Lusterka na bocznych sekcjach zakazane od GP Chin

Informację taką zamieścił dzisiaj serwis AUTOSPORT
01.04.1012:21
Michał Roszczyn
4401wyświetlenia

Po ostatnich obawach związanych z widocznością w lusterkach umieszczonych poza konstrukcją skorupową bolidu (monocoque), podjęto decyzję o zakazie stosowania tego rozwiązania począwszy od Grand Prix Chin, które odbędzie się za trzy tygodnie - dowiedział się serwis AUTOSPORT.

Kilka zespołów zamontowało lusterka na bocznych sekcjach bolidów, wykorzystując je jako element aerodynamiczny - w przypadku Ferrari i Red Bulla pozycjonowanie lusterek zostało określone jako najbardziej niefortunne. Jednakże ze względów bezpieczeństwa, od wyścigu w Szanghaju lusterka muszą być już umieszczone na kokpicie.

W Melbourne kierowcy zapowiadali, że przedyskutują tę kwestię z FIA. Jako przyczynę kilku przypadków blokowania na torze podczas treningów i kwalifikacji podawano słabą widoczność tego, co się dzieje za samochodem. Wszyscy mają problem z lusterkami - stwierdził Pedro de la Rosa w Australii. W rzeczywistości lusterka zamontowane na sekcjach bocznych dają bardzo małe pole widzenie tego, co się dzieje za bolidem, a oprócz tego bardzo mocno wibrują, więc widzisz w nich strasznie mało.

Jeżeli nie masz podawanych przez radio dużo informacji, wówczas masz problem. Wszystko jest w porządku, gdy ktoś jedzie bezpośrednio za tobą, ale kiedy oddali się na dwie sekundy, zupełnie nie masz pojęcia, gdzie on się znajduje. Wszyscy mają taki sam problem, ale odkąd lusterka powędrowały poza kokpit problem jest jeszcze poważniejszy, ponieważ wykorzystuje się je jako element aerodynamiczny.

Felipe Massa wyraził jednak swoje zadowolenie z obecnego projektu lusterek w swoim Ferrari. Nie mam żadnych problemów z widocznością - zaznacza. Więc skoro jest ona taka sama, chciałbym pozostać przy obecnym rozwiązaniu, ale zobaczymy, jak to będzie. Mam nadzieję, że przez relokację lusterek nic nie stracimy.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

15
christoff.w
01.04.2010 07:20
cos gadali o lusterkach ze male itp ale zeby odrazu usuwac? Ojjj chyba maly primaaprylisowy wkrecik! ;)
prz20
01.04.2010 04:41
cienias Schumacher poskarzyl sie fia i odrazu mamy rezultat:D
YAHoO
01.04.2010 12:08
Ferrari już kilka lat stosuje takie lusterka, więc nie wiem czy to prawda czy żart... :P
bartek199874
01.04.2010 12:06
a pieprzą o bezpieczeństwie
Voltare
01.04.2010 11:37
Chyba to nie PA z okazji 1 kwietnia, no chyba że to Autosport sobie zażartowało bo Noble pisze o tym samym o daje odnośnik do Autosportu ;)
luki14
01.04.2010 11:30
Co ciekawe, chyba jedyny news z normalnym tytułem dziś ;)
barteks
01.04.2010 11:01
Na razie Noble siedzi cicho i nie odzywa się...
Mexi
01.04.2010 10:59
O tym była mowa w ciągu ostatniego tygodnia (że lusterka drżą i nie widać nic dalej niż kilkadziesiąt metrów za sobą). Narzekania były w kontekście ustępowania miejsca i dublowania. News może być prawdziwy :)
Hans_Kloss
01.04.2010 10:54
Jeśli prawdziwy to wybrali świetną datę na opublikowanie decyzji w mediach ;)
Lukas
01.04.2010 10:52
News raczej prawdziwy :)
zbj
01.04.2010 10:50
Zakazać, zakazać i jeszcze raz zakazać to jest niebezpieczne!, podwójne dyfuzory też są bo przecież zwiększają prędkość w zakrętach!, w ogóle zrobić bolidy na silnik od kosiarki i wiśta wio.
DarkArte
01.04.2010 10:48
1 kwietnia. Ile prawdy w artykule?
Dżejson
01.04.2010 10:37
Nagle po roku używania takich lusterek doszli do wniosku, że pogarszają one widoczność. Niedługo powiedzą, że "rogi" na nosie (wymuszone mocowaniem zawieszenia) też pogarszają widoczność i trzeba ich zakazać ;]
Kamikadze2000
01.04.2010 10:34
No ciekawe, czy lustereczka zwiększają znacząco osiągi. Osobiście ma nadzieje, że nie, gdyż z tytułem chce widzieć kierowcę RBR, bądź Ferrari. :))
luki14
01.04.2010 10:33
Wierzyć, czy nie wierzyć - o to jest pytanie ;P