Lusterka poza kokpitem będą zakazne od GP Hiszpanii

Zespoły Formuły 1 dostały więcej czasu na dostosowanie się do nowego zakazu
02.04.1012:13
Michał Roszczyn
4003wyświetlenia

Zespoły Formuły 1 dostały więcej czasu na dostosowanie się do nowego zakazu, dotyczącego umieszczania lusterek poza kokpitem. Wczoraj pojawiła się informacja, że weekend na torze Sepang będzie ostatnim dla tego rodzaju rozwiązania, widocznego między innymi w samochodach zespołów Red Bull i Ferrari.

Tydzień temu w Australii, weterani Rubens Barrichello i Pedro de la Rosa wzywali do poprawy widoczności w lusterkach, które coraz częściej montowane są w bocznych sekcjach bolidu i wykorzystywane jako elementy aerodynamiczne, co jest przyczyną ich mocnych wibracji.

Sebastian Vettel z Red Bulla powiedział, że jego zespół jest zaniepokojony nowym zakazem, który według czwartkowych doniesień miał wejść w życie już przed następnym wyścigiem - Grand Prix Chin, który zostanie rozegrany w Szanghaju za dwa tygodnie.

Jednakże zakaz ten nie dotyczy ekip McLaren, Mercedes, Lotus, Virgin, Toro Rosso oraz Renault i temat ten najwyraźniej stał się kością niezgody podczas spotkania szefów zespołów na torze Sepang w piątkowe popołudnie. Pojawiły się spekulacje, że zakaz ten może być częścią działań wymierzonych przeciwko Red Bullowi w celu ukrócenia dominującego tempa bolidu RB6.

Red Bull, Ferrari, jak również Williams, Force India, Sauber oraz HRT, mają teraz czas do Grand Prix Hiszpanii w przyszłym miesiącu na zmianę projektów swoich lusterek.

Źródło: OneStopStrategy.com

KOMENTARZE

17
Mruk
02.04.2010 02:48
Tylko czekać jak zaraz któryś "genialny" inżynier wymiśli "podwójne" lusterka albo inny równie "nowatorski" pomysł aby uzasadnic istnienie tej całej konstrukcji aerodynamicznej pod nimi. Jedne przy kokpicie a inne tak jak sa teraz - a czemu nie? Przepisy pewnie tego w swojej literze nie zabraniaja. Ech....
Player1
02.04.2010 01:29
RaceMaster akurat lusterka też nie zapewniają widoczności z boku - vide "martwe pole". Natomiast można zastosować kamerę z obiektywem szerokokątnym lub 3 obiektywy tworzące panoramę 180*. Co do problemów z wyświetlaczem, myślę że, przekątna 5' + super kontrast + duża rozdzielczość, wystarczyłaby a coś takiego łatwo upchnąć.
YAHoO
02.04.2010 12:30
Co za kretynizm, w takim razie czemu akurat teraz je zakazali?! Ferrari o ile się nie mylę od 2006 roku (248 F1) stosuje te lusterka i zawsze było ok... A przepraszam, w 2006 Michael sam korzystał z takich lusterek a lata 2007-2009 go nie interesowały :)
Zomo
02.04.2010 12:20
FIA reguje na sugestie kierowcow, a nie na to jak bolid wyglada. myslicie ze ktos z FIA jezdzi tymi bolidami zeby sie przekonac co jak pracuje? ferrari przenioslo lusterka na krawedz samochodu, ale nikt nie narzekal wiec FIA nie reagowala - teraz pojawily sie glosy ze to sie jednak nie sprawdza wiec reaguja. jak to wg. Was mialo by inaczej dzialac??
gk01
02.04.2010 12:11
Akcja z lusterkami zaczęła się po rozmowie Michaela Schumachera z Charlie Whitingiem. Pamiętacie jak Michael rozmawiał z Alonso po eliminacjach. Jeśli tak naprawdę to była akcja wymierzona w RedBulla to nieźle. Wygląda na to, że Michael ma jeszcze spore możliwości kształtowania rzeczywistości wokół siebie - tak to nazwijmy delikatnie.
L00Kass
02.04.2010 11:44
Powinni montować lusterka jak Indy. Pamiętacie jak Vettelowi odpadło lusterko w zeszłym roku? heh.
RaceMaster
02.04.2010 11:26
Tyle ze jesli kamera bedzie umieszczona z tylu bolidu to nie bedzie widac tego najwazniejszego momentu - czyli wyprzedzania kiedy to bolidy jada juz prawie 2wide - dzieki tradycyjnym lusterkom kierowca widzi ze rywal jest z boku i moze zostawic mu miejsce a tak to co? Bedzie musial to robic na wyczucie bo przeciez nie skreci glowa na tyle zeby go widziec - widok na boki z bolidu jest praktycznie zerowy.
Jacobss
02.04.2010 11:22
FIA jak zwykle ma zapłon z rocznym opóźnieniem. Przecież od dawna zespoły stosują takie lusterka. Dziwię się, że jak zwykle, mało kto widzi do jakich absurdów dochodzi w FIA.
plastic
02.04.2010 11:08
Lusterka są jak najbardziej obowiązkowe. Regulamin ustala również ich minimalny rozmiar (5x8 cm coś mi się kojarzy ale nia dam sobie nic uciąć, pewny nie jestem :P). @up, Christine na Sidepodcaście ostatnio też wpadła na pomysł kamer wstecznych zamiast lusterek. Problemem może być miejsce umieszczenia monitora ;)
BlindWolf
02.04.2010 11:02
Chmiel_,napisał : Ma to owocować poprawą widoczności, ale co by było gdyby np Ferrari po prostu zdjęło lusterka ? Czy one są obowiązkowe? Może ktoś wpadnie kiedyś na pomysł i umieści z tyłu kamerę a w kokpicie monitor , ale nie ma to jak lusterka :D
SirKamil
02.04.2010 10:55
Kto by pomyślałem, że to tak istotny obszar. To stawia w dobrym położeniu ekipy, które założyły prymat zdrowego rozsądku i lusterka faktycznie były/są u nich lusterkami a nie bezużytecznymi z punktu widzenia obserwacji obszaru za samochodem elementami aerodynamicznymi... Mercedes, Renault, McLaren mogą się cieszyć.
Chmiel_
02.04.2010 10:51
Ma to owocować poprawą widoczności, ale co by było gdyby np Ferrari po prostu zdjęło lusterka ? Czy one są obowiązkowe?
dz
02.04.2010 10:43
ferrari wprowadziło jako pierwsze to rozwiązanie i pamiętam jak dzis Ross B. bronił tego rozwiazania tłumacząc ze kierowca moze kontrolowac degradację tylnego ogumienia :)
Patryk777
02.04.2010 10:40
haaa lusterka i Micheliny jednak nie PA :D :D
Ralph1537
02.04.2010 10:23
dziwne ze dopiero teraz na to wpadli bo takie lusterka sa od dawna
Maraz
02.04.2010 10:21
I Michelin też, więc jednak miałem dobre przeczucie :)
Mexi
02.04.2010 10:17
Czyli jednak to nie był Prima Aprilis :D