D'Ambrosio najszybszy drugiego dnia testów GP2 w Barcelonie

Na kolejnych pozycjach znaleźli się w czwartek Christian Vietoris i Pastor Maldonado
08.04.1018:24
Marek Roczniak
1974wyświetlenia

Podczas drugiego dnia testów GP2 Series na torze Catalunya pod Barceloną nastąpiła wreszcie zmiana na pierwszej pozycji w tabeli z czasami po tym, jak dotychczas dominował na testach Pastor Maldonado. Co prawda kierowca Rapax po południu znowu znalazł się na czele klasyfikacji, jednak w porannej - szybszej sesji - najlepszy czas uzyskał Jerome d'Ambrosio (Dams).

Członek nadzorowanego przez Renault programu rozwojowego młodych kierowców wykręcił rano czas 1:27,182, pokonując o zaledwie 0,080 sekundy najbliższego rywala - Christiana Vietorisa (Racing Engineering). Nieznacznie wolniejszy od Niemca był wówczas Maldonado, który jest zdecydowanie najbardziej doświadczonym zawodnikiem z całej trójki w prowadzeniu bolidu GP2.

Poranna sesja była przerywana aż siedem razy z powodu różnych incydentów, a wywieszenie czerwonej flagi powodowali kolejno: Jules Bianchi (ART), Adrian Zaugg (Trident), Władimir Arabadżijew (Coloni), Dani Clos (Racing Engineering), Rodolfo Gonzalez (Arden), Giacomo Ricci (DPR) i Max Chilton (Ocean). Wszystko to były jednak głównie niegroźne poślizgi i zatrzymania się na torze.

Popołudniowa sesja miała już spokojniejszy przebieg, poza wyjątkiem kraksy Marcusa Ericssona (Super Nova), który uderzył w bariery w okolicy szykany przed ostatnim zakrętem. Szwed, który przed tym zdarzeniem przejechał tylko trzy okrążenia, przez resztę sesji mógł już tylko oglądać jazdę innych kierowców. Maldonado uzyskał w drugiej sesji czas 1:27,539, mając mniej niż 0,1 sekundy przewagi nad d'Ambrosio i Fabio Leimerem (Ocean).

Jutro ostatni dzień testów serii GP2 na torze Catalunya.

Czasy uzyskane w czwartek na torze Catalunya
KierowcaNar.ZespółCzas okr.Okr.
Poranna sesja
Jérôme d'AmbrosioDams1:27.18212
1Christian VietorisRacing Engineering1:27.26224
1Pastor MaldonadoRapax1:27.29629
1Fabio LeimerOcean Racing Technology1:27.40213
1Jules BianchiART Grand Prix1:27.47124
1Sam BirdART Grand Prix1:27.53929
1Dani ClosRacing Engineering1:27.60320
1Luiz RaziaRapax1:27.63528
1Giacomo RicciDPR1:27.67112
1Charles PicArden International1:27.84522
1Davide ValsecchiiSport International1:27.90317
1Oliver TurveyiSport International1:27.91021
1Giedo van der GardeBarwa Addax Team1:27.97919
1Alberto ValerioScuderia Coloni1:28.04818
1Josef KralSuper Nova Racing1:28.24111
1Adrian ZauggTrident Racing1:28.40826
1Sergio PerezBarwa Addax Team1:28.44334
1Michael HerckDPR1:28.44631
1Marcus EricssonSuper Nova Racing1:28.5377
1Władimir ArabadżijewScuderia Coloni1:28.64222
1Johnny CecottoTrident Racing1:28.68714
1Ho-Pin TungDams1:28.96435
1Rodolfo GonzalezArden International1:29.00132
1Max ChiltonOcean Racing Technology1:29.28819
Popołudniowa sesja
Pastor MaldonadoRapax1:27.53924
1Jérôme d'AmbrosioDams1:27.58624
1Fabio LeimerOcean Racing Technology1:27.62814
1Sergio PerezBarwa Addax Team1:27.69721
1Christian VietorisRacing Engineering1:27.74726
1Luiz RaziaRapax1:28.03424
1Davide ValsecchiiSport International1:28.05423
1Charles PicArden International1:28.06826
1Dani ClosRacing Engineering1:28.10429
1Oliver TurveyiSport International1:28.12424
1Josef KralSuper Nova Racing1:28.46516
1Michael HerckDPR1:28.46628
1Giacomo RicciDPR1:28.5326
1Rodolfo GonzalezArden International1:28.58625
1Alberto ValerioScuderia Coloni1:28.58913
1Adrian ZauggTrident Racing1:28.78323
1Johnny CecottoTrident Racing1:29.00323
1Giedo van der GardeBarwa Addax Team1:29.03518
1Ho-Pin TungDams1:29.42228
1Max ChiltonOcean Racing Technology1:29.50117
1Sam BirdART Grand Prix1:29.59033
1Marcus EricssonSuper Nova Racing1:29.7703
1Władimir ArabadżijewScuderia Coloni1:30.01112
1Jules BianchiART Grand Prix1:30.27922
Źródło: GP2Series.com

KOMENTARZE

5
VShila
08.04.2010 06:04
Mój słodki bimbasek pierwszy ;D Ciekawe kiedy trafi do f1?
Arczyn
08.04.2010 05:09
Wozidło GP2 pomalowane w barwy Renault wygląda pięknie - z 10 lat nowocześniej niż R30 :)
Shaitan
08.04.2010 04:59
Ping-pong niestety inna liga niż d'Ambrosio
Patryk777
08.04.2010 04:55
małe Renault dobrze sobie radzi :P ale ping-pong daleko he
Maraz
08.04.2010 04:34
ART jakąś inną strategię musiał przyjąć na popołudnie, skoro i Bird i Bianchi tak nisko. Tak czy inaczej dziwią tak niskie miejsca...