.2010 01:44
Taa, żeby doszło do przekupstwa!? Nie no, bez przesady, ale myślę, że obecny system jest najlepszym z możliwych. Kamery oszukać się nie da. :))
Ralph1537
19.03.2010 01:03
niech jeszcze ochroniarzy do garażów wstawią